sinnadyr Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Kjører Ubuntu 8.10 med TiLP 6.80, overføringskabel med sølvfarge og en Texas Ti 83plus. Prøver å kobla til kalkulatoren for å få overført programmer, men programmet vil ikke oppdage kalkulatoren. Er det noe jeg må gjøre på kalkulatoren først for å opprette link? Samt, når jeg prøver å velge min kabeltype får jeg dette fra TiLP Alt av hjelp og tips takkes for på forhånd. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 For å opprette link på kalkulatoren må du innpå link-menyen, pil til høyre og enter på recceive... Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Hjelper lite når programmet ikke støtter kabelen(?)... Fikk det til i windows men foretrekker å bruke linux. Hadde forresten ikke behov for å sette på recieve for å få TI Connect til å koble til Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Prøvd å lage en node den kan koble til manuelt? Lastet inn kjernemodulene som trengs? Hva sier tilp sin debug-output? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Goophy, har dessverre ikke kunskaper til å lage en node, og om kjernemodulene er lastet inn har jeg også null peiling på. Meldingen tilp gir ut er (tilp:30348): Gtk-WARNING **: GtkSpinButton: setting an adjustment with non-zero page size is deprecatedticables: getting method from resources (automatic): ticables: check for tiusb usability: ticables: using devfs: no ticables: node /dev/tiusb0: does not exists ticables: => you will have to create the node. ticables: warning: can't use IO_TIUSB ticables: check for lib-usb usability: ticables: usb filesystem (/proc/bus/usb): mounted ticables: node /proc/bus/usb/devices: does not exists ticables: => you will have to create the node. ticables: warning: can't use IO_LIBUSB ticables: err: unable to find an I/O method. ticables: list of settings: ticables: cable: SilverLink ticables: port: USB port #1 ticables: method: unknown ticables: device name: /dev/ttyS1 ticables: delay value: 10 Ser ut til at noden må lages iallefall Endret 25. februar 2009 av sinnadyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå