HDSoftware Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Folkens.... Vi skal til å lage rapporter for systemet vårt og står foran et veldig viktig valg, nemlig valg av rapporterings verktøy. Det er først og fremst to behov som må dekkes: 1. Rapporter må kunne hard designes i programmet 2. Brukeren må selv kunne lage/påvirke rapporter Ved første øyekast så ser jeg at REPORT (RDLC) i Visual Studio gjør en god jobb, men jeg ser ikke helt hvordan denne kan styres dynamisk. Jeg ser også at det følger med noe Crystal Report greier i VIsual Studio, men dette regner jeg med forutsetter at brukeren kjøper en eller anne versjon av Crystal Report. Det er også slik at kundene kjører SQL Express i de fleste tilfeller. Hva gjør dere? Hvordan lager dere rapporter? Hva kan dere anbefale? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Faktisk holder jeg for tiden på med noe lignende selv, men i bunn og grunn skal jeg lage det hele fra bunnen av (eller det var den foreløpige planen i det minste) Men tar jeg ikke helt feil, følger det med noe rapport-system i .NET 3.5 som jeg tenkte kikke på før jeg brettet opp ermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå