Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nybygg booter uten bilde

Anbefalte innlegg

har nettop skrudd sammen en ny pc, brukt antistatisk matte med jording i vegg samt lenke.

når jeg slår den på hører jeg den standard tickticktick for at bios teller opp, men er ikke det standard 1pip som bruker vært for ok (eller andre pip), viftene går normalt og hører alt kjører men ikke noe bilde.

hovedkort - MSI P45 Neo2-FR

skjermkort - Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4

minne - Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

strømforsyning - Corsair Powersupply 650W

skjermkort har vært testet at fungerer ok i annen pc.

hovedkort også testet for feil av tekniker og etter serviceraporten feilfritt.

står en rambrikke i dimm1, skjermkortet i PCI_E1 (med 6pin fra psu), cpu står eneste plassen den kan stå (duh)

cpuviften i cpufan1

kabinettvifter i sysfan1, sysfan2, sysfan3, sysfan4

JPWR1, ATX1, POWER1 er koblet i, JFP1-JFP2 hopperne er koblet etter manualen.

p45neo2.png

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få ting du kan gjøre først: Sjekk at strøm kabler er koblet til - husk å koble til styrestrøm for cpu. Og at det ikke er noen kontakter på strømkontakten som ikke er koblet til.

Kan du teste med et annet skjerm kort for å eliminere at det ikke er der feilen ligger.

Koble fra allt uten skjermkort, minne og cpu...

Lenke til kommentar

har bare skjermkort, en rambrikke og cpu stående i, gått over at alle strømkabler står godt i.

har testa skjermkortet i annen pc og bekrefta at det fungerer.

testet også et ati 3650 fra jobbpcn og får ikke bilde på det heller.

men hovedkort testa ok, alle koblinger dobbelsjekka mot manualen sitt skjema, skjermkort testa ok.

cpun er støtta etter msi sin side og bios er siste utgave, vet ikke om jeg finner noe annet ddr2-6400 ram jeg kan teste med her.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

#¤%#¤=&((#¤=&/#=&?#&(#¤?&(?¤#& forbanna corsair!

hadde 2x4gb kits til maskinen, hadde bare åpnet et og testa boote med en og en brikke av de 2.

fant en workstation med ddr2-6400 jeg fikk testa og bootet rett opp.

åpnet andre kittet og begge de 2 brikkene booter helt fint opp en og en eller sammen.

prøver jeg en av de sammen med en av første 2 så klarer ikke maskinen boote.

hva er oddsen for at begge fkins brikkene i et kit var defekt? :&

jeg undervurderte den tydeligvis

Lenke til kommentar

Sjekke kabinett kablene at de er satt riktig for sw reset etc... Kan og være feil på minne / minne kontroller. Du er sikker på at du har fått minne som passer for pc'en.

Dobbeltsjekke bios at det ikke er noen settinger for minnet som er feil iht minnetypen din.

Lenke til kommentar
Sjekke kabinett kablene at de er satt riktig for sw reset etc... Kan og være feil på minne / minne kontroller. Du er sikker på at du har fått minne som passer for pc'en.

Dobbeltsjekke bios at det ikke er noen settinger for minnet som er feil iht minnetypen din.

1. Kabinettkablene har neppe noe med problemet å gjøre.

2. Der er jeg jo forsåvidt enig...

3. Hvordan kan han sjekke ting i BIOS når han ikke ser et døyt?

Lenke til kommentar

og så leser man ALLE postene på nytt...

Lenke til kommentar

minnet skal være kompitabelt, prøvde de første 2 brikkene i en annen pc og den klarer heller ikke boote med de.

bruker 2brikker nå samt 2x3870 crossfire, kjørte ferdig 3dmark og testa litt wow/cs uten problemer.

kjører memtest atm for og se om den finner noe feil, men utenom at den ikke vil restarte normalt finner ikke jeg noe galt.

Lenke til kommentar

og så leser man ALLE postene på nytt...

Står fortsatt "blir bare stående med svart skjerm når den prøver starta pånytt..."

Lenke til kommentar

maskinen er nesten ok nå.

slår jeg maskinen helt av og på igjen funker den helt normalt, satt opp 2kort i crossfire og kjørt 3dmark, testa litt wow/cs og installert drivere etc

men gjenværende problemet kommer skal jeg starte maskinen pånytt etter en installasjon etc stenger den ned ok men blir bare stående på svart skjerm istedenfor starte opp igjen så må slå den av og på igjen på kabinettet.

har alldri opplevd feilen før selv så ingen aning hva som kan forårsake dette siden den starter normalt opp men klarer ikke restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...