Kenny_NOR Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Er ferdig med mine studier nå til sommern, og har tenkt på å ta førstegangstjenesten som jeg har utsatt, hvis det ikke allerede er for sent å ringe til VPV og endre ønske fra GSV til Artilleriet, og få en innkalling nå til sommeren. Likevel har jeg noen spørsmål om førstegangstjeneste i artilleriet, har tenkt litt på Art.jeger, men ser det er noe i Lokaliseringsbatteriet som heter for TPT (Tactical Phyops Team) og lurte på om dette var åpent for vernepliktige å tjenestegjøre i? Og hvis jeg har tenkt på art.jeger opptak skal jeg varsle fra om det til VPV eller er det noe som alle vernepliktige i Art.Bn. kan melde seg opp til etter en har kommet inn? Endret 3. mars 2009 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 ring VPV på 03003, de vet slikt. er uansett der du må ringe for å si ifra at du vil inn til sommeren. Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hvis det er jegertjeneste du har lyst på så ville jeg heller gått for GSV. Har inntrykk av at et år på grensa er veldig givende og at du lærer veldig mye. Når du er ferdig med grunnperioden og kommer til grensa har jeg inntrykk av at du har mye frihet, så lenge du løser oppdraget. Må heller ikke glemme grensetillegget (jeg er ikke helt sikker på hvor mye det er på) som gjør at du tjener mer enn du ellers ville gjort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Siden dette angår førstegangstjenesten så spør jeg her. Er litt bekymret over at jeg ikke blir innkalt til tjeneste, og da sier folk ring å mase til VPV. Har ringt en del ganger men har bare endret på valg osv. Hva vil det si å mase? Lenke til kommentar
Sigralix Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Ring og be om å bli sendt til den avdelinga du vil. Jeg ringte og sendte mail for å bytte fra HMKG til 2. bataljon, noe som gav uttelling, jeg kom meg til 2. bataljon ihvertfall Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 innkalling kommer vel ikke før om noen uker. Vis man ikke kommer inn der man vil så maser man Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Vet du noe om hvilken uke det er meningen de skal komme? Endret til Art.Bn. BTW , og duden i telefonen hadde ikke hørt om artillerijeger før ... hahah Edt: Alvorlig feil rettet Endret 3. mars 2009 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ringte VPV og bare spurte om forskjellige ting og så måtte jeg settes over til en annen fyr siden jeg skulle vite ønskene mine. Han sa det var stor sannsynlighet for at jeg ble innkalt, så sa jeg bare at det var kjempefint å høre og taket for meg. Nå venter jeg i spenning på en innkalling. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Du kan få min innkalling gratis ^^ Lenke til kommentar
oma123 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Art.jeger og TPT er stortsett det samme. De er like mye ute, å har det like jævli. Du kan tjenestegjøre som vernepliktig, dog, du må på opptak for og komme inn. Er stortsett bare folk i art.jeger og TPT som har blitt sendt vekk fra fallskjermjeger- og andre jegeropptak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå