World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det som er det beste for barnet, er at det ikke blir født. Hvis moren på død og liv skal ha det beste for seg selv, får hu ta konsekvensene, det er min mening. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Bare så faktaene ligger på bordet her nå, jeg synes jenter som blir gravide uten guttens tillatelse er ut av denne verden idioter. Men for barnets beste, så er barnebidrag en nødvendighet og også at faren blir værende i barnets liv. Hva er du uenig i her og hvordan vil du løse dette på en annen måte? Du har ikke forstått hva jeg mener. Du skriver absolutt ikke noe nytt her enn hva jeg allerede har skrevet. Jeg snakker om hva som er best for barnet etter at barnet er født, og uansett hvor urettferdig det er at barnet lever, så faller dessverre ikke farsansvaret vekk. Skjønner du ikke hva jeg mener med det? Jo, jeg har forstått at du gjerne vil dytte ansvaret jentene har tatt på seg over på gutta, det kan jeg rett og slett ikke akseptere. Det blir som at du sier til meg at jeg ikke skal sette ei sprøyte heroin - når jeg likevel gjør det så er det ditt ansvar at jeg har gjort det. It makes no sense woman! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hvis moren på død og liv skal ha det beste for seg selv, får hu ta konsekvensene, det er min mening. Det virker ikke som at du har tenkt igjennom denne setningen veldig nøye. Det er ikke kun moren som må ta konsekvensene. Nikka: Om du aksepterer det eller ikke, har dessverre ingen betydning. Det bare må bli slik, for å gjøre det mest mulig rettferdig for barnet. Endret 4. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Mulig det, men hvorfor skal faren få de negative sidene han helt klart ikke vil ha, bare fordi moren vil ha en unge som egentlig ikke burde blitt født? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Nikka: Om du aksepterer det eller ikke, har dessverre ingen betydning. Det bare må bli slik, for å gjøre det mest mulig rettferdig for barnet. Det må det da for pokker ikke. For at du ikke klarer å akseptere at dagens regler er idiotiske, ganske enkelt fordi at du er opplært til at det, må være slik, er neimenn ikke mitt problem. Det beste for barnet er at moren faktisk tar konsekvensen av den feilen hun gjorde og åpnet beina for en som ikke ønsket barn, og derfor tar abort. Ganske enkelt siden hun er den eneste som kan gjøre dette. Om hun ønsker å gå gjennom fødselen, på grunn av sine egne følelser så er hun egoistisk og tenker rett og slett ikke på barnets beste. Det bør ikke være mannens oppgave å rydde opp i kvinnens manglende ansvarsfølelse. Kvinnen har et valg, føde et barn som ikke får noen far eller å la det være - om moren velger det dårligste av de alternativene, så er det ene og alene hennes ansvar. Det må du da forstå? Det er hun som foretar den aktive handlingen her, nettopp å føde barnet. Red.: Svar meg på en ting, mener du virkelig at det er riktig å holde deg ansvarlig for de handlinger andre foretar seg. Endret 4. mars 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) wow: Hvorfor skal uskyldige havne lamme i rullestol fordi en fremmed valgte å kjøre i fylla den natta? Hvorfor skal noen barn bli utsatt for seksuelle overgrep mens andre barn lever i trygge omgivelser? Hvorfor blir noen skutt på åpen gate i Oslo, mens andre kan dra trygt hjem uten en skramme? Endret 4. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Fordi det finnes kriminelle som slår til på tilfeldige mennesker som har uflaks. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) For at du ikke klarer å akseptere at dagens regler er idiotiske, ganske enkelt fordi at du er opplært til at det, må være slik, er neimenn ikke mitt problem. hallo.. det er ikke snakk om å være kristen her og tro og mene det man har blitt opplært til, det er snakk om fornuft. Slå det opp i ordboka og lær litt om det. Det beste for barnet er at moren faktisk tar konsekvensen av den feilen hun gjorde og åpnet beina for en som ikke ønsket barn, og derfor tar abort. Ganske enkelt siden hun er den eneste som kan gjøre dette. Om hun ønsker å gå gjennom fødselen, på grunn av sine egne følelser så er hun egoistisk og tenker rett og slett ikke på barnets beste. Dette er som en tro kopi av min egen mening om saken. Det bør ikke være mannens oppgave å rydde opp i kvinnens manglende ansvarsfølelse. Det er helt riktig, mannen burdte ikke måtte rydde opp i kvinnens rot, men i dette tilfellet så er det faktisk slik at han må, om han vil eller ikke. Og en ordentlig mann stiller opp for barnet sitt, ikek bare økonomisk. Red.: Svar meg på en ting, mener du virkelig at det er riktig å holde deg ansvarlig for de handlinger andre foretar seg. Noen ganger her i livet, så må man bare ta konsekvensene av andres bevisste handlinger. Slik er livet. Fordi det finnes kriminelle som slår til på tilfeldige mennesker som har uflaks. såå... ser du sammenhengen? Endret 4. mars 2009 av Melisma Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 hallo.. det er ikke snakk om å være kristen her og tro og mene det man har blitt opplært til, det er snakk om fornuft. Slå det opp i ordboka og lær litt om det. Hvordan kan du sitte der å påstå at det er snakk om fornuft, når du uten å kunne argumentere for det, sier at det er mannens oppgave å rydde opp i kvinnens rot. Mener du at kvinner er stakkarslige skapninger som ikke har evner til å se konsekvenser av sine valg og derfor trenger menn til å beskytte seg mot seg selv? Jeg må si at jeg blir veldig usikker på hvordan du egentlig kommer frem til at det er en selvfølge at det må være slik. Det er ikke noe som er selvfølgelig her i verden, så om du ikke kan komme opp med noen fornuftige argumenter som støtter holdningen din, så tror jeg faktisk konklusjonen må være at du bare er opplært til at det må være slik, og egentlig ikke har tenkt så veldig godt igjennom saken. Det bør ikke være mannens oppgave å rydde opp i kvinnens manglende ansvarsfølelse. Det er helt riktig, mannen burdte ikke måtte rydde opp i kvinnens rot, men i dette tilfellet så er det faktisk slik at han må, om han vil eller ikke. Og en ordentlig mann stiller opp for barnet sitt, ikek bare økonomisk. Hvorfor det? Om barnet i utgangspunktet var uønsket og kvinnen mot mannens formaninger føder barnet, hvorfor skal mannen være nødt til å stille opp? Red.: Svar meg på en ting, mener du virkelig at det er riktig å holde deg ansvarlig for de handlinger andre foretar seg. Noen ganger her i livet, så må man bare ta konsekvensene av andres bevisste handlinger. Slik er livet. Du svarer fortsatt ikke på det jeg spør om: "Mener du med hånden på hjertet at det er riktig å holde deg ansvarlig for andres holdninger?" Skal vi begynne å fenglse uskyldige, for det har jo ikke noe å si om vedkommende er ansvarlig for handlingen eller ikke, bare noen straffes?" Dette er en logikk jeg ikke kan slå meg til ro med. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 At kvinner som velger å få uønskede barn er kriminelle, eller at det var uflaks at kvinnen brukte mannen som sædbank med ekstra goder (barnetrygd)? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvem av de tror du? Den siste selvfølgelig.. Alle har vi uflaks her i livet, det eneste man kan gjøre er å rette seg opp i ryggen og takle utfordringene som kommer. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Så du mener at kvinner burde kunne bestemme den økonomiske skjebnen til mannen de neste 18 åra? Dette kan jo helt klart utnyttes (og blir garantert det også) av kvinner som vil ha barn uansett om det er det beste for barnet eller ikke (Da det vil være bedre med en ukjent far enn en far man vet hvem er og vet er forbanna for at man fins), er dette rettferdig? dette er jo noe av det sædbanken burde brukes til? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det koster faktisk en god del å ha barn. Har vært gjennom perioder der faren min ikke betalte barnebidrag, og det var ikke bare bare. Det krever to for å danse tango (som Ilpostino ofte sier), og om dama da velger å beholde barnet, skulle det bare mangle at faren betaler sin del. Hvis han ikke ville ha barn, kunne han dratt på seg dong, kjøpt angrepille eller sjekket at damen gikk på pillen. Annen side av saken. La oss si at dama ikke ønsker å få barn, da. Men hun velger likevel å gjennomføre fødselen, og gir omsorgen til faren (la oss si at han vil dette). Da mener jeg selvfølgelig at hun skal betale sin del. Har man først vært så dum, så må man bare ta konsekvensene og gjøre det som er best for barnet sitt. Endret 4. mars 2009 av Venom Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det koster faktisk en god del å ha barn. Har vært gjennom perioder der faren min ikke betalte barnebidrag, og det var ikke bare bare. Det krever to for å danse tango (som Ilpostino ofte sier), og om dama da velger å beholde barnet, skulle det bare mangle at faren betaler sin del. Hvis han ikke ville ha barn, kunne han dratt på seg dong, kjøpt angrepille eller sjekket at damen gikk på pillen. Ja det skal være en selvfølge at man bruker dong, men hva om dama feks. stikker hull på dongen uten at mannen merker det, eller sier at hu bruker p-piller selvom hu ikke gjør det, for så å nekte angrepille og abort, er det da rettferdig? Endret 4. mars 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 For alt man vet kan jo kvinne lyve om at hun er på pillen? Hvordan skal man oppdage om hun lyver eller ikke? Det krever to for å danse tango, stemmer det. Men bare 1 for bestemme utfallet.. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nei, det krever ikke bare en. Man kan dra på seg dong, be dama ta på pessar (selv om jeg ikke ville valt det pga at det er kun 80% sikkert) eller kjøpe en angrepille. Jeg liker å tro at sæd har ganske mye å si for utfallet Begge parter bør være 100% sikre, uansett kjønn. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Dong er jo ikke 100% sikkert? Angrepille? Skal du tvangsfore jenta med angrepillen dagen derpå da eller? Eller skal du få henne til å svelge den når hun sover? Endret 4. mars 2009 av Izor Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kjapt OT-spørsmål. Hvor sikkert er p-piller? Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Så du mener ærlig talt at det er helt greit at loven i dag tillater at jenter tvinger gutter til å få barn? Vås sludder og fanteri! Det er _ingen_ som blir tvunget til å bli forelder i Norge i dag. Om en er så jævlig imot å bli forelder så får en la være å ligge med noen, eventuelt kappe strengen. Om det er uaktuelt såfår en ta ansvaret for sine handlinger. Pose og sekk både kan, og skal, en se langt etter. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nikka: Om du aksepterer det eller ikke, har dessverre ingen betydning. Det bare må bli slik, for å gjøre det mest mulig rettferdig for barnet. Det må det da for pokker ikke. For at du ikke klarer å akseptere at dagens regler er idiotiske, ganske enkelt fordi at du er opplært til at det, må være slik, er neimenn ikke mitt problem. Det beste for barnet er at moren faktisk tar konsekvensen av den feilen hun gjorde og åpnet beina for en som ikke ønsket barn, og derfor tar abort. Ganske enkelt siden hun er den eneste som kan gjøre dette. Om hun ønsker å gå gjennom fødselen, på grunn av sine egne følelser så er hun egoistisk og tenker rett og slett ikke på barnets beste. Det bør ikke være mannens oppgave å rydde opp i kvinnens manglende ansvarsfølelse. Kvinnen har et valg, føde et barn som ikke får noen far eller å la det være - om moren velger det dårligste av de alternativene, så er det ene og alene hennes ansvar. Det må du da forstå? Det er hun som foretar den aktive handlingen her, nettopp å føde barnet. Red.: Svar meg på en ting, mener du virkelig at det er riktig å holde deg ansvarlig for de handlinger andre foretar seg. Så han som sprutet sæden sin langt opp i henne, på tross av at han visste at han ikke ville ha barn, han gjorde ingen feil? At kvinner som velger å få uønskede barn er kriminelle, eller at det var uflaks at kvinnen brukte mannen som sædbank med ekstra goder (barnetrygd)? Slapp av. Den store majoriteten av disse kvinnene oppgir barnefaren som ukjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå