Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]Trenger hjelp til problemstilling/emne iforhold til særemne i norsk :)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har ca en måned på meg, på å gjøre særemnet mitt ferdig. Har til nå lest to bøker: Anne Franks Dagbok og Peter Moens Dagbok. Begge disse bøkene er dagbøker som ble skrevet av personer under krigen.

Det jeg nå har litt problemer med, som jeg håpte noen av dere kanskje kunne hjelpet meg litt med er - Problemstillingen! Hva kan jeg bruke disse to bøkene til, og hva kan jeg skrive om?

I tillegg må jeg finne og lese en tredje bok. Tenkte å velge den tredje utfra problemstillingen. Enten en tredje dagbok, eller kanskje en bok fra krigen bare?

Takker for alle svar og idèer! =) Trenger det sårt..

Endret av thesongbird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig usikker for tiden, men tror nok det blir nokså faktabasert..

Det er snakk om særemne da, og det er ganske fritt fram.. Det jeg gjøre er å lese minst to bøker, finne en problemstilling og skrive 7-8 sider om det. Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hva jeg skal skrive om, altså hvilket emne jeg skal velge.. Behøver ikke å være noe om krigen i det hele tatt.

Så langt har jeg funnet to id`eer.

- Velge en tredje krigsdagbok, og prøve å sammenligne de.. Men ser liksom ikke helt potensialet til en 5/6'er karakteren i det, eller?

Ønsker et særemne hvor jeg kan søke opp litt stoff fra andre kilder. Liker ikke tanken på å stå fullstendig på egne ben, når jeg er vant med å bruke kilder.

Endret av thesongbird
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...