Tommy- Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har en harddisk på den gammle pcen min, og jeg vet at jeg kan sette den inn i den nye pcen min, men problemet er at på den gammle harddisken er det innstallert windows, og den har tonn med virus. Det jeg hadde tenkt var å formatere den, men vil ikke virusene flytte seg over til den harddisken jeg har inne i den nye pcen min, eller er det ikke noe problem? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Formater den på gammelmaskinen før du putter den i nymaskinen? Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) problmet er at det er at harddisken har intrigert windows sort of, altså når pcen starten (den gammle) så trykker jeg f10 tro jeg så kommer jeg inn på en sånn meny der trykker jeg formater, men viruse på pcen har gjort sånn at hele greia fryser når jeg prøver å formatere? Og jeg har aldri trengt windows cd når jeg har formatert som sagt den har intrigert windows (sort of) Endret 24. februar 2009 av Tommy- Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bare sett den i,oppdatere virusprogrammet og kjør en scann på den. Er det filer du er usikker på tester du dem på virustotal Kan godt kjøre et par online scannere. http://www.eset.com/onlinescan/ http://www.kaspersky.com/virusscanner Har du andrer problmer med virus følger du Veiledningen Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 jeg kommer jo ikke inn på harddisken fra deng gammle pcen, har prøvd safemodus Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 intrigert windows (sort of)Intrigert ? Tror det enkleste vil være å formatere hardisken ved hjelp av Windows-CDen. Bare pass på å avslutte før installasjonen begynner. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) jeg kommer jo ikke inn på harddisken fra deng gammle pcen, har prøvd safemodus Ja da er det jo et annet problem er ide eller sata? Setter du den inn i nye pcen se i bios at ide er aktivert. Du må også se at bios finner den. Eller har jeg misforstått,du er uklar "kommer ikke inn hdd gammel pc" Skal du ikke putte den inn i ny pc og kjøre den der? Er den gamle en laptop,du sier F10 dette er en funksjon som mange laptoper bruker for og legge inn farbrikk oppsett(da trenger man ikke win-cd) I laptoppen sitter det 2.5' disk er det denne du skal bruke i den nye? Du må forklare litt bedere hva du skal gjøre og om dette er laptop eller stasjonær. Endret 24. februar 2009 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Det er en stasjoner og jeg skal sette den gammle harddisken inn i den nye pcen. Men i den nye pcen har jeg alt en harddisk med windows installert. Den gammle harddisken har masse virus og kan jeg sette den inn i den nye pcen og formatere den uten at virusen flytter seg over til harddisken i den nye pcen. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Det burde gå helt greit. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 sikker på at virusen ikke vil hoppe over til den nye harddisken min? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ja så lenge du ikke kjører noen filer så hopper ikke viruset over. Du følger det jeg postet i post #4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå