Gå til innhold

Ny hovedkort etter reparasjon - masse artifacts?


salah

Anbefalte innlegg

Har hatt en Acer Extensa 7620 på reparasjon, og fikk den endelig tilbake etter nesten to måneder. Den gangen var at hovedkortet trolig var ødelagt, den slo seg av, overopphetet, flashing feilet etc. Så den har trolig blitt nyttet ut - med en annen modell.

 

For spesifikasjonene har forandret seg veldig mye fra det nye hovedkortet. En av disse er skjermkortet. Fra Radeon HD 2400 XT har jeg fått Mobility Radeon X2500.

 

På den får jeg masse prikker, og etter uendelig lenge søk etter drivere og løsninger, kom jeg fram til at det heter artifacts, og dette kommer når jeg aktiverer 3D-skrivebord (både Compiz i Linux og Aero i Windows). Så er spørsmålet, er det noen måter jeg kan fikse dette selv? Skjermdump ligger som vedlegg.

 

Det nye hovedkortet jeg har fått, har ikke støtte for SATA-300, skjermkortet er betydelig dårligere, minnet kjører på lavere frekvens etc. Har Acer Service rett til å gjøre dette da produsenten selv innrømmer at feilen ikke skyldes min bruk?

 

Jeg er takknemlig for all hjelp.

post-44390-1235482621_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan desverre ikke fikse det selv. det kommer fra vga kortet som enten er defekt eller som er for varm.

 

kontakt acer support, vær hyggelig og forklar problemet.

 

PS: hvis verkstedet ikke klarer å reparere din laptop innenfor 30 dager fristen så har du rett til å krever kompensasjon. eller hvis du opplever samme problemer med din laptop 3 ganger.

Lenke til kommentar
kan desverre ikke fikse det selv. det kommer fra vga kortet som enten er defekt eller som er for varm.

 

kontakt acer support, vær hyggelig og forklar problemet.

 

PS: hvis verkstedet ikke klarer å reparere din laptop innenfor 30 dager fristen så har du rett til å krever kompensasjon. eller hvis du opplever samme problemer med din laptop 3 ganger.

 

Dette blir andre gangen jeg sender den inn på service, men grunnene har vært forskjellige. Kan jeg kreve pengene tilbake hvis jeg får enda en defekt PC? Har gjerne lyst til å ha den PCen over lengre periode uten å måtte sende den fram og tilbake og få slettet all innhold og formatere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...