Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Psykologitimer, så ofte, så lenge!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Etter et år med ventetid ble jeg plutselig tatt opp med en psykolog. Det er greit det siden jeg har ting å prate ut om, fordi jeg holder ting skjult. (pedofili) Men jeg skal tydligvis ha timer to ganger i uken, og helst i et til to år. En ting er at det må jo være fryktlig dyrt, men jeg er ikke deprimert. Skal flytte nå til sommeren uansett, så det blir ikke så lenge jeg kan uansett.

Hvorfor skal jeg ha så mange timer? Jeg forventet heller noe fra 4-10 timer og så er jeg ferdig. Hva er det som kommer til å skje siden hun trenger så mange timer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det settes opp en plan i forhold til hvem du er og hvordan du er. Det er ikke slik at psykologen trenger timer, det er mer det at du trenger tid til å fortelle, tid til å åpne deg.

Når det gjelder penger, så går dette på egenandelskortet ditt, dvs at etter ca 8-10 ganger så betaler du ikke mer i år. Så ikke tenk på pengene.

At du ikke er deprimert kan du vel strengt tatt ikke uttale deg om, det kan være mye rart som skjuler seg som tar tid å finne fram til.

Så, gå til psykologen, snakk, ta ting skritt for skritt derifra :). Og ikke vær redd for pengene.

Lenke til kommentar

Et år ventetid var fryketlig lenge. Her har de brutt loven så det holder.

Men Timeantallet høres bra ut det. Er bare en positiv ting for deg å få timer ofte. Kostnaden er som Alastor sier ikke et stort problem. Er maks 1700kr i året for slike ting (inkluderer også fastlege, medisiner ,etc).

Ikke bekymre deg så mye og ta det som det kommer, du kommer nok til å ha godt av det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Grunnen til den lange ventetiden er fordi at man må gå på IKST, fordi de spesieliserer i dette. Å gå til fastlegen å få time for slikt er ikke mulig, og for det andre kjenner jeg fastlegen min. De har nok heller ingen lover om hvor lenge man må vente. Penger vil ikke bli noe problem siden det er gratis for noen visse saker, samt pedofili.

Hun tror at pedofili kan kureres, eller hun mener at det er ingenting som heter pedofili, men tankene kan kureres. Nå, vet ikke jeg hvordan i all verden hun skulle få det til, men timene foregår for det meste med at jeg snakker for meg selv og hun spør noen spørsmål i ny og ne. Problemet er at jeg begynner å få lite å prate om og får lett stillheter som jeg ikke liker i det hele tatt. Hadde foretrukket at hun stilte flere spørsmål og at jeg forsto hvor dette bærer frem. Hun har snakket om at hun tenkte at jeg skulle ligge på sengen og da skulle jeg snakke uten at noen avbrøt meg. Det tror jeg kommer til å gå veldig dårlig og jeg blir stum. Noen som har noen tips om hva man kan snakke om?

Lenke til kommentar

Stol på henne du. Utifra det du her sier, virker hun dyktig. Hun har nok en mening bak alt hun gjør med deg, også de kjipe stillhetene og de få spørsmålene.

Har du forsøkt å spørre henne? Spurt hvorfor dere gjør ting, hvordan behandlingen foregår osv? Hun er nok mer kompetent til å svare på spørsmål om sin egen behandling, en en gjeng med nerder på et forum. Kanskje hun vil at du skal spørre?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Tviler ikke på at hun er kompetent. Hun har jo ganske mange år med uttdannelse og veldig mye erfaring. Har spurt henne, men har aldri fått noen ordentlig svar på spørmålet.

Lenke til kommentar
Etter et år med ventetid ble jeg plutselig tatt opp med en psykolog. Det er greit det siden jeg har ting å prate ut om, fordi jeg holder ting skjult. (pedofili) Men jeg skal tydligvis ha timer to ganger i uken, og helst i et til to år. En ting er at det må jo være fryktlig dyrt, men jeg er ikke deprimert. Skal flytte nå til sommeren uansett, så det blir ikke så lenge jeg kan uansett.

Hvorfor skal jeg ha så mange timer? Jeg forventet heller noe fra 4-10 timer og så er jeg ferdig. Hva er det som kommer til å skje siden hun trenger så mange timer?

Ikke at jeg er spesialist eller noe, men det kan hende du bare lurer deg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...