peder--- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Kan jo gjøre som D'Amico sa. Da trenger ikke stadionene være tomme. Den er jeg for! De gjorde det i et mesterskap for x antall år siden, husker ikke hvilket.. Det kostet en hel del penger, men staten dekket jo det meste. Stadion ble akkurat lik som før NEI, ikke bruk mine penger til å bygge stadioner til fotball når ishockey sliter med ett halvt århundre gamle stadioner selv! Hele greia virker utrolig lite gjennomtenkt med tanke på at disse størrelsene er de de største ligaene (PL, La Liga, Serie A osv.) opererer med, og det er fotballand! Ingen statsgaranti fra meg hvertfall, staten og mediene pisser på norsk ishockey og breddeidrett! Fy skam! Forresten kilik; sjekk innbyggertall, det er mye mer interessant ifh til etterbruk. Les teksten i diskusjonsdelen av denne gruppa, og kom med motargument plis: http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=53620657085 Endret 28. februar 2009 av peder--- Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Blæh, feisbuk. Uansett, hørte en plass at hvis Brann stadion skal utvides såer det ikke mer plass å bygge på? De største byene bør bli vertsbyer i mine øyne, enkelt og greit. Oslo/Lillestrøm, Bergen, Trondheim og evt Stavanger. Hehe, enig i det Peder sier, tho. Ishallene her i Trondheim ramler jo sammen snart, og de burde blitt bedre for lenge siden. Endret 28. februar 2009 av Attityd Lenke til kommentar
peder--- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 . Tidligere i fjor høst skrev jeg et innlegg om det eventuelt forestående EM på Den skandinaviske halvøy, hvor jeg ga min støtte til et mesterskap som fikk støtte i befolkningen - samtidig som jeg foreslo at det skulle ha en miljøprofil. Min ja-stemme hadde disse kravene, som da inkluderte en storsatsing på infrastruktur med fokus på jernbanen - eventuelt Oslo til Tromsø/Bodø og Oslo til Bergen - og at hovedstadionen ble bygget i en by som uansett må forbedre stadionen sin (Trondheim), samt at folket måtte vise sitt engasjement i å være veldig ihugga når det gjaldt å gå på kamp. . Det var da, virkeligheten idag er en helt annen. Siden da har jeg fått vite at en satsing på hurtigtog i Gudbrandsdalen (Oslo - Trondheim) ikke er kommersielt, noe jeg mener må være grunnlaget for alt - at det en gang blir kommersielt, ikke noe pengesluk som skal støtte opp mot en illusjon om miljøsatsing av staten. Da forsvinner mye av grunnlaget til å bygge hurtigtog, i allefall på den strekningen, og dermed infrastrukturen som trengs for å frakte tusenvis av supportere mellom vertsbyene. Vi så at nærheten mellom vertsbyene, samt den flotte infrastrukturen i Østerrike og Sveits gjorde at det ble et fantastisk EM - for å misbruke uttrykket for OL på Lillehammer; "Best European Cup ever!" . Når det gjelder hovedarenaen i Norge har NFF valgt å putte enda en stadion i hovedstaden! Jeg vet det ligger sentralt og at Oslo er Norges største by, men det forsvarer ikke fire store arenaer (VIFs nye på Valle Hovin, FC Lyn Oslos Bislett - etter diverse pengekriser ser det ut som det sannsynlige utfallet - Stabæks Nadderud og gigantarenaen Nye Ullevål med 50 000 seter) når Mellom- og Vest-Norge har gjort seg mye mer fortjent til dette. Norsk fotball er en underholdningsarena som går med røde tall, år etter år - og så skal de gå iverk med sette opp flere tusen sitteplasser som ikke blir fylt opp? . Når Aftenposten spurte EM-"general" Hilde Barstad om hva hun tenkte om at Norge sannsynligvis må sette opp to reservearenaer som ingen klubb i Norge er i nærheten av å fylle opp, svarte hun ikke engang på spørsmålet - men sa at det ikke er et krav fra UEFA, men at det var muligheter for å ta det med i søknaden. . Ikke misforstå meg, jeg elsker god fotball, men dette makkverket som enkelte ildsjeler og stormannsgale toppfolk i NFF som tydeligvis fortsatt er blinde etter avslutningsfyrverkeriet fra EURO2008 er helt forferdelig! Hurtigtog-/miljøsatsingen er ikke kommersiell/infrastrukturen er ikke der og arenabyggingen er ikke kommersiell (hvem skal holde til på Nye Ullevål og fylle setene?). Med mindre Røkke og Co. vil sprøyte inn millioner av kroner på dette syns jeg ikke at NFF skal føre dette videre, hvorfor la satsing på fremtiden - på barnefotballen - bli skadelidende av en måned i "Paradis" hvor norsk toppfotball virkelig ikke hører hjemme. Uansett om NFF velger å sende inn søknaden tror jeg, og håper, at de ikke har en sjangs mot veletablerte fotballand som Skottland (m.fl.?) og Frankrike. Dette er ett tegn på at NFF virkelig har røyket for mye kunstgress. . Hva syns dere, satse på fremtiden i norske barneben på fotballbanen eller satse på at vi får EM og bygge fremtidige tomme seter som kan sanke støv og vedlikeholdsmillioner? Hvis Kåfjord og Giske har litt der oppe i topplokket og ikke har rusa seg altfor mye på kunstgress så håper jeg inderlig de avblåser hele stormannsgalskapen og heller satser sårt trengte millioner på andre arenaer; se f.eks. hvilket potensial den fattige og dugnadslidende norske ishockey har! Her er det som står Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Skjer dette, vil jeg få orgasme og glede meg helt til mesterskapet...Selv om det blir lite kamper det året før Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ta utgangspunkt i at du er 18år, og gleder deg til å dra på EM-kamper osv. Når vi har kommet til 2016 så er du 25 år, har dame og barn, og må passe på dem. Du får kanskje fri fra barnepass en eller to dager i mesterskapet. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ta utgangspunkt i at du er 18år, og gleder deg til å dra på EM-kamper osv. Når vi har kommet til 2016 så er du 25 år, har dame og barn, og må passe på dem. Du får kanskje fri fra barnepass en eller to dager i mesterskapet. EM er en folkefest. Det har ingenting å si, enten om man er 80 år og med alzheimers eller 25 år og far til 2 småunger, EM blir som OL i 94, bare mye, mye større. Nå veit jeg ikke hva slags damer du snakker med, men de fleste vil nok også ville dra på kampene. Et EM i hjemlandet sitt kan fort bli en once-in-a-lifetime opplevelse for oss i Norge. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ta utgangspunkt i at du er 18år, og gleder deg til å dra på EM-kamper osv. Når vi har kommet til 2016 så er du 25 år, har dame og barn, og må passe på dem. Du får kanskje fri fra barnepass en eller to dager i mesterskapet. Da tar jeg med kona og ungene på kamp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Såklart, tviler på at det kommer til å skje slik jeg beskrev det, men det er lut å huske at tvilsomt kommer til bli på samme måte som om det hadde vært idag. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/lands...hp?artid=537278 De trekker seg på mangeler på infrastruktur... Med Norges infrastruktur er jeg redd vi stiller svakt. Vil tro Frankrike stiller sterkest. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Tyrkias planer for 2016. Virker som de har det meste klart allerede: completed stadia: * Atatürk Olympic Stadium, capacity 83,000 (UEFA Elite Stadium) * Galatasaray Aslantepe ArenA, capacity 57,800 (UEFA Elite Stadium) * Fenerbahçe Sukru Saracoglu Stadium, capacity 53,586 (UEFA Elite Stadium) * Beşiktaş BJK İnönü Stadium capacity 32,150 (planned to a capacity of 40.000) * İzmir Atatürk Stadium, capacity 58,008 * Kayseri Kadir Has City Stadium, capacity 33,000 * Trabzon Hüseyin Avni Aker Stadium capacity 30,000 planned stadia: * New Ankara 19 Mayıs Stadium, capacity 35,000 * New Trabzon Stadium, capacity 40,000. For Frankrike sin del er det kanskje litt kort tid siden fotball-VM (1998)? Synes egentlig EM bør være forbeholdt de små landene, mens Tyskland, Frankrike, Italia, England, Russland og Spania heller får satse på VM. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det har kommet en rekke regler angående stadioner, men løpebane, de kan de ha. Tullete om Tyrkia skulle få EM med den finalearenaen. Lenke til kommentar
Krukmeister Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er på høy tid det blir forbud mot å spille CL-, UEFA-, EM-, og VM-finaler på stadioner med løpebane. Viktige fotballfinaler skal spilles på rene fotballbaner etter min mening. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det er på høy tid det blir forbud mot å spille CL-, UEFA-, EM-, og VM-finaler på stadioner med løpebane. Viktige fotballfinaler skal spilles på rene fotballbaner etter min mening. Second that. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvorfor er alle så negative til løpebanen? Jeg ser jo naturligvis det negative... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nå motsier du deg vel selv litt Fotball på en arena med og uten løpebane er stor forskjell siden det blir langt fram til banen. Ser stygt ut. Dessuten er tribunene på en friidrettsarena som regel mye slakere stigning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nei, jeg vil bare ha alle grunnene listet opp, for å se om det var noen jeg ikke kom på. Jeg er totalt enig med dere... Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 jeg er absolutt for et EM i Norge og Sverige, får vi det får vi unge spillere som blir motivert av tanken at de kan spille EM på hjemmebane stor! I tillegg tror jeg det blir tidenes folkefest, selv om det sikkert blir helt texas noen steder i Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå