Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øresus ved bruk av ørepropper?

maglame

Anbefalte innlegg

Jeg testet ørepropper for første gang i dag og hørte et konstant høyfrekvent sus når jeg har de i ørene. Jeg har prøvd å justere hvor langt inn øreproppene sitter, da jeg først trodde jeg hadde satt dem for langt inn, uten at dette hjalp mot susingen. Jeg lurer rett og slett på om andre opplever det samme, eller om det bare er meg. (For klarhets skyld kan jeg legge til at dette er ørepropper av skumgummi, ment for å dempe støy, for eksempel under konserter.)

Endret av maglame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, høres snålt ut at du får øresus ved å bruke ørepropper. Det som kan være en mulighet er at øreproppen skyver ørevoks mot trommehinna. Dette kan føre til susing. Det kan også være at du har en visst sus i ørene, men hører det kun når du bruker ørepropper og dermed isolerer all annen lyd ut.

Spør legen din neste gang du er der. Tinnitus suger hardt, så husk å beskytt hørsla di anyhow.

Lenke til kommentar

'Alle' har øresus til en viss grad, det er utført eksperimenter hvor man har funnet ut at ved fullstendig stillhet, vil de alle fleste hører lyder som 'vanligvis' ikke er det. Helt normalt. Det som ikke er normalt og som betegnes som øresus er når du begynner å høre susing/piping i hverdagssituasjoner.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...