Gå til innhold

MX500 vrs MS IntelliMouse Explorer 3.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå på en elektro-sjappe å test selv.

Selv er jeg for mx500, men det må du finne ut selv. Har bare så vidt prøvd intellimouse 3.0 på elkjøp, og vet det ikke er det beste sammenlignings-grunnlaget, men jeg sverger alikevell til mx500.

Weee...Min post nr 500..

Lenke til kommentar

bhsand: Finn deg en kamerat, eller gå til din lokale dataforhandler og få prøvd de to musene.

Noen liker ikke det og noen likker ikke noe annet.

Gå heller å prøv musene før du bestemmer deg.

Min anbefaling er MX500, som jeg har selv.

Jeg likte ikke intellimouse 3.0, som en kompis av meg har, så for meg var MX500 et klart valg.

Men gå å prøv de forskjellige musene før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

:)

Jeg hadde en MS explorer 3.0 , og brukte den lenge . Den var bra , men fungerte dårlig når jeg brukte 1260*1024 oppløsning på spill. Jeg gikk over til MX700 , som bare er en trådløs MX500 .

MX serien har bedre oppløsning , og fungerer derfor bedre i spill men høy oppløsning. Formen synes jeg er bedre enn Explorer , men ikke mye. Explorer 3.0 har en bedre løsning på mapping av knapper.MX serien har bedre knapper og rullehjul (synes jeg) og ser bedre ut.

Det er min mening at MX musen også reagerer bedre enn Explorermusa , altså at når du beveger musa skjer det hurtigere på skjermen. Jeg annbefaler MX !

Lenke til kommentar

min erfaring med de to musene (som ikke strekker seg i det uendelige.. :roll: ) er at mx500 har litt svak plassering av sideknappene.. litt kronglete og dermed treige å bruke i stressa spill.

IE 3.0 har et litt billig preg med for lette knapper, dårlig hjul, og "plastikkfølelse" (som nesten alle MS-mus av nyere dato lider under)

jeg ville nok kanskje gått for mx500, siden jeg er logitech-fan, og hvis du ikke absolutt trenger ekstra knapper burde du kikke på mx300. ellers kan jeg bare si som resten.. smaken er som baken, delt i to. så test og finn ut hva du liker best.

sjøl har jeg brukt denne over lengre tid:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...18&GrpID=1&s=pl

dette er ei god mus, gode knapper/hjul, presis og ligger godt i hånda.. ligger ikke like godt som den gode gamle pilot-hjulmusa til logitech, men allikevel godt oppimot. jeg er glad i små mus, syns ikke jeg trenger ekstraknappene uansett.

...tenk om de lagde den gode gamle med god optisk teknologi i stedet for kule (formen på den gamle pilot'en er overlegen alt!). den nye pilot-musa er altså ikke så god.. men dette er jo ikke særlig relevant for deg da..

jeg anbefaler altså logitech, finn den formen som passer deg.

ikke kjøp trådløs hvis du skal spille, det er mitt råd, siden de har en tendens til å "lagge", og desuten koster de deg batteri.. litt kjipt å gå tom for strøm midt i ei turnering.. :wink:

Lenke til kommentar
Litt sent dette nå, men jeg må si at det laget på mx500 musa er helt suverent. Du blir ikke svett i handa selv om den blir bruket over LANGE perioder. Dessuten er knappene i en helt suveren finish, ikke adskilt, bare trykkfølsomme plasser.

Ikke sånn for meg, jeg blir svett :-?

Lenke til kommentar
Litt sent dette nå, men jeg må si at det laget på mx500 musa er helt suverent. Du blir ikke svett i handa selv om den blir bruket over LANGE perioder. Dessuten er knappene i en helt suveren finish, ikke adskilt, bare trykkfølsomme plasser.

Ikke sånn for meg, jeg blir svett :-?

Har du prøvd intelli 3.0??

Tipper den er enda verre.

Lenke til kommentar

personlig så er jeg fornøyd med 3.0, men synes kanskje knappene virker mye mer "billig" en logitech sine knapper, men til gjengjeld har microsoft bedre drivere enn logitech. hva utseende og hvordan den passer i hånda anngår, er det en smaks-sak. ta den DU føles er best, ikke hva andre synes er best. personlig kommer jeg til å gå over til mx300 hvis jeg skulle kjøpt en i mx-serien, siden mx500 ikke passer i hånda mi helt perfekt. smak og behag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...