Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

abort og farens rettigheter..

Anbefalte innlegg

Da burde mannen lære seg å ikke ha ubeskyttet seksuelt samkvem med slemme damer, da.

Da er det ingen grunn til at menn skal betale barnebidrag, ganske enkelt fordi at kvinner bør lære seg å ikke ha ubeskyttet sex med menn.

Red.:

I hvilken leir tror du det blir krangel først? Både meg og alle mine venninner er fullstendig overbevist om at det vil være jenteleiren.

Jeg har sågar venninner som foretrekker mannlige venner, fordi de "orker ikke alt dramaet med jenter".

Det er hevet over enhver tvil at det kommer til å bli i jenteleiren. Jenter er intrigemakere til tusen, de er eksperter på å baksnakke hverandre. Vi gutta ordner opp, ansikt til ansikt og er ferdig med saken, mens jenter gnåler og sutrer bak ryggen på hverandre. Det er nå min erfaring.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine erfaringer er at det generelt er lettere å vite hvor du har enn gutt enn hvor du har en jente. Gutter er mer forutsigbare, og dermed mer til å stole på. Har kanskje noe med mensensyklusen å gjøre? Anyway, dette må ikke tas personlig. Gjelder selvfølgelig ikke alle.

Ghh, blir forvirra av deg og brutal-mann sine nick, blander dere og hva dere har sagt...

Nettopp det er din erfaring, det er ikke min erfaring at gutter er mer forutsigbare enn jenter. Absolutt ikke! Og nei, uforutsigbarhet har ingenting med mensen å gjøre, hvis du ikke da bare har vært utfor jenter som forandrer seg når de har den da? Jeg for min del forandrer meg ikke i det hele tatt når den kommer.. Men det er jo alltids bra for gutta å ha noe å skylde på når de ikke kan komme med gode begrunnelser.

Det er ikke til å komme bort ifra at dette var en "la oss slenge dritt om jenter-tråd" fra børjan av.. og nå begynner praten å komme frem ser jeg!

Dette var generelt ment til gutta her og ikke rettet mot deg buskmannen..

Lenke til kommentar
Nettopp det er din erfaring, det er ikke min erfaring at gutter er mer forutsigbare enn jenter. Absolutt ikke!

Oh, come on! Det er da hevet over enhver tvil at menn er "enklere" og mer direkte i sin kommunikasjon, mens jenters kommunikasjon florerer av subtile hint og uleselig(for menn) kropsspråk?

Å protestere på dét blir veldig rart.

Og at jenter kan være uvenner i lang tid etter en småkrangel, mens menn flest holder kjeft i max et døgn før begge later som det ikke har skjedd, ingen "unnskyld" nødvendig. Dette er da etablerte fakta, ikke synsing.

..og om du tror tråden er til for å hakke på deg, så har du nok litt for store tanker om din rolle i temaet. Det er ikke snakk om kvinner generelt her, det er snakk om rettigheter, lover og regler omhandlende graviditeter og aborter.

Lenke til kommentar
Jeg for min del forandrer meg ikke i det hele tatt når den kommer.

Bra for deg, men det gjelder dessverre de færreste etter min erfaring. Jenter er også generelt mindre logiske og mer tilbøyelige til å tro på overnaturlige ting.

Gutter er best, ingen protest! :)

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
syns denna tråden har sporet av en smule jeg..

Jeg syns iallefall at faren skulle ha noe å si da det er rettferdig.

Jepp. Men lovverket er krystallklart. Frem til et barn blir født er det _hennes_. Mannen er totalt uviktig og fullstendig rettsløs fram tilfødselen. Så lenge en trenger kvinner til å bære frem barnet vil det aldri bli rettferdighet på dette feltet. Uansett så driter jo alle i barnet sine rettigheter. Du vet, det mennesket som aldri ba om å bli unnfanget.

Lenke til kommentar
Har du bestemt deg for å leve i sølibat?

He he. Nei ;) Men tiden der forhold var basert på romatiske forestillinger er over :) Relasjoner til kvinner er mer som tidsbegrensete vennskap (med sex). Når vennskapet går over vet en ikke, men det gjør det til slutt. Så da er det å finne nye venner når den tiden kommer.

Lenke til kommentar
Ja toth, denne tråden er her for å hakke på meg.. Hvor har du det fra??

Er du ikke jente?

bare for at jeg reagerer når guttene viker fra topic og går over i å gjøre dette til en "la oss klage og syte om jenter" tråd igjen?

Var det først når man gikk OT at det ble hakkepåjenter-tråd? Det var ikke det du sa tidligere.

Det er ikke til å komme bort ifra at dette var en "la oss slenge dritt om jenter-tråd" fra børjan av..

Jeg vet ikke med deg, men jeg regner førstepost som børjan på en tråd, og tror de fleste er enig med meg. Ergo påstår du at førsteposten, altså temaet i tråden, er å slenge dritt om jenter(deg). Noe jeg påpeker er feil, da tråden handler om rettigheter, lover og regler.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Hva om faren VIL beholde barnet, men jenta vil ikke ha noe av å være gravid.. Har han noe no å si da ? nope.

Eller kansje man kunne inngå en avtale om at man betaler jenta en viss sum for godtgjørelse for den belastning det er på jentas å gjennomføre en graviditet?

Problemet er at når ungen først har kommet til verden så vil hun gjøre barnet til sin eiendom og du er, som mann, føkked uansett.

Lenke til kommentar

Menn og kvinner er ikke biologisk så veldig forskjellige, så klart det er litt hormonelle forskjeller, østrogen og testosteron og det hele, men veldig mange av forskjellene mellom kjønnene er samfunnsskapte. Gutter og jenter blir fra fødselen av oppdratt forskjellig, og opplever andre forventninger fra omverdenen.

Jeg leste en artikkel om ei dame, som først kledde spebarnet sitt i lyseblått og gikk på tur, og så i rosa, og reaksjonene fra forbipasserende var veldig forskjellige. Når barnet var "ei jente" ble folk veldig dullete og snakka babyspråk "stakkar liten, duppeduuu", men når barnet var "en gutt", var kommentarene mer "så stor, sterk, tøff gutt".

Selvom det klart finnes unntak, i hele befolkninga er det sikkert en gutt som blir oppdratt atypisk for gutter, og tilsvarende med jenter, men det er en generell trend at man har forskjellige forventninger til gutter og jenter.

Det har blitt forska på barns lek (jeg har ingen konkret link, jeg bare presenterer mitt syn på ting her), og gutter og jenter leker ganske forskjellige når de er små (så klart er det også unntak her, jeg var f.eks. "guttejente" når jeg var liten, og det reflekteres litt i personligheten min den dag i dag).

Gutter leker mer regelbaserte leker og har på forhånd klart for seg hvem som har hvilke roller, og hvordan leken skal lekse. Bilbanekjøring og bygging er eksempler. Jenter derimot leker mye mer rollespill-leker, de finner på reglene og rollene underveis. Gutters lek lærer dem logikk, system og regler, de er konkrete og tydelige. Jenter lærer empati, kommunikasjon og tolkning gjennom sin lek, og kommuniserer ofte derfor på et nivå som ofte er "uforståelig" for menn.

Som noen her nevnte tidligere, menn er "enkle", og jenter snakker i hint og koder med undertoner og selvfølgeligheter som menn ofte ikke skjønner. Jeg merker jo det her i mine egne vennegjenger også, jeg og venninnene mine kan ha mye non-verbal kommunikasjon, som kameratene ikke forstår noe særlig av, og jeg merker at jeg lettere klarer å sette meg inn i kammeratene mine sine "kompis codes" og deres sosiale regler, enn de klarer å tilpasse seg i jentegjengene og forstå kommunikasjonen der. Unntaket er de guttene som har hengt masse med jenter siden de var små, og derme fått mye av den samme sosialiseringa.

Poenget er at samfunnet i stor grad gjør gutter og jenter forskjellige, og at når man er klar over det er det ganske lett å myke ut forskjellene. Veldig mange par-krangler skyldes at jenta blir sint og hakkete på gutten, for noe han overhode ikke skjønner at er galt. Utfordinga er for jenter å skjønne det her, (jeg er absolutt ikke perfekt på det selv heller), for jenter kan se ting som absolutte selvfølger, og ikke se det som en mulighet en gang at gutten ikke har forstått hva hun vil/mener/forventer/håper, mens han helt oppriktig ikke har merka at det har vært noen hint en gang. Og da er det ingen nytte å bli sint på han, da må jentene heller lære seg å bli tydeligere om hva de vil, og ha en diskusjon om det i stede. Det hadde nok spart mange kranlger.

Dette er på ingen måte ment som en fordumming av gutter og menn, jeg mener ikke at de ikke er smarte nok, eller ikke i stand til å forstå jenter, jeg mener bare at helt fra barndommen av har de blitt opplært til å tenke på andre måter, og at kommunikasjonen mellom kjønnene derfor kan svikte fra begge parter..

Så til trådens egentlige tema; Jeg syns det er en selvfølge at jenta skal få lov til å ta abort, selvom mannen vil ha barnet. Det er hennes kropp som må gjennomgå svangerskap og fødsel, ikke hans, og det er ingen menneskerett å få barn. At hun skulle betale han bidrag for å _ikke_ få en unge (som han vil ha) er også litt søkt, det blir jo ikke tilsvarende et barnebidrag. Barnebidraget går jo til faktiske utgifter knyttet til å ha et lite barn, og jeg tror ikke man kan måle det å miste et barn man ønsker seg i penger. Jeg syns derimot det kunne vært rettferdig om mannen ikke trengte å betale barnebidrag til et barn han ikke ville ha, som hun ville beholde, gitt at graviditeten ble oppdaget tidlig nok til at en abort var gjennomførbar..

Lenke til kommentar
"stakkar liten, duppeduuu"

Lol.

Når det er sagt, tror jeg det blir litt feil å si at gutter og jenter er som de er pga lekene de leker som små. Jeg vil heller si at lekene de leker som små gjenspeiler hvem de er.

Burde vel egentlig bare bli homo. Like barn leker best.

Lenke til kommentar

Trekker man disse rollene videre til kjønnsroller, så ser man tydelig hvorfor en kvinne ikke har en sjel og hvorfor menn er så enkle. Hvem sier som regel det første ordet og hvem er østersen som åpner seg til slutt?

Angående rettigheter så er det noen som sitter på all trumfen i denne situasjonen, så spørs det om man spiller med eller uten joker.

Lenke til kommentar

Virker som om det er ganske brei einigheit om:

Om mannen ikkje vil beholde ungen, og dama vil beholde ungen, so burde ikkje mannen eigentleg betale barnebidrag.

Kva er grunnen til at mannen blir tvinga til detta om han seier at han ikkje ønsker dette mens det framleis er lov å ta abort?

Er dette vanleg praksis i andre land og?

Lenke til kommentar
Virker som om det er ganske brei einigheit om:

Om mannen ikkje vil beholde ungen, og dama vil beholde ungen, so burde ikkje mannen eigentleg betale barnebidrag.

Kva er grunnen til at mannen blir tvinga til detta om han seier at han ikkje ønsker dette mens det framleis er lov å ta abort?

Er dette vanleg praksis i andre land og?

Alle har ansvar for sine handlinger, menn også. Har en sex så er en potensiell konsekvens barn. Vil en ikke påta seg det ansvaret så får en heller spille kort en å pule.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...