Gå til innhold

[Løst]Objektiv til sport - barn foto (ute og inne - hall)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Dette var en fin tråd for jeg er ute etter det samme som du - men som sagt valgets kvaler... Men et lite sidespor - som jeg forstår har du et D300 kamera og i artiklen din nevner du noen ganger du gjerne skulle hatt blits og blitskabel, men på nikon sine blitser trenger du ikke denne kabelen for blitsene er fjernstyrte med din D300 - eneste du trenger er faktisk bare blitsen, tenkte jeg ville bare skyte inn dette om du ikke var klar over det. :-)

Lenke til kommentar
Hei! Dette var en fin tråd for jeg er ute etter det samme som du - men som sagt valgets kvaler... Men et lite sidespor - som jeg forstår har du et D300 kamera og i artiklen din nevner du noen ganger du gjerne skulle hatt blits og blitskabel, men på nikon sine blitser trenger du ikke denne kabelen for blitsene er fjernstyrte med din D300 - eneste du trenger er faktisk bare blitsen, tenkte jeg ville bare skyte inn dette om du ikke var klar over det. :-)

Takker for tilbakemelding og info, jeg har faktisk for ikke mange dagene siden funnet ut det samme og fått testet det og det virker som bare det med SB-600 :yes:

Har nå bestilt softbox og en SB-900 (klarte ikke å dy meg lenger) og siden madamen ønsker seg noen bilder av poden ganske raskt må en jo ha utstyret i orden ;) Skal kjøpe noen laken og rullegardiner i sort og hvitt for å ha som bakgrunner. I tillegg får jeg eksperimentere litt med bakgrunn siden det følger med fargefiltere på SB-900...

Lenke til kommentar

Hehe! Føler meg litt lik deg... skjule kostnadene for kona, men kona vil ha det og det... Jeg kjøpte SB-900 rett før jul på grunn av at kona ville ha noen julebilder av barna og det var ikke meg i mot, men hun hadde nok steilet om hun fekk vete prisen på blitsen (har en sb-800 fra før)sa eg måtte ha to blitser for å få noen bra bilder, men i ettertid har nå jeg skjønt at det trenger jeg nødvendigvis ikke. I ettertid har jeg bare brukt SB-900 samens med en hånholdt "defuser" og fått brukbare portrett bilder av det. Har og kjøpt meg paraply men har ikke fått prøvd den enda

Sender ved en link til Kelbytrainig.com som viser hvordan utnytte blitsen til portrett bilder, en hel reportasjen ved bruk av den nye SB-900 også. Dette er en veldig inspirerende video(er) som eg anbefaler deg selv om det koster noen kroner å få fri tilgang i en måned.

Lenke til kommentar
...Har og kjøpt meg paraply men har ikke fått prøvd den enda

Sender ved en link til Kelbytrainig.com som viser hvordan utnytte blitsen til portrett bilder, en hel reportasjen ved bruk av den nye SB-900 også. Dette er en veldig inspirerende video(er) som eg anbefaler deg selv om det koster noen kroner å få fri tilgang i en måned.

Paraply er bestilt fra Exposervice som har gode tilbud nå med mye til 50% rabatt, blir hentet på mandag. Jeg har også benyttet meg av linken til Kelby training og jeg kan trygt si at jeg garantert har sløst bort 18$ på langt unyttigere ting enn det :whistle: Så nå gjelder det å få rigget opp bakgrunnene, plassert blitsene og arbeidslampen og vente på paraplyen og kansje på softboksen som er i bestilling fra USA, eventuelt får bakepapir/matpakkepapir gjøre nytten inntil videre. Blir å teste litt oppsett på en kontorstol el. lign. som modell før jeg slipper levende motiver til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...