Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm, finner ikke dump-fil. Driverfeil?

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Har fortsatt problemer med en blåskjerm som dukker opp på helt random tidspunkt. Har kjørt memtest (fant ingen feil), prøvd ny HDD, men blåskjermen fortsetter å poppe opp på ugunstige tidspunkt, og det kan fort gå 1-2 dager mellom hver gang.

Har lasta ned debugging tools for windows, men problemet nå er at jeg ikke kan finne noen dump-fil, selv om jeg har satt windows til å generere en. Har også sjekka event viewer, men heller ikke her finner jeg noe av interesse.

Stopkoden jeg får opp er 0x000000F4, men blir ikke noe klokere av å lese hva div. nettsider har å si om den. Derfor klamrer jeg meg nå til den ikke-eksisterende dumpfila som en siste utvei :p

Pcen består forresten av:

- Intel Core 2 duo E8400 prosessor

- Seagate 320gb hdd

- Corsair twin2x 6400 DDR2-minne

- Asus P5Q, P45 mammakort

- Sapphire Radeon HD2400 PRO grafikkort

- Windows XP sp3

- Echo Mia MIDI lydkort

Kan det være noe tøys med driverne som er problemet? Har testa 2 forskjellige, nye harddisker på denne pcen, men er vel lite sannsynlig at begge to er ødelagt. Minnet virker jo også oppegående. Alle driverne er installert fra CDene som fulgte med, utenom lydkort og grafikkort som har de nyeste driverne fra produsenten installert.

Takker for alle svar :)

EDIT: Fant ut at jeg ikke hadde driver til "audio device on high definition audio bus", men ser ikke at dette skal være noe problem da jeg ikke bruker det integrerte lydkortet.

Endret av jonasur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...