siindre Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Heisann. Sitter akkurat og gjør meg klar til å bestille 4 gensere og 1 bukse fra nettbutikken www.karmaloop.com i USA. Til sammen kom det på $180, litt over 1 000nok. Pakken blir sendt til en adresse i USA som min far skal bo på og tar da med seg klærene hjem til Norge når han skal hjem igjen 10 dager seinere. Mitt spørsmål blir da om han kan risikere å måtte betale mva og toll når han skal gjennom tollen på flyplassen? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Unnskyld meg for å være dum, men om han har 4 gensere ekstra i kofferten på veien hjem merker vel ingen det? Tror det skal gå veldig fint, men dette har sikkert andre mer peiling på. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Man kan ha med gaver inntil 6000kr. Men tollvesenet sjekker sjeldent slike ting uansett, har tatt med datamaskiner og mye mye mer uten problemer. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Ja ok, takk for svar. Jeg regnet med det ikke ville bli noe problem med noen ekstra klær i kofferten, er vel ingen måte og sjekke om de er nye på hvis lapper er fjernet heller. Måtte bare spørre, aldri vært gjennom tollen i oslo, og hadde virkelig ikke hatt råd til de klærene om de måtte fortolles og betales mva så. Hehe. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 tror nok ikke det skal være noe probnlem. hvis du er ganske redd for at tollen skal finne det ut, så be faren din pakke genserene ut av pakka de var i og bare legge de i en vanlig pose eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå