Scanor737 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Heisann, etter at AVCHD-formatet kom i hus har filmredigering blitt "litt" tyngre for PCen. Har en liten tusenlapp å spandere på PCen nå, og hva er "flaskehalsen" her i forhold til mer flyt i redigeringen. Bør jeg f.eks. oppgradere til 4gb ram? Windows 7 Beta C2D E6600 2.4ghz -> 3.15ghz Corsair TWIN2X 6400 2x1GB MSI P6N SLI FI hovedkort Seagate Barracuda 7900.9 500GB POW GeForce 8800GTS (320mb) Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Star Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jeg hadde definitivt oppgradert til minst 4gb ram. Regner med disken er SATA2? Kjøpte selv en WD Raptor for redigeringsbruk - da harddisken ofte er en flaskehals. Oppgraderinger utover dette blir vel straks litt mer enn en tusenlapp, og resten av hardwaren er jo strengt tatt ganske up-to-date Lenke til kommentar
deuzxx Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg hadde definitivt oppgradert til minst 4gb ram.Regner med disken er SATA2? Kjøpte selv en WD Raptor for redigeringsbruk - da harddisken ofte er en flaskehals. Oppgraderinger utover dette blir vel straks litt mer enn en tusenlapp, og resten av hardwaren er jo strengt tatt ganske up-to-date Du bør oppgradere til 4GB helt umiddelbart før du tenker på noe annet. Regner med at du får disk-caching av minne da 2GB ikke holder til opperativsystem og de vanligste tillegsprogrammene alene nesten, langt mindre noe videoredigering. Jeg har 3 GB minne selv og ser at den bruker litt over 2 GB jevnt. Du kan gå på oppgavebehandling og sjekke ytelsen, hvor mye minne som er i bruk til en hver tid. Da får du en pekepinn på om hvor mye minne som er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå