Gå til innhold

240v i nattog fra NSB?

HellandB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil jo kun gjelde i sittevognen(?), og siden lyset er av der i nattoget får du garantert mange stygge blikk om du sitter med laptop på som lyser opp hele vogna. ;)

Nå har jeg tatt natt-toget minst et titalls ganger det siste året og jeg har alltid med meg laptop for å se på film. Aldri vært noen som har reagert. Man får jo sånne fancy sovemasker.

På de vanlige økonomiplassene er det desverre dårlig med stikk-kontakter. Hender det er en her og der, men det er unntaket og ikke regelen. "NSB Komfort" har ikke vært et alternativ når jeg har tatt natt-toget til/fra Bergen. Enten økonomi eller "Sove" (altså sovekupe). Derimot så pleier det å være en stikkkontakt eller to i kafevogna, men der vil de helst at man skal spise/drikke for å få sitte. Heldigvis er ikke ølprisen på NSB så avskrekkende. 65 kroner for en halvliter er jo ikke så ille når de tross alt har monopol. :fun:

Forøvrig har de også stikk på toalettene, men jeg tror de begynner å lure om du sitter der halve natta. :p Sikkert mulig å få ladet den en halvtimes tid mens du sitter der da. For alt de vet så kan du jo være skikkelig dårlig i magen. :wee:

Lenke til kommentar

Helt riktig, satt og stusset på om det var jeg eller trådstarter som tok feil nå. Det har forresten lite med saken å gjøre, alle forstår hva du mente, trådstarter. Flott at du oppklarte saken, alekstef.

Endring:

Uff, jeg har vært heller uheldig med postene mine i det siste. Var ikke meningen å gi (ufortjent) ris til alekstef.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Toget mellom Kr.sand og Stavanger skal etter hva jeg har forstått ha kontakter i alle vogner. Dette er jo selvsagt det samme som kjører fra Oslo. Jeg vil dog anbefale å heller kjøre NSB komfort. Man betaler 90 kroner for å få tilgang til alle dagens aviser, gratis kaffe og te samt mye bedre seteplass og stoler. Det pleier også å være relativt mye roligere i komfort vognene også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Helt riktig, satt og stusset på om det var jeg eller trådstarter som tok feil nå. Det har forresten lite med saken å gjøre, alle forstår hva du mente.

Jepp, fair nok. Jeg tror jeg var i det kverulerende hjørnet da jeg skrev det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Urk, les den endrede posten min. Det var ikke meningen å kjefte, snakket egentlig til trådstarter i siste setning. :innocent:

Hehe, ingen problem. Jeg oppfattet det ikke som kjefting, det er helt greit at folk sier ifra når man er i det små-kverulerende hjørnet, selv om du ikke mente det sånn :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...