fjonk Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg har en blogg og har av og til bruk for å lime inn kodesnutter for å vise andre hva de kan bruke for å få til ulikt. Logisk nok så går jo ikke det sånn uten videre, ettersom det jo oppfattes som kode. Jeg har nokså begrenset kunnskap innenfor HTML og CSS, og søker meg vanligvis frem til det meste jeg lurer på, men her kommer jeg til kort, og må dermed spørre Hvordan lime inn kodesnutter slik at de ikke leses av "datan" som kodesnutter? mao, hvilken kodesnutt trenger jeg for å pakke inn kodesnuttene med... Lenke til kommentar
laurell Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 <pre><code> "Koden du vil ha i boksen" </code></pre> Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Du kan bruke <xmp>, men denne anbefales ikke lengre. Et annet, ganske simpelt alternativ er å bytte < med "<" og > med ">". Endret 24. februar 2009 av Sondre Lenke til kommentar
fjonk Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) tusen takk for raske svar! Jeg har nå prøvd litt, og det er tydlig at det er noe jeg ikke skjønner, for jeg får det ikke til La oss nå si at det jeg skal vise frem er <div></div>, blir det da riktig å lime inn slik? For det har jeg prøvd og resultatet var at begge kodene forsvant.. <pre><code><div></div></code></pre> Jeg prøvde meg også på tips nr to, uten å få det til å fungere heller... Meget begrenset kunnskap her desverre, så det er sikkert noe elimentært jeg ikke har fått med meg. Endret 24. februar 2009 av fjonk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå