vargaz Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Har en server som det er blitt installert en ny print driver på. Etter denne installasjonen begynte printerne på denne serveren å oppføre seg merkelig. De forsvant og virket ikke, så kom de tilbake og virket, så forsvant de igjen. Feilen jeg får i eventloggen er; Event Type: Error Event Source: Service Control Manager Event Category: None Event ID: 7031 Date: 24.02.2009 Time: 10:50:08 User: N/A Computer: <servernavn> Description: The Print Spooler service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 60000 milliseconds: Restart the service. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Så får jeg denne; Event Type: Information Event Source: Service Control Manager Event Category: None Event ID: 7036 Date: 24.02.2009 Time: 10:51:08 User: N/A Computer: <servernavn> Description: The Print Spooler service entered the running state. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. ________________________________________________________ Spooleren blir startet på nytt igjen. Driveren som "noen" klarte å installere var etter hva jeg har forstått HP universal printdriver. Det jeg tenkte å gjøre nå i første omgang for å få i gang skriverne igjen, er å sette opp en virtuell printserver. For så å deaktivere printspooler servicen på den aktuelle serveren. Da vil jeg mest sansynlig få stoppe feilen, så får jeg heller ta en reinstallasjon av serveren når det blir sommerferie på skolene. Denne serveren var i tillegg til printserver også DC og en del annet. Ikke akkurat best pratice kanskje, men det er slik det ble satt opp engang i tiden. Er det noen som har tips til hvordan vi kan løse denne feilen. Har sett på MS sine sider, uten å egentlig få noe lurt utav det.. så det var noen hotfix'er, men de fikset vel ikke akkurat mitt problem. Endret 24. februar 2009 av vargaz Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du skal kunne avinstallere hp universal print driver, har lest om flere som har hatt problemer med den. Hvis du har en skriver du ikke får printeren til å funke på, så legg til manuellt og si den skal bruke HP laserjet 5 driver hvis det er en laser skriver (og ikke i farge). Denne fungerer for 99.9% av aller laser skrivere. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Jepp, er klar over den med HP laserjet driveren, men bruker 4 driveren, fungerer til omtrent alt av skrivere hvis du ikke skal ha noe ekstra funksjoner. Skriveren er "avinstallert" i tillegg er servicene som kom med den fjernet. Dette hjalp heller ikke... :\ føler jeg har prøvd alt. Kult å komme til ny jobb, for så å være snill med lærlingene ja... Er vel min skyld. Han burde aldri fått prøvd å installere noe skriverdriver. Det var en forholdsvis enkel skriver som skulle installeres, skjønner ikke hvorfor han skulle presse inn universal driveren. Han hadde tross alt fått beskjed fra en annen om hvilken driver som skulle inn. Endret 24. februar 2009 av vargaz Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) If you have a problem with a crashing spooler service, you can use the Spooler Cleaner utility from the Windows 2003 Resource Kit (cleanspl.exe). It will delete all printer drivers, printers, ports, port monitors, print processors, and print job spool files from the server http://ts.veranoest.net/ts_printing.htm - så legge til skriverene igjen....tror dette er redningen. Endret 24. februar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Pokker, vi så på det programmet tidligere, men hadde ikke spesielt lyst til å gjøre dette... må vel ta det etter skriverne er flyttet. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 du sa du hadde slettet skriveren, men har du vært inne på server properties og slettet driveren der? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Ja, driveren er også slettet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Driveren er ikke nødvendigvis helt borte selv om den er slettet fra server properties. Dette gjelder vel spesielt HP som lager noen møkkadrivere av og til. Jeg ville også kjørt spooler cleaner. Den bare fungerer Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Du tenker på http://ts.veranoest.net/ts_printing.htm som Uffda linket til? Men da forsvinner jo alle skriverne og driverne samtidlig.. må uansett kjøre denne, når jeg har fått flyttet skriverne. Fikk plass på VMware nå, så nå bli endelig printserveren til elevene også virtuell... Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Er nok eneste måten å få serveren stabil igjen, og - da må du desverre gjøre en jobb for det...Og husk neste gang - IKKE la noen som helst få legge inn en liten driver bare fordi de vil... Gjør et google søk først hvis du ikke vet at det fungerer, eller teste det i et beskyttet miljø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå