Gå til innhold

2 stk 160 gig maxtor s-ata i raid

Anbefalte innlegg

har tenkt på å anskaffe meg et par maxtor disker.. må da spare selvsagt, men er det stor forskjell på s-ata i raid og ikke s-ata? vil det være noen spes forskjell? s-ata diskene er jo en del dyrere.. og da vil jeg jo da gjerne att de skal være verdt de ekstra pengene.. så vil det være noen vits å gå for s-ata?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

diskene blir brukt til lagring.. og på lan som jeg da er ofte på opplever jeg ofte att flaskehalsen blir hdene.. de klarer ikke å henge med.. alt går sykt treigt, men det er masse av cpu kraft igjen og minne.. så da må det være hdene som blir for treige.. det som jeg kommer til å lagre mest av blir vel divx tenker jeg.. prisen for s-ata disken pr stk er 2543 kr og for vanlig ide 133 er det 1774kr (8 mb cach)

Lenke til kommentar

rent ytelsesmessig er det ikke mye å hente med å kjøpe sata. de har større båndbredde, 150mb/s kontra 133mb/s. men diskene kommer ikke så høyt uansett. fordelene er hotswapping, og at du slipper å tenke på jumpere på diskene mer, samt at ledningene er tynnere.

Lenke til kommentar

du er dum om du gir nesten 1000 kr mer pr disk for s-ata versjon.. det er sløs deluxe.. jeg gir 1660 for de diskene via norek , har 2 stk nå skal ha 2 til .. kjøre 4 stk i raid 0 på et HPT 404 4 kanals raid kort , 4 disker som master.. blir nice.. det herjer i tester :)

Men .. til saken .. nei s-ata er ikke verdt forskjellen , i det hele tatt.. så lenge du bare bruker 1 disk pr ide kanal gjør det samme nytta som s-ata så og si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...