Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min situasjon. Håper på tips og svar

Gjest Guest_1234_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_1234_*

Smurstafa: tusen takk for gode ord :) skal gå 100% inn for å klare dette!

Mari-Jenta: det hele bunner ned i mer enn å bare trene for å snakke med jenter. I forhold til de fleste andre har jeg et litt abnormalt kroppsbilde/ideal. Jeg ser at jeg er større enn de aller fleste andre, men allikevel føler jeg meg som en liten pingle.

På lik linje kan jo jeg stille spørsmål ved at noen jenter omtrent sulter seg til døde for å bli tynne nok. Eller ved at noen jenter velger å ta silikon. Og de aller fleste jenter sminker seg. Alt dette gjør dere vel for å se bedre ut ? Og få bedre selvtillitt og føle seg vel ?

Nå er jeg selvfølgelig klar over at sminke og anorexia ikke kan sammenliknes, men det finnes jo alltid de som føler at de må gå litt lenger, bli litt slankere, få litt større pupper etc.

Jeg har fått dette spørsmålet kanskje hundre ganger; "hvorfor gidde å bli så stor?"

Og jeg prøver å forklare det så godt jeg kan. Men jeg forventer ikke at noen skal forstå min oppfatning.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden så har jeg blitt mobba/trakassert for mitt utseende.

Blant gutter så er det slik at styrke er makt. Er du stor og sterk blir du respektert. Ikke respektert for hvem du er, men fordi andre gutter er "redde" for deg. Og de andre vil gjerne være venn med deg. Det gir dem trygghet. Og trygghet gir selvtillitt. Dette gjør at den sterke gutten automatisk blir populær. Og han blir sett opp til av andre gutter.

Og min opplevelse var at han også fikk mye oppmerksomhet fra jenter.

Og det var denne personen jeg ville være. Den sterke karen som ingen kødda med. Jeg ville være populær, ha mange venner og selvfølgelig ha draget på damene. Jeg var helt sikker på at dette var veien å gå. Og jeg ble opphengt i å være stor og sterk. Men jeg visste aldri hvor stor eller hvor sterk.

Det viser seg jo i ettertid at jeg muligens tok feil der. Jeg ser jo at kompisene mine har skaffet seg samboere og lever et lykkelig liv. Og ingen av dem er spesielt muskuløse.

Det var jo dette som gjorde at jeg innså at jeg hadde et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_1234_*

Da har jeg fått tak i rekvisisjon til psykolog. Så nå ser jeg fram til en mye lettere hverdag. Tar nok litt tid, men det er vel verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...