iver89 Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har ventet leeeenge på at Elfa skal få inn transistoren B557A/Ph, noe som ikke har skjedd på over 2 måneder. Transistoren skal brukes i en IR mottaker. Hvilken transistor kan jeg bruke i stedet? Elfa har B557B og B557C, kan de brukes? Guiden fant jeg her: http://hem.passagen.se/rapideye/ir-receiver.html Vær så snill og svar raskt så jeg kan gå å kjøpe delene i morgen. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 den transistoren brukes bare som en bryter. den forsyner dioden med strøm når IR enheten sender signal til Pinne 1 på COM porten. det er en PNP transistor. en BC560 vil fungere. hvis de ikke har denne, bare velg en BC5x0 PNP transistor... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Okey, så alle A/B/C modellene kan brukes av B5x0 PNP transistorene? EDIT: Elfa har ingen BC5x0 transistorer som er PNP. Sikker på at jeg ikke kan bruke BC557B eller BC557C? Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 bare kjøp en PNP transistor. tror alle BC modellene fungerer. Den fungerer tross alt bare som en bryter for LED'en. Du kan slippe LED'en og transistoren og motstanden dersom du ikke synes at det er nødvendig med LED som blinker når du trykker på fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå