Alastor Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ett år etter lanseringen av de populære 2008-modellene annonserer nå Yamaha fem nye hjemmekino-receivere i budsjettklassen. Les mer Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er imponert - her var det mye snax til en lav pris. RX-V665 frister veldig til min mye hjemmekino! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Yes, RX-V665 ser spennende ut. Merk bare at prisene blir en del høyere her til lands - de norske prisene i artikkelen er kun direkte oversatt fra USD. Hvor mye høyere gjenstår å se, men dagens RX-V663 koster jo fra ca 4400 kroner, så man får en pekepinn der Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 De så virkelig spennende ut. Vis harman kardon ombestemmer seg og gidder og kredittere min AVR255 så blir det nok en RX-V665 istedet. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Noen som har peiling på ca når RX-V1900 og RX-V3900 arvtakere kommer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 De ble lansert i august i fjor, så tilsvarende tid i år tenker jeg Og ja, RX-V665 ser uten tvil veldig spennende ut! Man får mer og mer for pengene i denne prisklassen, Onkyo, Yamaha og Pioneer er i sterk konkurranse med hverandre. Blir spennende å se hva Onkyo vil lansere nå utover våren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Nå som dollaren ligger på det gamle nivået igjen kan vel prisene ganges med 10 for å få ca. prisen her i Norge? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Stemmer nok det, men dette varierer også mer fra produsent til produsent. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Firmaene som lager disse japseforsterkerne er de flinkeste og største produsentene av av-utstyr i verden. Det forundrer meg fortsatt at de ikke gidder ansette en designer Det er da vel ikke bare single av-geeks eller 17-åringer på hybel som trenger mye funksjoner og god kvalitet for pengene. Yamaha, Pioneer, Denon, HK osv ser fortsatt ut som gutteleker fra 80-tallet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hvorfor er det ikke mer vanlig å kjøre klasse-D på denne type forsterkere? Begynner ikke denne teknologien å bli moden nå? AtW Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Firmaene som lager disse japseforsterkerne er de flinkeste og største produsentene av av-utstyr i verden. Det forundrer meg fortsatt at de ikke gidder ansette en designer Modelle litt opp i serien er jo greit pene da. RX-V1900 f.eks. Endret 24. februar 2009 av arnbju Lenke til kommentar
WASD Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Firmaene som lager disse japseforsterkerne er de flinkeste og største produsentene av av-utstyr i verden. Det forundrer meg fortsatt at de ikke gidder ansette en designer Det er da vel ikke bare single av-geeks eller 17-åringer på hybel som trenger mye funksjoner og god kvalitet for pengene. Yamaha, Pioneer, Denon, HK osv ser fortsatt ut som gutteleker fra 80-tallet. Mener du virkelig at Harman/Kardon sine nye Forsterker/Reciver serie ser ut som gutteleker fra 80-tallet Virkelig? Endret 26. februar 2009 av WASD Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvordan vil det fungere å bruke "biamping" på fronthøyttalerne? Betyr det at man ved spilling av musikk i "vanlig" stereo vil ha f.eks. 2 x 95 W til disse høyttalerne? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Det stemmer, Bi-amping betyr dobling av forsterkereffekt på frontkanalene - enkelt forklart iallefall. Høyttalerene må også støtte dette, ikke bare receiveren. Endret 3. mars 2009 av Alastor Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Enkelt spørsmål søker enkelt svar; når det bare står at den støtter bi-amping, og ikke hvikle kanaler spesifisert - betyr det bare front, eller alle? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 De har kun 7x90/95 watts forsterkerkraft, så du tar 2 av de 7 og kjører på fronten. Kan etter hva jeg ser umulig være hensiktsmessig å bi-ampe bakhøyttalerene istedenfor fronthøyttalerene, om det er mulig. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg tenker ikke spesifikt på disse, men in general. Jeg skjønner at det ikke er hensiktsmessig, men er det mulig? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Godt spørsmål, må svare at jeg ikke vet. Har aldri vært noen relevant problemstilling for meg. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det jeg tenker på er f.eks. å kjøre tre utganger mot sub, og fire til front. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Det tviler jeg på skal gå, på baksiden er det på de 2 siste kanalutgangene merket med "7.1/Bi-Amp". Og Bi-Amp må aktiveres via en meny før selve receiveren starter. Slik var det ihvertfall på fjorårets Yamaha-receivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg