mm90 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei hei! Har store planer om å studere i Australia. Jeg tenker å studere design eller interiør, men lurer litt på hvilke selskaper jeg kan reise med. Har helst lyst å bare gå et år, og kanskje to om jeg trives veldig godt. Er det noen som har gjort dette eller skal?! Skriv alt du hvet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bachelor det er snakk om? I tilfelle, kan man bare hoppe av etter 1 år og fortsette en annen plass? Lenke til kommentar
mm90 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Bachelor det er snakk om? I tilfelle, kan man bare hoppe av etter 1 år og fortsette en annen plass? Mastergrad tenkte jeg på. Og MÅ man ha generell studiekompetanse?! For jeg har fullført to år på videregående og ønsker ikke fullføre mitt tredje år på vg3 interiør i norge, men helst i australia. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Kan ikke ta master før man har fullført bachelorgrad. Ser kanskje ikke ut som du har gjort så veldig mye research før du la "store planer" om å studere i Australia? Lenke til kommentar
mm90 Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Har leitet frem en del, er bare ikke så veldig kjent med hva som kommer først og hva det heter osv Litt dårlig på sånt. Men det e derfor eg spør her. Hvilke kurs kan jeg ta for å være der 1 år? Osv. Ingen som har erfaringer?! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Er bare et tips fra min side at man setter seg inn i hva høyere utdannelse går ut på generelt hvertfall. Dessverre ingen som gidder dele erfaringer når du ikke har mer spesifikke spørsmål, og egentlig ikke her gjort noen research i det hele og store. Les litt på Studievalg.no for eksempel, og sjekk ut www.Ansa.no; de har antakeligvis utfyllende informasjon om hva som foregår i Australia. Lenke til kommentar
brrah Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det du egentlig vil er å ta ditt tredje, og siste, år på VGS i Australia? GENS er nok en stor fordel å ha før du bestemmer deg å studere. Veldig kjipt om du plutselig har lyst til å studere noe annet og du sitter der uten GENS. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg studerte i Melbourne i 3 år fra 2001 til 2004, og mener å huske at vitnemålet mitt fra VGS ble lagt til grunn før jeg fikk plass i Australia. Generelt sett har ANSA veldig mye nyttig informasjon om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå