Gå til innhold

Oppgradere min 500MHz

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg en liten oppgradering, men er litt usikkert om hva som burde oppgraderes. Jeg vil bare vite hva som burde oppgraderes, ikke hva jeg burde velge, så ikke gi meg hele lister av forslag osv.

Her er mitt nåverende oppsett:

500MHz P3

128MB SDRAM

Ukjent hovedkort med ISA

TNT2 32MB AGP

145W strømforsyning (ikke helt sikker)

Floppy

DVD-ROM

PCI lydkort (ukjent)

PCI nettverkskort 100Mb

15" CRT skjerm

Greit Tastatur

Inteli Mus

Det var vel det. Noen foslag om hva jeg burde oppgradere først? Spiller en del UT2 og War3. Tenkte å oppgradere skjermkortet først og se om det ble noen forbedring. Etter det ville jeg vel ta HK, CPU (+kjøler) og RAM. Og kanskje et nytt kabinett med en bedre strømforsyning hvis jeg får litt stabilitets problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg ser det, tror jeg det greieste vil være å kjøpe alt nytt.

psu, cpu,ram, hovedkort og skjermkort må byttes, hvis du skal oppgradere. like greit å slenge i en skjerm og en billig disk i samme slengen. lydkort og nettverkskort er gjerne integrert i hovedkortet nå, så de slipper du å tenke på. tastatur og musen kan du jo like greit beholde.

Lenke til kommentar

Ok, takker for forslag. Men jeg er ikke helt nybegyner da, skjønner jo at det er intergrert lyd osv. Har jo bygget to PC'er allerede :wink:

Har forresten en 13 GB Seagate HD, Glad i den :D Tenkta meg et ATI Radeon 9100 64MB til 645,-

Lenke til kommentar
Kjøp nytt alt som folk her sier... :)

Han sier jo at det skal han ikke gjøre, så hvorfor pirker alle på det??.

Tenkta meg et ATI Radeon 9100 64MB til 645,-

Du vil merke en del om du kjøper et bedre skjermkort. Så sier du at du ikke vet hvilket hovedkort du har, prøv aida32 det finner ut hva du har av komponenter på din pc?

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Dette laster du ned:AIDA32 - Enterprise System Information.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...