Magpie Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 sliter med en sak her: hver gang jeg prøver et par operasjoner i en bestemt mappe på den andre harddisken min (altså ikke den jeg har windows på) kommer det opp en feilmelding med tittel Microsoft Visual C++ Runtime Library. Meldinga er: Runtime Error! Program: C:WINDOWSexplorer.exe abnormal program termination ---melding slutt--- dette skjer blant annet når jeg skal klippe ut og lime inn, når jeg beveger meg opp ett nivå fra mapper, eller når jeg åpner avi-, eller mpg-filmer (da får jeg i tillegg samme meldinga om wmplayer.exe) dette skjer ikke hver gang jeg utfører en operasjon, bare en gang i blant, noen ganger også når jeg ikke gjør noe som helst, men hver gang det skjer er jeg inne i samme mappe...pc'n er sjekka for virus og med chkdsk, defragmentert...fant ingen feil noe sted...OS er Windows XP virus-prog er NAV 2003, defrag-program er Norton Speed Disk.. noen som har noen anelse om 1: hva som er prolemet, 2: hvordan jeg fikser det?? Lenke til kommentar
eljar Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Dette er vel ikke egentlig en C++ feil, men en "bug" i explorer.exe. Antageligvis er det blitt noe feil, enten med en eller annen Visual C++ .dll fil på disken din eller så har noe blitt feil i explorer.exe. Det kan være nok at en eller annen .dll har blitt byttet ut med en gammel versjon(f.eks. ved installasjon av gammelt spill e.l.) eller at den har vært infisert og etter rensing ikke fungerer som den skal Tipper at den enkleste løsningen er å reinstallere OS, eller hvis du har god tid/god peiling finne ut hvilke .dll lager tullball og bytte denne ut med rett versjon. Lenke til kommentar
Magpie Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 helvete...det var litt kjipt...men jeg får prøve å få slengt over ting på en annen pc...men hvis det er noen som har andre løsninger, så er jeg fortsatt åpen for forslag, alt for å slippe formatering... Lenke til kommentar
CD Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Vet ikke om dette vil funke men IE bruker jo mye fra explorer.exe (samme .dll filer) så prøv med en reparasjon av IE6 Lenke til kommentar
eljar Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Det er mulig å "reparere" alle systemfiler fra et av valgene på installasjons cd'ene (iallefall på win2k) og det kan muligens hjelpe reinstallere siste service pack, men det er jo ingen garantier for hvordan software vil fungere etterpå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå