Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Skifte drivledd Honda Accord 85"?

entername

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har ikkje peiling når det gjeld reperasjon av bilar, men eg lurte på om det og bytte drivledd er ein vanskeleg sak.

Det er her snakk om ein Honda Accord 1.6L 83-85 modell. Å vete kva eg treng av utstyr for og eventuelt gjer dette sjølv hadde og vert greit :-)

Takker på forhand for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort en slik jobb før, så anbefaler jeg deg å ta bilen på verksted. Jobben i seg selv er ikke verdens vanskeligste, men å gjøre den med bilen på støttebein i garasjen er en veldig lite takknemlig jobb. Verkstedet burde kunne klare denne jobben på en time, så du kjøper deg fri fra mye drittarbeid for ca. 1000 kr.

Skulle du likevel bestemme deg for å gjøre det, så består jobben i å:

- Løsne calipper (hvis du ikke har nok lengde på bremseslangen til at du får ut knuten av navet med calipper på)

- Løsne styreledd

- Løsne sentermutter på drivakslingen

- Løsne bærekulen og frigjøre broen fra hjulopphenget

- Dra ut drivknuten og fjern gummimansjetten

- Slå av drivknuten eller fjern låsering inne i knuten og dra den av (alt etter hviken patent som er brukt)

Monter i motsatt rekkefølge.

Tror jeg har fått med alt, men vær klar over at du kan møte på mange utfordringer på denne jobben og du kan ende opp med å plages veldig med deler som sitter fast og som krever en del makt/jobbing for å få løs. Anbefaler deg nok en gang å ta bilen på verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...