[ZyteX] Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har 2 problemer, jeg har installert SAMBA for første gang og installerte 2(en fargeblekkskriver kommer senere) laserprintere på servern. Problem 1; jeg brukte SWAT til å fikse printerene og mappene. Men det ser ut som SAMBA bare støtter en(?) printer? som bruker /var/spool/samba, hvordan fungerer det når man har 3 printere? 2 av printerene er nettverks printere(altså de har nettverkskort eller er på annen måte koblet direkte i nettverket) og den 3. er koblet til gjennom /dev/lp0 Problem 2; Jeg har installert 2 av printerene og har sjekket at de fungerer, det går fint å installere den ene printeren(se problem 1) men når jeg prøver å printe noe ut over nettverket så fungerer det ikke.. den er installert som servernavnprinters(default'en til SAMBA/SWAT) . Noen som vet hvorfor?? Har sjekket at printern er lagt over nettverket som printable = Yes og det samme med available... Noen som vet hva som kan være problemet? For det fungerer fint å printe ut fra selve servern men ikke nettverket.. er litt fortvilt... Lenke til kommentar
bad_kernel Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hva med samba.conf ? Kan vi se litt på den ? Lenke til kommentar
[ZyteX] Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har ikke smb.conf liggende for hånd for øyeblikket men under [printers] så ser det omtrent sånn her ut: [printer] comment = All printers path = /var/spool/samba browseable = No printable = Yes available = Yes public = Yes writeable = No guest ok = Yes Ble faktisk litt urolig at det var så lite under den delen og lurer på om det er riktig? Det er SAMBA 2.2.5 jeg brukte da. Siden da har jeg oppgfradert til 2.2.7 og et par av tingene har ordnet seg(som domain logon). Jeg fikk ikke tid til å teste ut printerne med den oppgraderte SAMBA og er derfor usikker på om problemet har løst seg. Og lurer derfor på om kanskje det er et problem med SAMBA 2.2.5? Edit: tok og limte inn den originale [printer] delen av smb.conf som jeg brukte med 2.2.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå