Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei Når jeg hadde satt sammen pc'n (eller en datakyndig gjorde det, skal være montert helt rett, men kom gjerne med innspill på hva som kan være montert galt) og skulle starte den opp kom det ikke skjerm på bildet. Hverken når jeg prøvde og koble skjermen til skjermkortet eller skjermkortet i hovedkortet. "No signal" så lurer på hva dere tror problemet kan være. Prossessoren skal være kompatibel med hovedkortet (ringte til komplett og fikk det bekfreftet, de spurte om jeg kunne prøve en annen cpu i den pc'n eller den cpu'n i en annen pc. Fikk sende i retur.) PS: Alt starter og går, men viften til skjermkortet stopper etter bare noen sekunder. Jeg har en bygd en pc med disse komponentene: RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342738 Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354868 Skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=368309 Strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339898 Prossesor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427048 Det er vel alt dere trenger og vite? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Har du kobblet strøm til hovedkortet 2 steder? 1x 24pin og 1x 4pin? + Kobblet strøm på selve skjermkortet? Lenke til kommentar
Petter Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 har du koblet til nok strøm på Skjermkortet? en annen ting kan være at det er en feil på selve Skjermkortet. Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Har en som skal sjekke opp litt om dette, men strøm på skjermkortet koblet vi til. Endret 24. februar 2009 av Hackerboy Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 har du koblet til nok strøm på Skjermkortet? en annen ting kan være at det er en feil på selve Skjermkortet. Man pleier å kunne starte opp med bilde uten ekstra strøm på skjermkortet, det jeg veit i hvertfall. Mulig du burde ta en runde rundt i kabinettet og ta fra hverandre lendninger og sette de sammen igjen. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Og du husket på avstandsskruene bak hovedkortet. Mange glemmer også 12V ved siden av cpu. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Og du husket på avstandsskruene bak hovedkortet.Mange glemmer også 12V ved siden av cpu. Trenger vel ikke koble til noe mer når jeg har koblet til den 20 eller 24 pin kontakten? Ja jeg husket avstandsskruene. Endret 24. februar 2009 av Hackerboy Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jo, det må du vel 20 eller 24 pluss 4/8 pin vedsiden av cpu. Endret 24. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Etter og ha fått inn i en 4 pin kontakt strømkabel til cpu, kommer pipingen når jeg starter opp men 0 bilde enda. har koblet til begge der du viser nå. fremdeles ingen bilde bare piping. Har fått vekk piping ved og feilsøke alle ram brikkene, men det er fremdeles ikke noe bilde. Endret 24. februar 2009 av Hackerboy Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Boot med 1 rambrikke, reset bios , slå av strøm, ta ut batteriet. Er det 3 pin ved siden av med en jumper på 2 av dem flytt jumperen ett hakk bort og tilbaket, er det ingen jumper kortslutt +- i batteriholderen med noe av metall. Sett inn batt igjen og boot. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 sitter ramen helt ned i slottene? husket du og dra opp hendelen når du satt CPUen ned i socketen? Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 sitter ramen helt ned i slottene? husket du og dra opp hendelen når du satt CPUen ned i socketen? Jepp CPUen er helt på plass. Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 sitter ramen helt ned i slottene? husket du og dra opp hendelen når du satt CPUen ned i socketen? Jepp CPUen er helt på plass. Nå er det liv i pc'n flyttet villt rundt på ram brikkene og testet og styre og nå virket det. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Er all strøm i er det 99% rammen som har skylden. Sitter ikke godt nok, feil spor, feil på ram osv. Bra det løste seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 JEG ELSKER DEG! Har slitt med min nye pc i flere uker! Nå så jeg denne posten helt random og prøvde og "flytte villt" jeg også!!!!!!!111111 JAAA, KOOONG!!!!!!!!!!!!111111 :grin: Lenke til kommentar
War Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Flytte villt er vel i teorien dårlig kontakt. Flytter man tilbaket er vel kjangsen stor for at det fortsatt fungerer. Lenke til kommentar
Hackerboy Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 JEG ELSKER DEG! Har slitt med min nye pc i flere uker! Nå så jeg denne posten helt random og prøvde og "flytte villt" jeg også!!!!!!!111111 JAAA, KOOONG!!!!!!!!!!!!111111 :grin: hehe bra det ordnet seg for deg også Var ganske lame den godtok ikke to ram brikker i 2 grønne slot men 2 ram brikker i 2 oransje slot gikk helt fint. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ditto. Det gjør det bare mer avansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå