Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

abort og farens rettigheter..

Anbefalte innlegg

Om en er så jævlig imot å bli forelder så får en la være å ligge med noen

Så en mann skal avstå fra sex inntil han føler seg klar for barn, mens kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn kan ha så mye sex de vil siden de har en retrettmulighet (abort) hvis det skulle gå galt...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen andre måter å gjøre dette på en den måten som allerede finnes. Når alt kommer til alt så vil den som har hovedansvaret for barnet alltid vinne. Hvorfor? Jo fordi barnet er viktigst oppi alt.

Dere som sier at kvinner utnytter barnebidragsyterne, ja dere glemmer å nevne alle de mannfolka som unnlater å sniker seg unna for å betale. Stort oppslag i Dagbladet om det idag om jeg ikke tar helt feil.

Så det finnes ikke grønnere gress hos noen av partene.

Lenke til kommentar
Om en er så jævlig imot å bli forelder så får en la være å ligge med noen

Så en mann skal avstå fra sex inntil han føler seg klar for barn, mens kvinner som i utgangspunktet ikke ønsker barn kan ha så mye sex de vil siden de har en retrettmulighet (abort) hvis det skulle gå galt...?

En skal avstå fra sex, og alle andre ting, til en er villig til å ta (de potensielle) konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen andre måter å gjøre dette på en den måten som allerede finnes. Når alt kommer til alt så vil den som har hovedansvaret for barnet alltid vinne. Hvorfor? Jo fordi barnet er viktigst oppi alt.

Dere som sier at kvinner utnytter barnebidragsyterne, ja dere glemmer å nevne alle de mannfolka som unnlater å sniker seg unna for å betale. Stort oppslag i Dagbladet om det idag om jeg ikke tar helt feil.

Tenk å mye mindre sum det hadde vært hvis menn hadde fått være med på å bestemme om barnet skulle fødes eller ikke.

Lenke til kommentar

Tenk å mye mindre sum det hadde vært hvis menn hadde fått være med på å bestemme om barnet skulle fødes eller ikke.

Tenk så mange færre aborter det hadde vert om menn brukte dong...

Lenke til kommentar
En skal avstå fra sex, og alle andre ting, til en er villig til å ta (de potensielle) konsekvensene av det.

Ja, men er det urimelig å kritisere konsekvensene?

Ja. Det skulle tatt seg ut om basehoppere klagde på at de kan dø av sporten sin. En vet det er en rissiko, en tar sine forhåndsregler, og tar ansvar for de potensielle konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Det er vel et spørsmål om man ser på det som drap eller ikke. Nei, heldigvis får kvinnen bestemme over sin egen kropp, skulle bare mangle.

..skulle det ikke bare mangle at mannen kan bestemme over sitt eget barn og? I prinsippet?

Om mannen så gjerne ville ha barn kunne han sagt fra til kvinnen og hvis hun ikke ville ha barn kunne han eventuelt moved on til en annen kvinne som ville ha barn, istedet for at han skal bestemme at forsteret skal fødes hvis det skjer en uplanlagt graviditet med hans sædceller. En kvinne har sin fulle rett til å si neitakk til barnet og ettersom at barnet skal vokse inni henne synes jeg det er både rett og rimelig. Dessuten har ikke "far" enda knyttet noe bånd til fosteret som ikke er et barn enda og siden han vet at hans sædceller er funksjonelle, kan han like gjerne få seg et barn med en kvinne som også ønsker det.

Lenke til kommentar

personlig mener jeg at når kvinner kan velge å ta abort uten manns samtykke så burde menn ha mulighet til å fraskrive seg farskap og i det barnebidrag, At kvinnen skal være gravid er slik pga naturen, skal vi menn bli straffet for at naturen har valgt kvinnen til å være gravide? Det syns ikke jeg.

Man gjerne diskutere voldtekt og at kvinnene sitter der med det psykiske ansvaret ovenfor barnet, men slik er det nå og jeg mener ikke at en mann burde bli straffet hvis barnet er uplanlagt hvis kvinnen vil ha barnet og selvsagt motsatt at kvinner ikke vil ha barnet, mens menn vil ha det.

Altså man kan diskutere også at dette er kvinnens kropp, men for å være helt ærlig så kan man ikke det, da det ikke er en kropp, men to kropper.

Jeg personlig hadde nok ikke klart å be en kvinne ta abort, men det er meg.

Lenke til kommentar
Det er vel et spørsmål om man ser på det som drap eller ikke. Nei, heldigvis får kvinnen bestemme over sin egen kropp, skulle bare mangle.

..skulle det ikke bare mangle at mannen kan bestemme over sitt eget barn og? I prinsippet?

Om mannen så gjerne ville ha barn kunne han sagt fra til kvinnen og hvis hun ikke ville ha barn kunne han eventuelt moved on til en annen kvinne som ville ha barn, istedet for at han skal bestemme at forsteret skal fødes hvis det skjer en uplanlagt graviditet med hans sædceller. En kvinne har sin fulle rett til å si neitakk til barnet og ettersom at barnet skal vokse inni henne synes jeg det er både rett og rimelig. Dessuten har ikke "far" enda knyttet noe bånd til fosteret som ikke er et barn enda og siden han vet at hans sædceller er funksjonelle, kan han like gjerne få seg et barn med en kvinne som også ønsker det.

Bullshit! Det er en individuell ting der til og med faren til barnet kan være tett følelsesmessig knyttet til fosteret som han øsnker skal få leve.

Lenke til kommentar

Far bør også ha den samme muligheten til å si: "Nei, takk." til barnet. Det finnes ingen grunn til at menn ikke skal ha den muligheten ved en graviditet som ikke er planlagt.

Lenke til kommentar
personlig mener jeg at når kvinner kan velge å ta abort uten manns samtykke så burde menn ha mulighet til å fraskrive seg farskap og i det barnebidrag,

Ja, det er jo kjempefint for ungen! Miste faren før han blir født fordi faren ikke er villig til å ta det påtvungne ansvaret som en mann! Det er en fin begynnelse på livet det.. Og ungen komemr sikekrt til å føle seg kjempebra når han vokser opp i viten om at faren ga faen!

For ikke åsnakke om alle guttene der ute som hadde utnyttet seg av det tilbudet du kommer med her..

Man må tenke litt lenger enn kun her og nå.. Og tenke på den som er totalt uskyldig og hvem som må lide mest. Nemlig babyen.

Nikka: *stående applaus* :roll:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Dong er jo ikke 100% sikkert?

Angrepille? Skal du tvangsfore jenta med angrepillen dagen derpå da eller? Eller skal du få henne til å svelge den når hun sover?

Risikoen for å bli gravid med kondombruk

Metodefeil (ved riktig bruk) 2 %

Brukerfeil (ved feil bruk) 15 % - Her foreslår jeg å øve seg litt før man går ut og puler rundt

Hva med å lage en avtale rundt det før man hopper i halmen? Hvis man ikke greier å sikre seg kan man jo slutte å ha seg med tilfeldige mennesker. :)

Lenke til kommentar
personlig mener jeg at når kvinner kan velge å ta abort uten manns samtykke så burde menn ha mulighet til å fraskrive seg farskap og i det barnebidrag,

Ja, det er jo kjempefint for ungen! Miste faren før han blir født fordi faren ikke er villig til å ta det påtvungne ansvaret som en mann! Det er en fin begynnelse på livet det.. Og ungen komemr sikekrt til å føle seg kjempebra når han vokser opp i viten om at faren ga faen!

Det mener jeg kvinnen som føder barnet til en mann som hun vet ikke ønsker barn bør tenke over ja. Hva om kvinnene tenkte litt mer på barnet enn seg selv? Da hadde vi ikke behøvd å ha denne diskusjonen. Det som er saken her, er at dere ønsker å dytte kvinnens valg om å føde, over på mannen som ikke ønsker barn. At folk ikke ser hvor feil det blir og at det faktisk er kvinnen som har ansvaret her, forstår jeg ikke. Det er kvinnen som tar valget om å føde barnet, til tross for at hun vet at mannen ikke ønsker noe barn, så ikke prøv å dytt ansvaret over på mannen, som har klart og tydelig gitt uttykk for at barn ikke er ønskelig.

Hvis de ikke ønsker å ta abort, så finnes det utallige hjelpemidler før det blir nødvendig, forskjellige p-produkter, angrepille osv. Den eneste påvirkningen for resultatet en mann har er å bruke kondom(eller klippe kanalene, noe som er litt vel drastisk om man skulle ønske barn i fremtiden), derfor mener jeg at mannen har oppfylt sin plikt ved å bruke kondom. Om dette feiler, så ligger ansvaret hos kvinnen, da hun er den eneste som kan påvirke resultatet, om kondomet feiler.

Dette er jo så enkelt at selv et barn burde forstå det.

Lenke til kommentar

Far bør også ha den samme muligheten til å si: "Nei, takk." til barnet. Det finnes ingen grunn til at menn ikke skal ha den muligheten ved en graviditet som ikke er planlagt.

Jeg sa ingenting om faren burde ha retten til å si fra seg barnet også, for den er jeg faktisk for. Jeg er bare mot at faren skal ha retten til å beholde barnet om kvinnen er uenig.

Lenke til kommentar
Dine personlige erfaringer til side, hvordan kan det å tvinge en person til å bære en byrde i 18 år ikke medføre oppforstring av hat og ellers antagonistisk forhold til nettopp årsaken til dette hatet, nemlig 1) barnet 2) morens avgjørelse. (...)

La meg spørre deg, om en jente velger å bære frem ditt barn uten at du vil det. Kommer du da til å la vær å stille opp, se ungen din og være fraværende resten av livet? Om du velger å stille opp, kommer du da til å hate din egen unge? Behandle sønnen/dattera di helt jævlig fordi moren h*n valgte å føde h*n ?

For det første får jenta en soleklar beskjed om at hun kommer til å oppdra barnet alene og at jeg ikke kommer til å løfte en finger når det gjelder barnet (valget for henne blir essensielt abort og beholde forholdet, eller føde barnet og beholde nettopp kun barnet). For det andre, dersom jeg faktisk blir tvunget til å betale barnebidrag, kommer jeg til å stritte i mot i den grad det lar seg gjøre (kreve en DNA-test, ta saken gjennom rettssystemet, inntektsrapportering (innen lovverket) som får min inntekt/formue til å se mindre ut, osv); og dersom det faktisk vil falle en rettslig kjennelse, vil jeg naturligvis adlyde, men moren vil få høre med hvert bidrag hva jeg synes om hennes avgjørelse. Uansett hvordan saken ender opp, kommer jeg ikke til å ha noe forhold til mitt biologiske avkom, annet enn å omtale det som "en byrde" (også til ham/henne direkte, når vedkommende er voksen nok til å forstå det og likevel insisterer på å ta kontakt med meg). Men jeg tviler igrunn på at jeg blir *tvunget* samværstid når jeg ikke vil, og da spesielt gitt min innstilling i saken.

Det er meg personlig. Tilbake til spørsmålet -- hvordan kan det å påtvinge en byrde på noen i 18 år gjøre noe annet enn å oppfostre hat?

Jeg tviler på at vi noen sinne kommer til å ha en mulighet til å tvinge en kvinne til å ta abort når den biologiske faren ønsker det. Jeg tviler også på hvorvidt en slik mulighet er ønskelig (en kvinne få lov til å bestemme hva hun vil gjøre med kroppen sin, uansett hva faren måtte ønske. Det er en prinsipiell rett og jeg vil ikke at den retten skal endres på). Imidlertid ønsker jeg en rettslig beskyttelse for de som ikke ønsker å være fedre. Per i dag er situasjonen i ubalanse -- dersom en kvinne velger å føde barnet, må mannen yte finansiell støtte, selv om mannen ikke ønsker barnet (jeg snakker om en situasjon der graviditeten skjedde på tross av rimelige forbehold, slik som prevensjon, så spar meg vennligst for "da burde ikke vedkommende ha hatt sex"-argumentet). Jeg kunne godt se for meg en form for kontrakt -- annerkjenner mannen farskapet, får vedkommende de pliktene og rettighetene som følger med det å være en far. Annerkjenner ikke mannen farskapet, får vedkommende hverken noen rettigheter eller plikter ift. barnet. Med en slik kontrakt vil ikke det lenger være mulig for kvinner å lage pengemelkeku av menn; en kvinne som er blitt gravid vil da fremdeles ha det samme personlige valget (å beholde barnet eller ikke), mao. en situasjon som ikke innskrenker valgmulighetene hennes ift. i dag, men samtidig vil ikke hun kunne utnytte graviditeten sin til å henge e anker på en annen person i 18 år.

Åh, men du går så mye lengre enn det -- "De som stikker av, ja de fortjener juling." Jeg vet at jeg strekker meg, men la meg gjette, administrert av deg?For å få denne gode og hjertevarmende følelsen av å ha utrettet noe viktig og riktig. Og spesielt da mot de "utbrukte og skitne". Rettferdigheten fullbyrdes.

Hva sliter du med? Tolkning av dine egne ord (for at det er nettopp det jeg siterte).

Uthevet tekst er mine ord, resten får du omformulere så jeg klarer å skjønne poenget i det du sier her, eller så kan du blåse i det. Up to you.

Jeg er litt spent på begrunnelsen for "De som stikker av, ja de fortjener juling". Du foreslår fysisk avstraffelse for de foreldrene som ikke ønsker å ha noe med sitt avkom å gjøre, når de aldri ville ha barn i utgangspunktet? Det slår meg som en veldig spesiell innstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...