Skavold Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 ... det er kanskje også en grunn til at de har kuttet ut pumpedysemotorene, og gått over til common-rail, noe andre bilprodusenter skjønte for, tja, elleve år siden? Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Golf 6 har kvittet seg med 1,9tdi, den nye 2,0 110hk bruker jo mindre enn en 1.9tdi og bråker mindre, kanskje verdt å vente på at den også blir tilgjenglig i golf stv? Det at VAG har brukt pumpedyse lenge har mer med de kontraktene de har hatt med produsenten(siemens så vidt jeg husker?) å gjøre enn viljen til å gå over til CR. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er en kjennsgjerning at VWs pumpedyse-dieseler bråker og vibrerer mye mer enn moderne alternativer - som f.eks motorene fra PSA (som blir brukt av veldig mange fabrikanter). Raklete blir kanskje feil ord å bruke, men poenget var at det kan høres ut som de nesten detter fra hverandre - spesielt når motoren er kald. Hm... Har selv en Golf med 1.9TDI, den klakker, men det høres ikke ut som den faller fra hverandre for å si det sånn.. Og det er jo en grunnn til at TDI motorene også blir brukt den dag i dag, dog nokså videreutviklet enn hvordan de var for 11 år siden. (Golfen er fra 98) Som sier litt hvor gode de motorene egentlig er 1,9 TDI er ingen supermotor. Du er tydeligvis VW-fantast, og som fantaster generelt har du tydeligvis vanskelig for å innse at noe favorittmerket ditt har er utdatert/dårlig/bråkete/håpløst/sett inn annet passende ord. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det er en kjennsgjerning at VWs pumpedyse-dieseler bråker og vibrerer mye mer enn moderne alternativer - som f.eks motorene fra PSA (som blir brukt av veldig mange fabrikanter). Raklete blir kanskje feil ord å bruke, men poenget var at det kan høres ut som de nesten detter fra hverandre - spesielt når motoren er kald. Hm... Har selv en Golf med 1.9TDI, den klakker, men det høres ikke ut som den faller fra hverandre for å si det sånn.. Og det er jo en grunnn til at TDI motorene også blir brukt den dag i dag, dog nokså videreutviklet enn hvordan de var for 11 år siden. (Golfen er fra 98) Som sier litt hvor gode de motorene egentlig er 1,9 TDI er ingen supermotor. Du er tydeligvis VW-fantast, og som fantaster generelt har du tydeligvis vanskelig for å innse at noe favorittmerket ditt har er utdatert/dårlig/bråkete/håpløst/sett inn annet passende ord. Hm... og hvorfor lager VW disse motorene i dag da tru? Som også sitter i Audi, skoda osv. Har dog blitt mere av 2.0 litern i den site tiden, ivhertfall som jeg har fått med meg. Ja, jeg er muligens VW-fantast. Men du må nok inrømme at det er en grunn til at de lager slike motorer den dag i dag også. Men dog veldig mye forbedret enn den som står i Golfen min.. er snakk om en IV'er fra 98. Endret 26. februar 2009 av Iceman. Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Første Tdi kom vel rundt 1994, i audi, senere også i golf 3, passat osv. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Plassmessig vil jeg tro at v50 er bedre. Vet ikke hvordan Golf Stv er i forhold til A4 Avant, men en v50 er iallefall større innvendig en en A4 Avant. Jeg liker veldig godt VAG sine interiør, men interiøret i V50 er ganske lekkert hvis du er litt minimalistisk av deg. Motoren er veldig fin i Volvoen. Drar ikke like godt som 2.0D men den holder hvis du ikke trenger super akselerasjon. Hvis det hadde vært mine penger er jeg ikke sikker på hva jeg hadde valgt da jeg liker designet på Golf litt bedre enn v50, men med dine kriterier vil jeg tro at V50 er det rette valget for deg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Plassmessig vil jeg tro at v50 er bedre. Vet ikke hvordan Golf Stv er i forhold til A4 Avant, men en v50 er iallefall større innvendig en en A4 Avant. Uuuuuh, nei? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Plassmessig vil jeg tro at v50 er bedre. Vet ikke hvordan Golf Stv er i forhold til A4 Avant, men en v50 er iallefall større innvendig en en A4 Avant. Uuuuuh, nei? Det er i hvert fall ikke veeeldig god beinplass bak sjåføren i en V50. Hvis det hadde gått an å få 1.6D med Powershift (dobbeltclutch automatkasse) så hadde nok det vært en ålreit pendlerbil. Men 2.0D er det en ren nytelse, til "bare" 20000 mer enn med manuelt gir. (Webasto har heller ikke vært noen ulempe i vinter.) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Så lenge føreren ikke 'ligger i bilen' så er det god plass bak i en ny A4... Vet ikke om jeg har ork til å lete opp målene, men ville blitt veldig overrasket om V50 var større eller like stor. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 A4 er litt større V50: Bagasjerom-størrelse: 417 liter Bagasjerom-størrelse m/nedfelte bakseter: 1307 liter A4: Bagasjerom-størrelse: 465 liter Bagasjerom-størrelse m/nedfelte bakseter: 1400 liter Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 100 liter er en god del mer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 465-417=48 liter, eller ca 10 %. Merkbart, men ikke all verden. Både A4 og V50 er trangere i baksetet enn Focus stv, med førersetet stilt inn for samme fører (min erfaring, og jeg er 190). Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (la oss stoppe OT her? ) Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hm... og hvorfor lager VW disse motorene i dag da tru? Som også sitter i Audi, skoda osv. Har dog blitt mere av 2.0 litern i den site tiden, ivhertfall som jeg har fått med meg. Ja, jeg er muligens VW-fantast. Men du må nok inrømme at det er en grunn til at de lager slike motorer den dag i dag også. Men dog veldig mye forbedret enn den som står i Golfen min.. er snakk om en IV'er fra 98. Uten at jeg skal si noe for sikkert, så tror jeg nok det kan ha noe med det noen skrev tidligere i tråden å gjøre - nemlig kontrakter. Audi har vel ingen modeller med 1,9-literen nå, og den fases ut hos VW også. Motoren er ikke veldig mye forbedret. Litt er det nok, men det er samme konstruksjon. Når man har samme motorkonstruksjon er det vanskelig å gjøre noen voldsomme forbedringer. Nei, den motoren er gammeldags og på vei ut. Gå for noe med nyere teknologi. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 A4 er litt større V50: Bagasjerom-størrelse: 417 liter Bagasjerom-størrelse m/nedfelte bakseter: 1307 liter A4: Bagasjerom-størrelse: 465 liter Bagasjerom-størrelse m/nedfelte bakseter: 1400 liter Hmm, kanskje jeg tok litt feil der. Hadde en A4 til takst i dag på verkstedet (veldig fin bil, V6 diesel, navi, s-line, skinn, jaja er ikke så viktig) og den sto plassert ved siden av en V50. V50 så større ut. Så mye trangere ut i A4, spesielt forann. Om dette er pga V50 sin litt spesiellt dashbord-løsning kan godt være, men det virket mye mer romslig. Hvordan bakseteplassen var sjekket jeg derimot ikke. Jeg står uansett for at V50 vil være beste bilen for trådstarter, selv om den ikke er større enn en A4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nå var det vel jeg som dro inn dette med bakseteplass, som er viktig for meg som skal ha ny bil som en familiebil. Dersom jeg skulle kjøpt en ny pendlerbil, der plass i baksetet ikke har betydning, ville jeg gått for en liten dieselbil, kanskje en Polo 1.4 TDi eller en tilsvarende Fiesta eller Corsa. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Nå var det vel jeg som dro inn dette med bakseteplass, som er viktig for meg som skal ha ny bil som en familiebil. Dersom jeg skulle kjøpt en ny pendlerbil, der plass i baksetet ikke har betydning, ville jeg gått for en liten dieselbil, kanskje en Polo 1.4 TDi eller en tilsvarende Fiesta eller Corsa. Golf! Får altid klager på at det er liten plass i baksete, lurer på hvorfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå