Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Horisontale streker på skjermen! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkuratt kjøpt meg ny PC. Men en ting... Når jeg stiller på full oppløsning på spill, får jeg svake horisontale streker, som går nedover. Leste at det kan være noe med varmeutvikling på grafikkortet. Men har 7 vifter i kabinettet, og 1 på grafikkortet og 1 på CPU'en.

Grafikkortet er XFX GeForce GTX 260 Black Edition og skjermen er en BenQ TT2200HD.

Har snakka med komplett, de sa jeg kunne sende inn grafikkortet. Men syns det er litt kjipt siden PC'en er under 1 uke gammel...

Håper på noe hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, høyeste oppløsningen på skjermen er 1920x1080. Alle andre oppløsninger ser bare rart ut, men kjipt med de strekene som kommer. Hjelper ikke stort å sette ned oppløsningen heller, blir bare svakere de strekene. Men blir dårligere grafikk, det er jo tross alt en "Gamer" PC jeg har kjøpt...

EDIT:

Ringte til Komplett, de mente det kanskje var kabelen. Jeg bruker en VGA kabel og et DVI adapter. Så skal kjøpe meg DVI kabel, så ser vi om det blir bedre da :)

Endret av bjorni92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tja, høyeste oppløsningen på skjermen er 1920x1080. Alle andre oppløsninger ser bare rart ut, men kjipt med de strekene som kommer. Hjelper ikke stort å sette ned oppløsningen heller, blir bare svakere de strekene. Men blir dårligere grafikk, det er jo tross alt en "Gamer" PC jeg har kjøpt...

EDIT:

Ringte til Komplett, de mente det kanskje var kabelen. Jeg bruker en VGA kabel og et DVI adapter. Så skal kjøpe meg DVI kabel, så ser vi om det blir bedre da :)

Jeg har samme problem, akkurat kjøpt meg en Benq E2200HD, satte oppløsningen til 1920x1080, men får masse streker og røde prikker. Tok med skjermen til Elprice der jeg hadde kjøpt den, de testen den men fikk ikke de problemene. Prøvde med en bedre DVI kabel, det hjalp på bakgrunnsbildet, men i spill er fortsatt strekene der. Hva kan forårsake dette? Skjermkortet er nVidia XFX 8600 GTS x2 i SLI

Lenke til kommentar
Hei, jeg har akkuratt kjøpt meg ny PC. Men en ting... Når jeg stiller på full oppløsning på spill, får jeg svake horisontale streker, som går nedover. Leste at det kan være noe med varmeutvikling på grafikkortet. Men har 7 vifter i kabinettet, og 1 på grafikkortet og 1 på CPU'en.

Grafikkortet er XFX GeForce GTX 260 Black Edition og skjermen er en BenQ TT2200HD.

Har snakka med komplett, de sa jeg kunne sende inn grafikkortet. Men syns det er litt kjipt siden PC'en er under 1 uke gammel...

Håper på noe hjelp!

Tror ikke det er grafikk kortet ditt, men skjermen. En kjapp måte å sjekke dette på er å ta tak på hver side av skjermen og vri litt. Du skal ikke få noe blinking eller farge forskjeller på skjermen. Det er vanligvis dårlig kontakt som er årsaken.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av hva problemet her var. Jeg kjørte 3Dmark-06, og kikket etter den testen som jeg fikk mest støy på. Og det var Deep Freeze. Så jeg tok den som utgangspunkt. Så begynte jeg med å gjøre endringer og kjørte deep freeze testen for hver endring jeg gjorde. Fant til slutt ut at ved å skru av SLI så forsvant ALL støy. Altså kan jeg ikke kjøre 2.stk kort i SLI når jeg har så høy oppløsning som 1920x1080. Sikkert bare et driver problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...