Gå til innhold

hjelp/tips til deler. er de verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

har sittet nå i flere dager å sett på guider og artikler og kommet fram til disse delene:

i prisvognen.

budsjettet var egentlig på 20k, men gikk litt over for det :p

tar gjerne imot tips til andre deler eller noe til billigere pris, uten store tap av ytelse.

Og, tror dere at CPU kjøleren vil kresje med kabinettet. Bøye hovedkortet, eventuelt knekke det?

velgte raptor disken som operativsystem disk og 1tb til lagring

er det verdt å kjøpe 2 grafikkort. vil PSUen holde?

til slutt.... 64bit windows funker på denne prosesoren, ikke sant? :blush:

all hjelp godt motatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører to 3870x2 kort på en 850W så skulle være nok med den du har valgt. men tror ikke det er noen spill som klarer og utnytte 2 4870x2. klarer det iallfall ikke med 2 3870x2. merker ikke forskjell med ett eller to kort.

Velg ett annet skjermkort har hatt dårlige erfaringer med sapphire helt siden 9700 kortene deres. da fikk jeg 3 feil med artifacts på rappen med retur før kjeg fikk ett 9800 med passiv kjøling.

Deretter kjøpte jeg ett x1900xt kort som nå er bare artifacts på fordi det ser ut som om viftestyringen på den var feil, på ett x1600 jeg kjøpte som ekstra kort. det peip hele tiden da det lå på makstemperatur i idle og peip som f og klikket hele tiden. Så kjøp alt annet enn sapphire.

Asus og HiS eer de som jeg har kjøpt etter de forbannede sapphire kortene og de har fungert bra.

Ser at du har valgt ett stålkabinett, ville anbefalt deg og finne ett bra aluminiumskabinett, men det er smak og behag og om du skal ta med deg kabinettet på Lan eller lignende.

Lenke til kommentar
kjører to 3870x2 kort på en 850W så skulle være nok med den du har valgt. men tror ikke det er noen spill som klarer og utnytte 2 4870x2. klarer det iallfall ikke med 2 3870x2. merker ikke forskjell med ett eller to kort.

Velg ett annet skjermkort har hatt dårlige erfaringer med sapphire helt siden 9700 kortene deres. da fikk jeg 3 feil med artifacts på rappen med retur før kjeg fikk ett 9800 med passiv kjøling.

Deretter kjøpte jeg ett x1900xt kort som nå er bare artifacts på fordi det ser ut som om viftestyringen på den var feil, på ett x1600 jeg kjøpte som ekstra kort. det peip hele tiden da det lå på makstemperatur i idle og peip som f og klikket hele tiden. Så kjøp alt annet enn sapphire.

Asus og HiS eer de som jeg har kjøpt etter de forbannede sapphire kortene og de har fungert bra.

har sett på de andre kortene, men reviews og pris sier at den gir mest i pakken og fungerer bra. ellers takk for tipset om feil de kan ha! vi får se hva vi gjør...

kabinettet blir vel stående stille :p

Lenke til kommentar

UPDATE:

har nå byttet ut de 2 saphire kortene med et HIS kort

fikk også ned prisen :thumbup:

de andre spørsmålene jeg har spurt hadde vært greit å få svar på før jeg kjøper!

Endret av in-ura
Lenke til kommentar

64 bits windows fungerer med denne prosessoren,/oppsettet det med kjøleren er jeg usikker på.

Prøv og google søke på kjølrene sammen med hovedkort/kabinett og se hva du finner.

Det anbefales ikke en så tung kjøler dersom pc skal flyttes men som du nevnte så blir den permanent stasjonær så tror det skulle gå.

ser at du har byttet til zalman og det er ett bra merke på kjøler og bør passe med de fleste HK og kabinetter., tror du har tenkt over hva du har behov for og funnet så håper dublir fornøyd med pcen.

Håper flere leser denne posten og kan komme med innspill jeg ikke har tenkt på.

Edit; dersom du finner ut at du har behov for mere gpu futt så kan du bestille ett senere av samme type når prisene har fallt litt.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...