Gå til innhold

EM i Norge og Sverige 2016? Niks

Armageddon

Anbefalte innlegg

Har sett noen diskusjoner vedrørende EM i Norge i flere tråder, og tenkte det var på tide med egen tråd. Jeg har lest at fristen for å levere søknad om EM er 9. mars. Den 27. mai 2010 velger UEFA hvem som skal arrangere EM i 2016. Om Norge og Sverige velger å levere søknad må de være forberedt på å bygge ut så å si alle stadionene som er aktuelle.

Personlig synes jeg EM her i landet er en strålende ide. Entusiasmen for fotball er i største grad til stede i befolkningen. Og når Sveits og Østerrike kan gjennomføre det så tror jeg Norge og Sverige kan gjøre det samme. Men spørsmålet er om politikerene og fotballforbundet har nok baller til å gjennomføre dette, etter OL i Tromsø-skandalen.

Hittil synes jeg ikke det har vært nok om denne saken i media. Om søknaden må avgjøres allerede 9. mars, begynner det å haste litt føler jeg.

Euro 2016 - Wiki

EM 2016 - NFF

EM 2016 - SvFF

Utbyggingsplaner Lerkendal

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen harde konkurrenter da. Frankrike f. eks.

Håper Oslo, Stavanger, Trondheim og kanskje Bergen blir norske EM byer. Spilles det noen gang EM kamp på drittstadionene i Nord Norge er det krise, selv om de skulle blit utbygd. Kan Bodø klare å fylle opp 30000 seter? Tomme stadioner er trist, men slik blir det nok dessverre på LErkendal og med 40000, når så vidt 14500 gidder å se RBK - Valencia...

Lenke til kommentar
Syns også det er en god ide. Dog litt trist med de flotte stadionene vi må bygge som vi aldri kommer til å kunne fylle igjen.

Kanskje interessen for fotball i Norge blir betydelig høyere om vi får EM? Kanskje stadionene blir fylt opp etter EM?

Er jo fullt mulig. :)

Lenke til kommentar
Er forskjell på en kamp i CL og en kamp i EM. Om det blir EM i Norge, kommer det nok folk fra over hele verden for å se på. Er flere som ser en kamp mellom Tyskland og England i EM, enn en RBK-kamp i CL. ;)

Jeg er ganske sikker på at han mente etter EM. Jeg er for EM i Norge og Sverige, men sjansen for at stadionene blir relativt tomme etter mesterskapet er relativ stor.

Lenke til kommentar
Er forskjell på en kamp i CL og en kamp i EM. Om det blir EM i Norge, kommer det nok folk fra over hele verden for å se på. Er flere som ser en kamp mellom Tyskland og England i EM, enn en RBK-kamp i CL. ;)

Jeg er ganske sikker på at han mente etter EM. Jeg er for EM i Norge og Sverige, men sjansen for at stadionene blir relativt tomme etter mesterskapet er relativ stor.

Alt er mulig. Er fortsatt sju år til mesterskapet. Kan godt hende at nivået til norsk fotball er ganske høyere. Synes dette er en sjanse som er verdt å ta. :)

Lenke til kommentar

Oslo får ny storstue uavhengig om vi får EM.

Greit nok, men hva med stadioner med plass 40 000 tilskuere andre steder? Som andre sier, det spørs om de blir fylt opp i ettertid.

UEFA har definert at minimum to stadioner må ha en kapasitet på 50 000 tilskuere. Tre må ha en minimumskapasitet på 40 000, mens fire stadionanlegg må ha en kapasitet på minimum 30 000 tilskuere, sier Karen Espelund.
Endret av Mikachu
Lenke til kommentar
Oslo får ny storstue uavhengig om vi får EM.

Greit nok, men hva med stadioner med plass 40 000 tilskuere andre steder? Som andre sier, det spørs om de blir fylt opp i ettertid.

UEFA har definert at minimum to stadioner må ha en kapasitet på 50 000 tilskuere. Tre må ha en minimumskapasitet på 40 000, mens fire stadionanlegg må ha en kapasitet på minimum 30 000 tilskuere, sier Karen Espelund.

Husk at vi skal søke sammen med Sverige som allerede har to anlegg på over 30 000 (hvis jeg ikke husker helt feil). Det betyr nok at de får mesteparten av EM-stadionene, kanskje 7-8, mens vi får 4-5 hvis vi er heldige. Fotballinteressen er jo mye større i Sverige enn i Norge, spesielt når det gjelder landslaget, så at det meste foregår der under EM må vi nok regne med.

Lenke til kommentar
Håper Oslo, Stavanger, Trondheim og kanskje Bergen blir norske EM byer. Spilles det noen gang EM kamp på drittstadionene i Nord Norge er det krise, selv om de skulle blit utbygd. Kan Bodø klare å fylle opp 30000 seter? Tomme stadioner er trist, men slik blir det nok dessverre på LErkendal og med 40000, når så vidt 14500 gidder å se RBK - Valencia...

Aspmyra må enten forbedres for flerfoldige millioner, eller så må Glimt bygge nytt likevel. Det har hele tiden vært meningen at den eventuelle em-stadionen skal bygges ned til ca. 10000 etter em.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...