faaeri Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Ønsker du deg et kamera på størrelse med Olympus E-420, med funksjonaliteten til E-30? Nå kan du få det. Les mer Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Sier bare her får man kvalitet i bøtter og spann både bildemesig og alt det tekniske i E620. Å for en nett størelse da veldig egnet for mobilitet i mange grener Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Sier bare her får man kvalitet i bøtter og spann både bildemesig og alt det tekniske i E620.Å for en nett størelse da veldig egnet for mobilitet i mange grener Jeg har en E-420 idag. Og ut ifra spesifikasjonene, så vil jeg si at denne ser ut til å fikse de tingene jeg savner i E-420: IS, flere fokuspunkter, vridbar skjerm og større søker. Tom Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Men søkeren er vel fortsatt knøttliten sammenlignet med mange av konkurrentene! Kanskje Micro four-thirds med EVF er tingen for de som ønsker stor søker i lite hus.. Endret 24. februar 2009 av Freem@n Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Ser absolutt bra ut, men tror heller jeg satser på E-30, når den har falt litt i pris. E-520 som jeg har i dag holder lenge ennå, men kan med tid og stunder være greit med et kamera til. Endret 24. februar 2009 av ok67 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Den nye modellen E-620 er et avansert speilreflekskamera med høy byggekvalitet, vridbar skjerm, bildestabilisator på sensoren, værtettinger, 12 megapiksler, Live view og omtrent alt du ønsker deg. Det ser ut til at det bare er akam som skriver om værtettinger på dette kameraet. DPreview skriver at det ikke har værtetting... Hvis det faktisk har værtetting ser det ut til å være et veldig lovende kamera, ellers ser E-30 vel så interessant ut. Trygve Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg dobbeltsjekket med Olympus og fikk bekreftet at E-620 har samme (mangel på) værtetninger solm E-420. Jeg skal rette opp artikkelen straksish. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dette begynner å ligne et skikkelig kona/party kamera, men jeg er avhengig av et lyssterkt objektiv (kan forsåvidt være fast). Lenke til kommentar
dags Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dette kombinert med ZD 11-22 må da være fine saker for både party og andre ting... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Dette begynner å ligne et skikkelig kona/party kamera, men jeg er avhengig av et lyssterkt objektiv (kan forsåvidt være fast).PanaLeica 25mm f/1.4 eller Olympus 25mm f/2.8 pancake ville være fin på denne ja... Lenke til kommentar
sarc Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Hmm. Dette ser veldig bra ut. Har brukt E-520 ei stund, bl.a. tre veker i Tanzania nyleg, og er blitt positivt overraska av eksponering og bildekvalitet i dette kameraet (E-1 var med som backup, men låg stort sett i ro). E-620 ser ut til å heve nivået merkbart, utan at huset er særleg større. Hmm. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Fy faen! Dette vil jeg rett og slett ha. Og det er nesten akkurat det jeg har whinet etter på ymse merkeforum i et halvt år. Det eneste som mangler er værtetting. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg vil ha grepet fra E-520, ellers ser det bra ut. Det betyr vel at jeg heller bør gå for E-30............. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Oi. Dette er langt mer interessant for meg en E-30! Dette pluss evt en brukt E-3 = et kamera som er praktisk for bybruk/finværsbruk og et kamera som er praktisk for naturen/uværsbruk. Oioi. Spørsmålet blir jo bare om det blir nytt E-3 med gratis ringblitz, eller et brukt E-3.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Jeg er enig i at dette ser ut som skikkelig snadder. Og da kan vi vel være rimelig sikre på at det ikke kommer noen E-430 ... E-420 blir nok erstattet av en microFT sak. Tom Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 ser veldig lovende ut ja, spesielt for de som vil ha et lite superkamera. E-420 er jo så liten at det er søtt Lenke til kommentar
Jokk2k3 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Oi! Blir lett arvtager til mitt E-510 som tur/ferie kamera. Hvor kunne jeg forhåndsbestille sa dere?? Er det fremdeles kun slik at innebygget IS bare virker med Olyumpus egne objektiver på dette kameraet? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Er det fremdeles kun slik at innebygget IS bare virker med Olyumpus egne objektiver på dette kameraet? Neida. Du kan til-og-med laste ned siste firmware til E-510'en din. Da kan du sette brennvidde manuelt når du bruker tredjeparts-optikk. Funker fint på E-510'en min Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Sier bare her får man kvalitet i bøtter og spann både bildemesig og alt det tekniske i E620.Å for en nett størelse da veldig egnet for mobilitet i mange grener Jeg har en E-420 idag. Og ut ifra spesifikasjonene, så vil jeg si at denne ser ut til å fikse de tingene jeg savner i E-420: IS, flere fokuspunkter, vridbar skjerm og større søker. Tom Da tenker jeg den frister men mulig ikke før det verste prisraset har lagt seg.Den får veldig gode skusmål rundt forbi ser jeg av de som leser melom linjene og som har ventet på et nytt Kamera (opgradering) i det segmente Lenke til kommentar
Jokk2k3 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Neida. Du kan til-og-med laste ned siste firmware til E-510'en din. Da kan du sette brennvidde manuelt når du bruker tredjeparts-optikk. Funker fint på E-510'en min Hmm.. ikke det at jeg har noe 3.parts optikk, men jeg har heller ikke oppgradert firmware på år og dag (fy skam seg!). Bestiller et 25mm "pannekake", så jeg har noe å leke med inntil E-620 kommer og jeg da evt bare bytter huset. Blir hardt å vente helt til slutten av April men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg