hopeless22 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hei, Sitter og ser litt på bil fra Island, bilene der er jo veldig rimelig nå, men er det det noe særlig å spare mtp. avgifter osv som kommer i tilegg når man tar inn en bil til Norge? Ser f.eks på en Golf 2004 modell med følgende spesifikasjoner: Bensín 4 strokkar 1595 cc. 102 hö. 1.296 kg. Bilen alene koster jo rundt 61.000 ,-, noe som i seg selv er veldig billig, men så kommer jo avgifter osv. Noen som kan fortelle meg ca hva avgiftene, førstegangsregistrering osv vil komme på ? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Islandske kronen er vel på 0 nå, kan man kjøpe bil "gratis" da? Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg kom frem til førstegangsregistrering osv på ca 53.000 ,-. Videre må jeg finne MVA av tollverdien, altså jeg må betale 25 % av tollverdien, om jeg har forstått det riktig? Hvordan fastsettes tollverdien ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du betaler moms på det du betaler for bilen samt frakt. Så blir vel dette tollverdien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå