Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt internett på 1 PC i huset.

Anbefalte innlegg

I huset har oss til sammen 5stk pcer.. Vi har Telenor internett 5MB linje ned. 4 av maskinene får den farten de skal, når jeg kjører speedometeret på itavisen.

Men sefølgelig på min stasjonærer maskin får jeg resultat som 300kb\s osv.. JÆVLA treigt!

Har nettopp komt hjem fra Elkjop, kjøpte nytt tråløst nettverkskort(USB), byttet ut den gammle D-link 54mb\s usb "kortet" mitt, men NEIDA, samme greiene. Hastigheten er den samme!!

Sitter nå og skriver på min bærbare pc, rett ved siden av problem-maskinen, altså, problem-maskinen har fult signal til ruter.

HVA ER PROBLEMET??? Et program på pcen som fucker til??

Problem-maskinen har Windows Ultimate 64 bit Vista.

FLY FORBANNA HER, SÅ SVAR FORT!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SP1 er installert..

Fant ut noe kriminelt irriterende nå!! :mad: Vist jeg plugger ut USB sticken, venter litt, setter den inn igjen, så har jeg rett hastighet!! MEN, alletide et men, fungerer det bare i 5-10 min ca!! Så får jeg dritt farten igjen!! Va i alle dager kan dette da vere??? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Prøv å sett hastigheten til 54Mbit fast på PC og se om det hjelper.

Det er endel som har problemer med at adaptre dropper til 1Mbit når de står i auto.

Usikker på hva som er årsaken.

En annen ting kan være at USB-porten leverer lite strøm. Det er ganske stor forskjell på usbporter og det er lang fra alle som leverer 500mA. Har du en hub med ekstra strømforsyning så kan det være en ide å teste den.

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig om de støtter fast hastighet. Jeg har hatt begge deler...

Åpne listen over trådløse nettverk og velg endre avanserte innstillinger, konfigurer, avansert. Se om det finnes et parameter for hastighet der. Hvis det ikke finnes så kan du velge hastighet på WLAN inne i router. Enten fast høy hastighet eller prøv G-only mode.

Sjekk også at power saving mode står til CAM (Constant awake) på WLAN i PC.

Lenke til kommentar

Hmm, finner ikke noe om justering på hastighet verken på PC, eller inne på modemet! :angry::blink: Jeg har Telenor modem, THOMSON ST780.

Men det er uten tvil noe som struper hastigheten på den stasjonære maskinen min, mistenker usb portene, men tviler igrunnen, maskinen er bare noen månder gammel,har kun usb kortet, og en skriver tilkoblet.

Kan ta bilde av skjermen inne på modemet vist du trenger noe info?!

Lenke til kommentar

Jeg ser den har et parameter som heter transmission mode. Du kan jo prøve å sette det til g-only.

Men kanskje du kan teste følgende først. Når du starter WLAN så sjekk hastigheten ved å føre musen over wlan ikonet nede til høyre. Trolig vil den vise 54Mbit.

Vent så til maskinen er blitt treg og sjekk hastighen på samme vis. Hva viser den nå?

Jeg blir ikke overrasket om den har sunket til 1Mbit.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er blind, jeg ser ikke transmission mode inne på modemet, å det kommer ikke opp noe når jeg holder musen over wlan ikonet.. men inne på wireless network connection status ligge "speed" og hopper rundt 24mbps. vist dette er rett skal jeg sjekke innom med jevne mellomrom.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...