denix89 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 jeg skal lage en forside på excel med knapper som jeg kan trykke på slik at jeg kommer til andre sider. jeg har ingen anelse på hvordan jeg gjør det. har søkt på nettet uten å finne noe. Er det noen som vet hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Du kan lage en makro eller rett og slett bruke hyperlink. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 men hvordan gjør jeg det. jeg har sett på et annet dokument og der så det ut som knapper som man kunne trykke på. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Først setter du inn en knapp fra verktøylinjen Kontrollverktøykassen. Deretter høyreklikker du på knappen og velger Vis kode. Så limer du inn følgende kode i VBA-vinduet: Private Sub CommandButton1_Click() Sheets("Ark2").Select End Sub Erstatt Ark2 med det arket du skal gå til. Lukk deretter VBA-vinduet, gå ut av utformingsmodus (knapp på verktøylinjen Kontrollverktøykassen) og klikk på knappen. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 takk for hjelpen. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) jeg har ett lite spørsmål til. jeg har lagt inn en knapp på excel, (se vedlegg) Og så vil jeg at når jeg er på ark 2 og trykker på venstre knapp så kommer jeg til side 1 og trykker på høyre så kommer jeg til side 3 Hvilken kode bruker jeg da inne på visual basic? Uten_navn.bmp Endret 1. mars 2009 av denix89 Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du må ha en makro for hver knapp, tilsvarende den jeg la ut tidligere. Du må endre delen CommandButton1 slik at det stemmer med navnet på den aktuelle knappen (du finner navnet ved å høyreklikke på knappen, velge Egenskaper og se under Name). Deretter endrer du ("Ark2") til det arket du skal gå til. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 det er greit. men den knappenjeg viste bruker samme makro på begge knappene og når jeg da skriver inn koden så kommer jeg til samme side uansett om jeg trykker på den høyre eller venstre... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du skriver "den knappen jeg viste bruker samme makro på begge knappene". En er to ? Stopp og tenk nå. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå