Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

abort og farens rettigheter..

Anbefalte innlegg

Små i forhold til de økonomiske fordelene menn har på et generelt plan.

Jeg venter igjen hvordan 25% av ens inntekt er en "liten" belastning.

Jeg trenger ikke svare for alle menn innsipillet dit vitner om misforståelse.

Et lite øyeblikk. Du kom med en påstand -- "Vi kan ta den byrden tror jeg." Hvordan kan du svare for alle menn her? Det kan såklart være en misforståelse; i så fall -- hva legger du i "vi" i sitatet over? En håndfull? Et flertall? Hva gjør resten? Sist, men ikke minst, hva gjør deg berettiget til denne generaliseringen? (uansett hva mine misforståelser måtte være).

Enkel å fikse jaha, then you go fix it ! Vi har store organer som harbeider med å fikse slikt hele tiden. Du er nok så smart at du kommer til å bli verdensberømt storfikser når alt er så let for deg. Du blir rik ... Jeg gleder meg til å lese om deg i avisen i morgen go for it !

Jeg kom med et forslag på en mulig løsning. Jo mer kjønnsnøytralt lovverk vi får, dess større er håpet mitt for gjennomslaget for noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jenta bestemmer over sin egen kropp, så gutten har nok ikke noe å si.. :no:

Det at jenta skal bestemme over sin egen kropp er en selvfølge (en selvfølge hvis del ikke ble lovfestet før relativt nylig). Men bestemmelsen hennes skal gå utover kun henne selv, og ikke utover andre i tillegg. Eller, den burde være slik, noe som dessverre ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar

Hadde vært på sin plass med en lovendring her. Kan noen argumentere for hvorfor det skal være slik at om en kvinne ligger med en mann så skal mannen betale kvinnen for å fø opp barnet selv om mannen ikke vil ha noe ansvar for det(fordi han brukte prevansjon f.eks og hadde ingen slike intensjoner)?

Jeg sier no bare at om en kvinne vil beholde får hun betale selv og. Det vil føre til "bedre kvinner" eller iallefall kvinner som er mer forsiktig med hvem de ligger med.

Lenke til kommentar
Det er _ikke_ andre sin beslutning. Det er DINog HENNES beslutning det øyeblikket du stikker snabben din inn i henne. Den vetoretten hun har i ettertid er en rett du må ta med i beregningen FØR du stikker snabben din inn i henne.

Jeg sliter tydeligvis med å få gjennomslag for et meget enkelt poeng. Derfor, med teskje:

* Person A og B foretar en handling i fellesskap.

* Person A gjør en beslutning som påvirker person B.

* Person B er ikke en del av beslutningsprosessen

* Person B påtvinges ved lov ansvar for A sin beslutning.

Hvordan, jeg mener hvordan er dette noenlunde rettferdig mot person B? Spesielt dersom det finnes en relativt enkel løsning på problemet.

edit: en forenkling.

Logisk feil i oppsettet. A og B foretar et valg, begge blir påvirket av dette. En VET at i det øyeblikket en har sex så påtar en seg en del ansvar. At naturen er innrettet slik at kvinnene er tildelt en vetorett er oubh luck for gutta. MEN EN ER KLAR OVER DET FØR EN PULER!

Lenke til kommentar
Det er _ikke_ andre sin beslutning. Det er DINog HENNES beslutning det øyeblikket du stikker snabben din inn i henne. Den vetoretten hun har i ettertid er en rett du må ta med i beregningen FØR du stikker snabben din inn i henne.

Jeg sliter tydeligvis med å få gjennomslag for et meget enkelt poeng. Derfor, med teskje:

* Person A og B foretar en handling i fellesskap.

* Person A gjør en beslutning som påvirker person B.

* Person B er ikke en del av beslutningsprosessen

* Person B påtvinges ved lov ansvar for A sin beslutning.

Hvordan, jeg mener hvordan er dette noenlunde rettferdig mot person B? Spesielt dersom det finnes en relativt enkel løsning på problemet.

edit: en forenkling.

Logisk feil i oppsettet. A og B foretar et valg, begge blir påvirket av dette. En VET at i det øyeblikket en har sex så påtar en seg en del ansvar. At naturen er innrettet slik at kvinnene er tildelt en vetorett er oubh luck for gutta. MEN EN ER KLAR OVER DET FØR EN PULER!

Så hva gjør du den dagen du ligger med en verpesyk dame(noe du ikke vet før etter at du har blitt lurt) og sier klart fra at du ikke vil ha barn og bruker kondom. Hun sier "ikke noe problem jeg går selv på pillen" men så viser det seg at hun lyger og tar med seg kondomet etterpå uoppdaget og heller innholdet inn selv?

Da sier du nok ikke "Tok meg der! Jaja vi tok begge et valg når vi hadde sex, pytt la gå" når hun ringer senere og sier "det mest utrolige har skjedd!"

Endret av -Void-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
For å snu det litt..

Hvis faren ikke vil ha barnet, men moren bestemmer seg for å beholde barnet, burde da faren være pliktig til å betale barnebidrag?

Om du har gitt blaffen i kondom så må man ta det ansvaret som kan følge med. Om man ikke bruker kondom kan man ikke kreve noenting.

Lenke til kommentar
Så hva gjør du den dagen du ligger med en verpesyk dame(noe du ikke vet før etter at du har blitt lurt) og sier klart fra at du ikke vil ha barn og bruker kondom. Hun sier "ikke noe problem jeg går selv på pillen" men så viser det seg at hun lyger og tar med seg kondomet etterpå uoppdaget og heller innholdet inn selv?

Da sier du nok ikke "Tok meg der! Jaja vi tok begge et valg når vi hadde sex, pytt la gå" når hun ringer senere og sier "det mest utrolige har skjedd!"

Mister, jeg velger mine ligg med omhu... Men, hørt om sædrepende krem? Vet du at du faktisk får kjøpt gummi ferdig innsmurt med dette stoffet? Om du e så paranoid så er det bare til å løpe og kjøpe.

Lenke til kommentar

Mister, jeg velger mine ligg med omhu... Men, hørt om sædrepende krem? Vet du at du faktisk får kjøpt gummi ferdig innsmurt med dette stoffet? Om du e så paranoid så er det bare til å løpe og kjøpe.

Det hjelper nok på men det er nok ikke 100% sikkert. Det er noe som har hendt folk det der, du har ingen garanti for at dama du trodde var normal i huet ikke er bananas. Må være jævlig kjipt for de det har hendt med å måtte finne seg i barnebidrag om det ble noe barn av det.

Lenke til kommentar

Menn jobber lenger har mer heltid og mer lønn. Det er vel ikke 25% av ens intekt nødvendigvis, jeg pleier å høre om mye mindre summer.

Et lite øyeblikk. Du kom med en påstand -- "Vi kan ta den byrden tror jeg." Hvordan kan du svare for alle menn her? Det kan såklart være en misforståelse; i så fall -- hva legger du i "vi" i sitatet over? En håndfull? Et flertall? Hva gjør resten? Sist, men ikke minst, hva gjør deg berettiget til denne generaliseringen? (uansett hva mine misforståelser måtte være).

Jeg svarer ikke for alle menn jeg svarer for samfunnets beste. Intet mindre en alle kan svare for alle, men noen regler må vi følge alle kan ikke bestemme fordi alle har ikke samme mening noen må ta en avgjørelse om hva som er best for flest.

Jeg kom med et forslag på en mulig løsning. Jo mer kjønnsnøytralt lovverk vi får, dess større er håpet mitt for gjennomslaget for noe slikt.

Jeg ser ikke noe i avisen :S

Kan det være at forslaget ditt er utilstrekkelig gjennomtenkt da det ikke har blitt tatt i bruk ?

Loverket skal være så kjønnsnøytralt som det kan, men sammtidig opprettholde kjønnsnøytralitet i seg selv som ikke nødvendigvis betyr likhet for loven.

Jeg holder egentlig litt med deg jeg altså, men det er når jeg tenker på meg selv. Jeg mistenker at jeg har manglende kunnskaper om tema.

Det hjelper nok på men det er nok ikke 100% sikkert. Det er noe som har hendt folk det der, du har ingen garanti for at dama du trodde var normal i huet ikke er bananas. Må være jævlig kjipt for de det har hendt med å måtte finne seg i barnebidrag om det ble noe barn av det.

Livet er urettferdig.

Lenke til kommentar
Livet er urettferdig.

Det var et søkt eksempel, men sånn som lovene er nå så er det ikke balansert

nok mellom kjønn. Tror egentlig flertallet vil ha en lovendring på dette området, men

det blir nok lenge til et parti går inn for å fremme det som sak.

Endret av -Void-
Lenke til kommentar

Hvor i løse luften fant du dette tallet?

Tja, nei, jeg vet ikke, det norske lovverket, kanskje? Ser ut til å være temmelig fast, til "løse luften" å være.

Har du hørt om at sæddrepende krem ikke er 100% effektiv? Forutsetningen i bl.a. alle mine eksemplene var at mannen har gardert seg innen rimelighetens grenser. Den biten faller visst før døve ører.

Lenke til kommentar

Menn jobber lenger har mer heltid og mer lønn.

Det er overhodet ingen grunn for at en mann og en kvinne skal jobbe forskjellig antall år når begge to velger å ikke ha barn. Jeg har lest flere ganger at menn har høyere inntekt enn kvinner med de samme forutsetningene, men jeg må innrømme at jeg ikke ser denne forskjellen på arbeidsplassen min. Det må ikke være slik at kvinner blir dårligere lønnet enn menn for eksakt det samme arbeidet.

Det er vel ikke 25% av ens intekt nødvendigvis, jeg pleier å høre om mye mindre summer.

Ok, så hva om det utgjør 15% (25% er den øvre grensen i dette landet)? Det er fremdeles en betydelig sum.

Jeg ser ikke noe i avisen :S

Kan det være at forslaget ditt er utilstrekkelig gjennomtenkt da det ikke har blitt tatt i bruk ?

Jeg venter fortsatt på et saklig målbart argument i mot et slikt lovverk. Det kan hende at politikerne er redde for å fremme noe slikt, da det kan bli lett å føre dette under "kvinnefiendtlig" i stiftet toalettpapir (==dagbladet/vg), noe forslaget slettes ikke er. Det kan hende at politikerne flest er over den fasen hvor dette er en problemstilling som mange nok av dem bryr seg om, eller vurderer dette som en sak som er verdt å ha på partiprogrammet. Dette er tross alt ikke en like populistisk sak som helsevesenet, veiutbygging eller utkasting av nye landsmenn. Det kan naturligvis hende at om et slik forslag blir gjennomført, er det en rekke situasjoner som oppstår som gir opphav til uheldig presedens hvor rettsvesenet vil måtte involveres på områder som det tradisjonelt (eller på generell basis) ikke har et ønske om å bli involvert i.

edit: beh! grammatikkfeil på grammatikkfeil

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar

Og at i afrika har de mye mindre resursen en oss osv. Verden er urettferdig vi kan ikke ta alt sammtidig, mange problemer kan vi ikke fikse før vi vet mer om dem. Poenget er at det er lov å tenke over om ikke andre saker er viktigere og fokuseres istede for det en selv tror er så utrolig viktig.

Grunne til at noe ikke blir gjort kan være veldig sammensatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...