MartinF Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Aspmyra eller arenaer i Nord-Norge har vel aldri vaert i planene heller. Det blir fire stadioner i Norge og tre i Sverige. Lenke til kommentar
TolLefsa Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 /quote]Aspmyra må enten forbedres for flerfoldige millioner, eller så må Glimt bygge nytt likevel. Det har hele tiden vært meningen at den eventuelle em-stadionen skal bygges ned til ca. 10000 etter em. Hadde jo blitt veldig rart hvis de skulle klart å fylt opp 30 000 seter når de er rundt 45 000 folk som bor der. Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) MartinF: Jeg har fått det inntrykket gjennom lokale media: link. TolLefsa: Jeg tror et em blir utsolgt uansett hvor det blir arrangert. Endret 26. februar 2009 av Jethrotulling Lenke til kommentar
TolLefsa Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Aspmyra eller arenaer i Nord-Norge har vel aldri vaert i planene heller. Det blir fire stadioner i Norge og tre i Sverige. Er synd for "oss" i Nord-Norge, som ikke får oppleve EM i nabobygda. Nei, synes virkelig at de må klare å involvere Nord-Norge i dette. Føler på en måte at vi i nord er kappet av fra resten av landet. Den norligste ishallen i Norge, ligger vell i Trondhjem? så derfor Tromsø ikke har en proff ishokey klubb. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Oslo får ny storstue uavhengig om vi får EM. Tar fem minutter å gå dit. Hadde vært herlig med en slik stadion rett ved. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Aspmyra eller arenaer i Nord-Norge har vel aldri vaert i planene heller. Det blir fire stadioner i Norge og tre i Sverige. Vi må nok ha litt mer en sju stadion totalt. Fra Tippeliga-tråden: UEFA har spesifikke krav til ni anlegg og helst tre reserveanlegg – altså må Norge og Sverige ha 12 anlegg som kan ta mer enn 30.000 tilskuere. Blant de ni anleggene må to arenaer ha tilskuerkapasitet på 50.000, tre på 40.000 og fire på 30.000. Og som sagt tror jeg at Sverige får flere EM-stadioner enn oss. Endret 26. februar 2009 av D'Amico Lenke til kommentar
TolLefsa Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 TolLefsa: Jeg tror et em blir utsolgt uansett hvor det blir arrangert. Jeg tenkte etter et eventuelt EM, hvis de ikke skulle bygge ned Aspmyra. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hadde blitt fett om det skjedde, men jeg tviler Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Lillestrøm og Oslo var da ganske nærme hverandre geografisk. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Kan Bodø klare å fylle opp 30000 seter? Tomme stadioner er trist, men slik blir det nok dessverre på LErkendal og med 40000, når så vidt 14500 gidder å se RBK - Valencia... Etterbruk er viktig. Men det er mulig å bygge tribuner som kan rives etterpå, slik de gjorde i Sveits. Men utbygging blir det uansett. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 *snip* I Em 2008 var det 8 arenaer. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Da er det vel enten nye krav fordi 24 lag skal være med (16 i EM 08), eller så ble ikke reserveanleggene brukt. Jeg setter en knapp på det første Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Stemmer... Visste ikke at dem skulle utvide. Da er det nok mulig vi må ha flere arenaer ja. Molde og Kristiansand burde da være "sikre" av arenaene i Norge. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det er snakk om 9 arenaer totalt, 5 i Sverige og 4 i Norge. Disse to scenarioene ser NFF som mest sannsynlig: NFF har laget skissert to aktuelle scenarioer: Scenario 1• Oslo er første vertsby med nasjonalstadion med kapasitet på 50 000 tilskuere • Bergen er andre vertsby, med stadionkapasitet på 40 000 tilskuere • Trondheim er tredje vertsby, med stadionkapasitet på 30 000 tilskuere • Stavanger er fjerde vertsby, med stadionkapasitet på 30 000 tilskuere Scenario 2 • Oslo er første vertsby med nasjonalstadion med kapasitet på 50 000 tilskuere • Lillestrøm er andre vertsby, med stadionkapasitet på 40 000 tilskuere • Trondheim er tredje vertsby, med stadionkapasitet på 30 000 tilskuere • Bergen er fjerde vertsby, med stadionkapasitet på 30 000 tilskuere Jeg ser den transportøkonomiske fordelen, men litt merkelig hvis lille LSK får en gigantstadion på 40 000. To stadioner på 50 000 og 40 000 i tillegg til den nye VIF-stadionen i Oslo-området er i det meste laget for å si det mildt. Men blir vel enkelt å få gigantkonserter til byen da... I NFFs dokument står det at Bodø IKKE anbefales grunnet transporthensyn, så da er vel byen utelukket allerede. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Mest sannsynlig er vel Scenario 2, siden det er kort distanse mellom Oslo og Lillestrøm. Men personlig håper eg på Scenario 1, pågrunn av 2 stadioner på Vestlandet Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Nye stadion i Lillestrøm skal bygges midt i elva... Husker det var en flom i Lillestrøm for noen år siden... Virker lite gjennomtenkt. Endret 27. februar 2009 av kilik Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Hehe. Hva er bedre å demme opp elva med enn føggel. Det neste blir vel å bygge stadionen i enden av rullebanen på Gardemoen. I NFFs dokument står det at Bodø IKKE anbefales grunnet transporthensyn, så da er vel byen utelukket allerede. Det er mye som kan gjøres på 7 år. Det har vel vært snakk om en toglinje opp til Bodø før. Det hadde jo vært artig om det skulle ha blitt arrangert EM der oppe. Uten tvil den plassen lengst mot nord det har blitt arrangert. På en annen side, om de ikke får det blir vel Trondheim den plassen lengst mot nord. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Det går allerede tog til Bodø, men det er uansett for langt unna. Tog Oslo-Bodø er vel 10 timer eller noe sånt. Flyplassen er sikkert for liten til at 30,000+ kan reise fram/tilbake på en gang. For å ikke snakke om antall hotellrom. Det blir uansett tidenes nordligste mesterskap. Oslo er noen kilometer lenger nord enn Stockholm som er den nordligste byen som har hatt en EM/VM-kamp. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Åh. Tenkte på Tromsø jeg. Lurer på hva jeg skal gjøre om det arrangeres EM i hjembyen? Må jo nesten på kamp, men Norge spiller vel sine nede i Oslo. Kanskje melde meg som frivillig? Må prøve å bli med i arrangementet på en eller annen måte. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Faktisk har Norge flere byer med stor flykapasitet enn Sverige. Byer med største flykapasitet målt i totalt antall passasjerer i året: 1. Stockholm 22 mill. 2. Oslo 19 mill. 3. Bergen 5 mill. 4. Gøteborg 5 mill. 5. Stavanger 3,7 mill. 6. Trondheim 3,5 mill. 7. Malmø 1,8 mill. 8. Tromsø 1,7 mill. 9. Sandefjord 1,6 mill. 10. Bodø 1,5 mill. 2 stadioner i Stockholms-området, 2 i Oslo-området, 1 i Bergen, 1 i Gøteborg, 1 i Stavanger, 1 i Trondheim og 1 i Malmø virker mest fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå