Gå til innhold

MX500 vrs MS IntelliMouse Explorer 3.0

Anbefalte innlegg

Litt sent dette nå, men jeg må si at det laget på mx500 musa er helt suverent. Du blir ikke svett i handa selv om den blir bruket over LANGE perioder. Dessuten er knappene i en helt suveren finish, ikke adskilt, bare trykkfølsomme plasser.

Ikke sånn for meg, jeg blir svett :-?

Har du prøvd intelli 3.0??

Tipper den er enda verre.

Har intelli 3.0, og syns de er like ille :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg har et relativt dårlig grunnlag å uttale meg på, (dvs at jeg kun har holdt i en MX500 og ikke har fått testet den i spill osv) tør jeg påstå at 3.0 er bedre.

MX500 er sikkert veldig bra for de som har hender som passer. Men for meg som har litt større hender, dog ikke unormalt store hender så passer den i min mening ganske dårlig. Den er i mine øyne et desperat forsøk på å passe perfekt til alle hender. Noe som fungerer dårlig.

MS IE 3.0 er derimot er mer _vennlig_ mot forskjellige hender og fungerer bra hos de fleste.

Obs: Begge musene er kun for høyrehendte.

Et annet minus ved Logitech muser er de _elendige_ driverene.

Nå er det sikkert mange som mener det motsatte men jeg skifter ikke mening før det motsatte er bevist. Har hatt nok trøbbel med logitech drivere. Og man må vel legge inn driverene for å få sideknappene til å fungere ?

Derfor er det et stort minus for spill slik som cs at man MÅ legge inn driverene får å få sideknappene til å fungere siden de er veldig nyttige, og i mange tilfeller nødvendige i slike spill.

Med MS IE 3.0 derimot, trenger man ingen drivere får å få sideknappene. Med Win XP trenger man kun å plugge inn musen og knappene konfigurerer seg selv

Jeg har også lest diverse plasser at logitec musene er ganske kresen på underlag. Om dette er sant må tas med en klype salt.

Min stemme går til MS IE 3.0

Du vil ikke angre ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Intelli 3.0 (har fortsatt) og MX500. MX 500 er digg å holde i, kult design og har en del ekstra knapper. Men jeg holder meg til min Intelli 3.0 fordi den er digg å holde i og fordi de to knappene på siden kan programmeres forskjellig for hvert program sånn at jeg kan utføre forskjellige ting i forskjellige spill og programmer.

Lenke til kommentar

Dere har rett i at driverne er dritt, derfor legger jeg ikke inn driver, da funker ikke den fine multitasking-knappen på topppen, men da funker i motsetning sideknappene i spill.

Dette er egentlig et dødt emne, noe som også kalles smak og behag. Denne tråden kan egentlig bare dø, for bhsand har jo alt kjøpt seg 3.0..

Lenke til kommentar
ikke kjøp trådløs hvis du skal spille, det er mitt råd, siden de har en tendens til å "lagge", og desuten koster de deg batteri.. litt kjipt å gå tom for strøm midt i ei turnering..

Trådløse mus "lagger" ikke hvis de er basert på kule. Det er trådløse OPTISKE mus som har en tendens til det. Selv bruker jeg Logitech Cordless Desktop Pro, og den er minst like rask som mus med ledning. Glimrende å spille UT2K3 med. Tror jeg har skifta batteri på den 2 ganger på ett år. Det er ingenting. Det er de musene som er BÅDE trådløse OG optiske som sluker batteri.

Lenke til kommentar
Dere har rett i at driverne er dritt, derfor legger jeg ikke inn driver, da funker ikke den fine multitasking-knappen på topppen, men da funker i motsetning sideknappene i spill.

Dette er egentlig et dødt emne, noe som også kalles smak og behag. Denne tråden kan egentlig bare dø, for bhsand har jo alt kjøpt seg 3.0..

Hehe, Pål Erik. Hvor har du det fra? Jeg skrev at jeg skal net på komplett og prøve dem i morgen. Det er veldig mye forskjellig her, og jeg har funnet ut at jeg skal prøve MX300 også - bare for å se. Hvis jeg synes begge er bra og passer til hånden min går jeg nok for 3.0 pga alt som har vært sagt om driverne. Og det ligger vel noe i omtalene av Mac - han mener at 3.0 er best (og da er vel dette en litt "proff" mening?)

Vel.. Ikke la den død. Keep 'em coming slik at jeg kan sløse vekk tiden på skolen i morgen med å surfe her :woot:

Lenke til kommentar

Et annet minus ved Logitech muser er de _elendige_ driverene.

Nå er det sikkert mange som mener det motsatte men jeg skifter ikke mening før det motsatte er bevist. Har hatt nok trøbbel med logitech drivere. Og man må vel legge inn driverene for å få sideknappene til å fungere ?

Derfor er det et stort minus for spill slik som cs at man MÅ legge inn driverene får å få sideknappene til å fungere siden de er veldig nyttige, og i mange tilfeller nødvendige i slike spill.

Med MS IE 3.0 derimot, trenger man ingen drivere får å få sideknappene. Med Win XP trenger man kun å plugge inn musen og knappene konfigurerer seg selv

Har mx500 selv, og er helt enig i at logitech driverne ikke er no tess, derfor jeg som mange andre logitech eiere har valgt å ikke innstalere driverne, man trenger_ikke_de for å få side knappene til å fungere, det er kun det multitask knappen som er på toppen(som få bruker) som ikke fungere da.

Lenke til kommentar

Hehe, Pål Erik. Hvor har du det fra? Jeg skrev at jeg skal net på komplett og prøve dem i morgen. Det er veldig mye forskjellig her, og jeg har funnet ut at jeg skal prøve MX300 også - bare for å se. Hvis jeg synes begge er bra og passer til hånden min går jeg nok for 3.0 pga alt som har vært sagt om driverne. Og det ligger vel noe i omtalene av Mac - han mener at 3.0 er best (og da er vel dette en litt "proff" mening?)

Vel.. Ikke la den død. Keep 'em coming slik at jeg kan sløse vekk tiden på skolen i morgen med å surfe her :woot:

Hei Bjørn Helge ikke sleng om deg med navnet mitt. Jeg forveksla deg med brune ha, like nickene ble likere og liker jo trøttere jeg blei :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...