Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

abort og farens rettigheter..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La meg for egen regning legge til at vi over tid vil se at menn blir mariginalisert. Hvorfor? Jo fordi kvinner vil ha såpass kontroll at de velger et liv uten mann, men med sæddonor. Så gutter... Det er noen få generasjoner til så er det ingen menn igjen som bekymrer seg om bidrag og slikt ;)

Det tviler jeg veldig sterkt på at noen gang kommer til å skje før sola spiser opp denne planeten. Kvinner er altfor forelsket i tanken på å leke mor, far og unge. Jeg også.. Det er instinkter i oss. Og det er også instinktivt å velge partner utifra hvordan gutten/mannen egner som revirets beskytter og avkommets far. Tviler på at en spermbank noen gang komemr til å fylle denne rollen for de aller aller fleste av oss..

Det kan komme som et sjokk, men gutten fyller ikke kun sperm-donor rollen i et forhold.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
La meg for egen regning legge til at vi over tid vil se at menn blir mariginalisert. Hvorfor? Jo fordi kvinner vil ha såpass kontroll at de velger et liv uten mann, men med sæddonor. Så gutter... Det er noen få generasjoner til så er det ingen menn igjen som bekymrer seg om bidrag og slikt ;)

Det tviler jeg veldig sterkt på at noen gang kommer til å skje før sola spiser opp denne planeten. Kvinner er altfor forelsket i tanken på å leke mor, far og unge. Jeg også.. Det er instinkter i oss. Og det er også instinktivt å velge partner utifra hvordan gutten/mannen egner som revirets beskytter og avkommets far. Tviler på at en spermbank noen gang komemr til å fylle denne rollen for de aller aller fleste av oss..

Det kan komme som et sjokk, men gutten fyller ikke kun sperm-donor rollen i et forhold.

Tja... Det er flere og flere kvinner som synes at mor og barn er en stor nok lek.Far er bare en slik brysom sak som deres bestemødre måtte ha for å få barn. Sikringen av en skikkelig sæddonor sikres ved både DNA profil, personlighetstester, sosial posisjon og andre lukrative parametere. (Nei jeg finner ikke på dette. Dette er ting som skjer daglig her i verden).

Det som _er_ et sjokk er å lese at et hunkjønn faktisk sier at hankjønnet fyller en større rolle en sæddonor i et forhold. Dog, det kan jo hende at jeg legger for mye i det? For meg er fart så er mannens rolle i et forhold er å se til at en har stort nok hus, nok biler, nok tv'er, de riktige klærene og et par tre sydenturer i året.

Blir litt mye OT dette...

uansett, kvinner sitter med all makt i forhold til abort (noen presses dog til abort), mens menn får ta til takke med den aktuelle gravide kvinnen sitt lynne for dagen. Slik har det alltid vert, vil alltid være og det er ikke noe poeng i å diskutere.

Lenke til kommentar
Det som _er_ et sjokk er å lese at et hunkjønn faktisk sier at hankjønnet fyller en større rolle en sæddonor i et forhold.

Dog, det kan jo hende at jeg legger for mye i det? For meg er fart så er mannens rolle i et forhold er å se til at en har stort nok hus, nok biler, nok tv'er, de riktige klærene og et par tre sydenturer i året.

Tror nok du vet like godt som meg at en mann ikke kun duger til det materielle, og nå i 2009 så finnes det tusenvis av jenter som jobber og tjener egne penger. Så den med at det er gutten som er familiens forsørger er over og ut for alltid.

uansett, kvinner sitter med all makt i forhold til abort (noen presses dog til abort), mens menn får ta til takke med den aktuelle gravide kvinnen sitt lynne for dagen. Slik har det alltid vert, vil alltid være og det er ikke noe poeng i å diskutere.

Den er jeg enig i. Det er ren og skjær urettferdig biologi som man aldri kan forandre.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Den er jeg enig i. Det er ren og skjær urettferdig biologi som man aldri kan forandre.

Det man dog kan endre er den enkeltes ansvar i forhold til sin egen kropp. Altså at kvinner faktisk står med ansvaret selv, hva som skjer med deres egen kropp. At de selv må stå for å bruke prevensjon om de ikke ønsker å få barn og at de fjerner parasitten, slik som vi også fjerner f.eks kreftsvulster. Om de så ikke ønsker å fjerne et uønsket barn, så må de selv stå for den økonomiske belastningen som dette medfører.

Lenke til kommentar

Det som da blir problemet er jo at det blir ord mot ord, og rettsystemet kommer alltid til å dømme utifra hva som er mest gunstig for barnet skulle jeg tro. Pluss at farens rolle i dette er svært viktig, og gutter/menn som velger å ikke være en del av sitt barns liv pga. de ikke ville ha ungen, ja de kan dra til helvete.. Egoistisk og forferdelig dårlig gjort mot et uskyldig barn.

Lenke til kommentar
Det som da blir problemet er jo at det blir ord mot ord, og rettsystemet kommer alltid til å dømme utifra hva som er mest gunstig for barnet skulle jeg tro. Pluss at farens rolle i dette er svært viktig, og gutter/menn som velger å ikke være en del av sitt barns liv pga. de ikke ville ha ungen, ja de kan dra til helvete.. Egoistisk og forferdelig dårlig gjort mot et uskyldig barn.

Mens kvinner fremdeles kan misshandle sine barn så mye de vil uten at far til barnet får enerett... Det er langt fra alle kvinner som skulle fått lov å bli gravide.

Lenke til kommentar

Hva er det du rører om nå? Det er da for pokker derfor man bruker prevansjon! Det er ganske enkelt fordi at man a) ønsker å beskytte seg mot kjønnssykdommer, b) at man ikke ønsker barn eller c) både a og b. Det som er egoistisk er at kvinnen føder barnet som mannen tydelig har vist at han ikke ønsker, idet han trakk ett kondom over pikken sin før han stakk den inn i henne. DET er DET som er egoistisk og forferdelig dårlig gjort, både mot det uskyldige barnet og faren. Det er kvinnene som kan dra til helvete, du snur hele problemstillingen på hodet, at du ikke evner å se det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Det har jeg da sagt hundre ganger allerede at det er jenta sin avgjørelse om barnet skal bæres frem eller ikke,dessverre så har ikke gutten 100% kontroll over dette og vil heller aldri få det. Sånn er naturen. Og det er selvsagt utrolig egoistisk å bære frem barnet uten farens tillatelse. Det har jeg konstantert i mange tråder og jeg har havna i gigantiske diskusjoner med de få jentene som er på dette fjortisforumet. Så nå vet du også det!

Men uansett, når barnet først blir født, ja da er det beste for barnet at faren stiller opp, det er viktig at ungen ikke blir offeret her. Selvom det er urettferdig så må faren ta det påtvungne ansvaret for sin egen unge. De som stikker av, ja de fortjener juling.

Lenke til kommentar
Men uansett, når barnet først blir født, ja da er det beste for barnet at faren stiller opp, det er viktig at ungen ikke blir offeret her. Selvom det er urettferdig så må faren ta det påtvungne ansvaret for sin egen unge. De som stikker av, ja de fortjener juling.

Så du mener at det er guttens ansvar å rydde opp etter jenta og ikke minst ta ansvaret for hennes feilaktige valg? Nå får du gi deg. Nettopp for at ungen ikke skal bli offeret så må kvinner lære seg å ikke føde lausunger hvis de ikke evner å ta vare på dem alene.

Lenke til kommentar

Men kjære deg Nikka... Forstår du ikke at uansett hvilke omstendigheter som er rundt unnfangelsen av barnet, ikke skal gå utover barnet selv?

For å svare på spm ditt, så ja, gutten må dessverre følge jenta sin avgjørelse her sånn, for barnets beste. Man kan selvsagt prøve å lære jenter og kvinner hvor viktig det er å være enig om å få barn, men til syvende og sist så kommer det alltid til å være jenter der ute som ikke kommer til å følge dette. Det ser vi jo hele tiden!

Man klarer da alltids ta seg av ungen selv om man er alenemor, men at en far kan la sin egen unge i stikken, det er noe jeg ikke kan akseptere. Det er egoistisk selvom det er under de gitte omstendighetene.

Lenke til kommentar
Men kjære deg Nikka... Forstår du ikke at uansett hvilke omstendigheter som er rundt unnfangelsen av barnet, ikke skal gå utover barnet selv?

For å svare på spm ditt, så ja, gutten må dessverre følge jenta sin avgjørelse her sånn, for barnets beste. Man kan selvsagt prøve å lære jenter og kvinner hvor viktig det er å være enig om å få barn, men til syvende og sist så kommer det alltid til å være jenter der ute som ikke kommer til å følge dette. Det ser vi jo hele tiden!

Man klarer da alltids ta seg av ungen selv om man er alenemor, men at en far kan la sin egen unge i stikken, det er noe jeg ikke kan akseptere. Det er egoistisk selvom det er under de gitte omstendighetene.

:thumbup:

Lenke til kommentar
For å svare på spm ditt, så ja, gutten må dessverre følge jenta sin avgjørelse her sånn, for barnets beste.

Det å vokse opp med en far som gjør det klinkende klart for at barnet var uønsket er for barnets beste? Naturligvis både for moren og for barnet. Riktignok tar det en stund før barnet er utviklet nok til å forstå det (og med det norske helsevesenet bak seg tar dette gjerne enda lengre tid, but I digress...), men denne holdningen vil ikke kunnes gjemmes. Hva var resonnementet for at det å vokse opp med foreldre som ikke kan fordra synet av hverandre er for barnets beste?

Åh, men du går så mye lengre enn det -- "De som stikker av, ja de fortjener juling." Jeg vet at jeg strekker meg, men la meg gjette, administrert av deg? For å få denne gode og hjertevarmende følelsen av å ha utrettet noe viktig og riktig. Og spesielt da mot de "utbrukte og skitne". Rettferdigheten fullbyrdes.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
Det å vokse opp med en far som gjør det klinkende klart for at barnet var uønsket er for barnets beste? Naturligvis både for moren og for barnet. Riktignok tar det en stund før barnet er utviklet nok til å forstå det (og med det norske helsevesenet bak seg tar dette gjerne enda lengre tid, but I digress...), men denne holdningen vil ikke kunnes gjemmes. Hva var resonnementet for at det å vokse opp med foreldre som ikke kan fordra synet av hverandre er for barnets beste?

Nå kjenner ikke jeg en eneste person som har en far som hater en fordi man ble født, de aller fleste gutter innser at det ikke er barnet man skal holde nag mot skulle jeg anta, og jeg tror også det er ytterst få som klarer å hate sin egen baby. Men unntak finnes alltid, det er ikke til å komme bort fra. Men all sannsynlighet peker mot at faren ikke kaster sin egen unge i søpla om han skulle være mann nok til å bli, istedet for å være en redd feig liten valp som løper med halen mellom beina.

Åh, men du går så mye lengre enn det -- "De som stikker av, ja de fortjener juling." Jeg vet at jeg strekker meg, men la meg gjette, administrert av deg?For å få denne gode og hjertevarmende følelsen av å ha utrettet noe viktig og riktig. Og spesielt da mot de "utbrukte og skitne". Rettferdigheten fullbyrdes.

sorry, men dette skjønte jeg ikke bæret av..

Lenke til kommentar
Nå kjenner ikke jeg en eneste person som har en far som hater en fordi man ble født, de aller fleste gutter innser at det ikke er barnet man skal holde nag mot skulle jeg anta, og jeg tror også det er ytterst få som klarer å hate sin egen baby.

Dine personlige erfaringer til side, hvordan kan det å tvinge en person til å bære en byrde i 18 år ikke medføre oppforstring av hat og ellers antagonistisk forhold til nettopp årsaken til dette hatet, nemlig 1) barnet 2) morens avgjørelse. Jeg ser ikke helt hvordan en betydelig andel av ca. 1'000'000NOK (for at en unge koster omtrent så mye å oppdra i dette landet fram til en alder av 18) *påtvunget* på en vil resultere i en positiv holdning mot barnet fra den forulempede parten.

Men unntak finnes alltid, det er ikke til å komme bort fra. Men all sannsynlighet peker mot at faren ikke kaster sin egen unge i søpla om han skulle være mann nok til å bli, istedet for å være en redd feig liten valp som løper med halen mellom beina.

Jeg vet ikke hva du legger i "å kaste sin egen unge". Det handler om å poengtere for barnet (potensielt ved enhver anledning) at barnet var aldri ønsket og oppføre seg deretter. Er det virkelig bedre enn å forsvinne helt fra barnets liv? Hva var resonnementet for det?

Åh, men du går så mye lengre enn det -- "De som stikker av, ja de fortjener juling." Jeg vet at jeg strekker meg, men la meg gjette, administrert av deg?For å få denne gode og hjertevarmende følelsen av å ha utrettet noe viktig og riktig. Og spesielt da mot de "utbrukte og skitne". Rettferdigheten fullbyrdes.

sorry, men dette skjønte jeg ikke bæret av..

Hva sliter du med? Tolkning av dine egne ord (for at det er nettopp det jeg siterte).

Lenke til kommentar
Dine personlige erfaringer til side, hvordan kan det å tvinge en person til å bære en byrde i 18 år ikke medføre oppforstring av hat og ellers antagonistisk forhold til nettopp årsaken til dette hatet, nemlig 1) barnet 2) morens avgjørelse. Jeg ser ikke helt hvordan en betydelig andel av ca. 1'000'000NOK (for at en unge koster omtrent så mye å oppdra i dette landet fram til en alder av 18) *påtvunget* på en vil resultere i en positiv holdning mot barnet fra den forulempede parten.

Du har ikke forstått, eller jeg tror nok ikke du har lyst til å forstå heller. La meg spørre deg, om en jente velger å bære frem ditt barn uten at du vil det. Kommer du da til å la vær å stille opp, se ungen din og være fraværende resten av livet? Om du velger å stille opp, kommer du da til å hate din egen unge? Behandle sønnen/dattera di helt jævlig fordi moren h*n valgte å føde h*n ?

Hva sliter du med? Tolkning av dine egne ord (for at det er nettopp det jeg siterte).

Uthevet tekst er mine ord, resten får du omformulere så jeg klarer å skjønne poenget i det du sier her, eller så kan du blåse i det. Up to you.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Så du mener ærlig talt at det er helt greit at loven i dag tillater at jenter tvinger gutter til å få barn? Jeg fatter det ikke, at folk virkelig kan lire ut av seg slikt vås. Det er ikke egoistisk av en gutt å ikke ønske seg barn, det som er egoistisk, av de jentene som gjør det, er å føde et barn som faren ikke vil ha. Det er egoistisk det, fordi at hun vet at det ikke er til barnets beste, å føde et barn som er uønsket av faren. Slike jenter tenker KUN på seg selv og ikke barnets beste. Det kan være jævlig mange grunner til at man ikke ønsker seg barn, så å slenge ut at det er egoistisk skal du være meget forsiktig med.

Lenke til kommentar
Du har ikke forstått, eller jeg tror nok ikke du har lyst til å forstå heller. La meg spørre deg, om en jente velger å bære frem ditt barn uten at du vil det. Kommer du da til å la vær å stille opp, se ungen din og være fraværende resten av livet? Om du velger å stille opp, kommer du da til å hate din egen unge? Behandle sønnen/dattera di helt jævlig fordi moren h*n valgte å føde h*n ?

Jeg har selv sett dette skje personlig og sett hvor mye det kan ødelegge et barns liv. Jeg har sett unger med store psykiske problemer pga akkurat det du nevner her som "ikke kan skje". Og jeg er 110% overbevist om at de barna hadde hatt det MYE bedre hvis faren ikke hadde vært der i det hele tatt.

Folk er faktisk ikke så moralske mennesker som du skal ha det til. Mennesker er egoister, og tenker først og fremst på seg selv fremfor noen andre. Alt man gjør her i livet er i bunn og grunn basert på egoisme. Gjør man noe godt for noen andre, er det for å selv få den gode følelsen man får av å gjøre nettopp dette.

Selv tidenes største helgener har gjort avgjørelsene sine basert på egoisme og den gode følelsen de føler av å hjelpe andre.

De som ikke får den gode følelsen av å hjelpe andre, hjelper rett og slett ikke andre.

Føler man at man blir overkjørt, ignorert, tråkket på og pålagt utgifter for et barn man ikke ønsker å ha, så skaper det ubehag og irritasjon som ofte resulterer i dårlig behandling av barnet.

Setter du en eneste fot innenfor dørene til barnevernet ser du mangfoldige eksempler på akkurat dette daglig.

Lenke til kommentar
Så du mener ærlig talt at det er helt greit at loven i dag tillater at jenter tvinger gutter til å få barn?

Bare så faktaene ligger på bordet her nå, jeg synes jenter som blir gravide uten guttens tillatelse er ut av denne verden idioter. Men for barnets beste, så er barnebidrag en nødvendighet og også at faren blir værende i barnets liv. Hva er du uenig i her og hvordan vil du løse dette på en annen måte?

Jeg fatter det ikke, at folk virkelig kan lire ut av seg slikt vås. Det er ikke egoistisk av en gutt å ikke ønske seg barn, det som er egoistisk, av de jentene som gjør det, er å føde et barn som faren ikke vil ha. Det er egoistisk det, fordi at hun vet at det ikke er til barnets beste, å føde et barn som er uønsket av faren. Slike jenter tenker KUN på seg selv og ikke barnets beste. Det kan være jævlig mange grunner til at man ikke ønsker seg barn, så å slenge ut at det er egoistisk skal du være meget forsiktig med.

Du har ikke forstått hva jeg mener. Du skriver absolutt ikke noe nytt her enn hva jeg allerede har skrevet. Jeg snakker om hva som er best for barnet etter at barnet er født, og uansett hvor urettferdig det er at barnet lever, så faller dessverre ikke farsansvaret vekk. Skjønner du ikke hva jeg mener med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...