Gå til innhold

Tastatur problem

Anbefalte innlegg

Jeg har en pc her som jeg skal fikse for en venn... Formatering og installasjon gikk greit, men jeg får et lite problem når jeg kommer til XP...

Først installerer jeg Millenium... Tastatur funker glimrende og alt er som det skal... Så kommer XP Pro... Der funker ikke tastaturet lenger... Samme problemet med 2000 Pro... I DOS er alt fryd og gammen... Har prøvd med flere forskjellige tastaturer... Ingen feil der... Samme problemet med alle...

Noen forslag til hva som kan være galt?? Evt gjerne et forslag til hva som kan fikse saken... =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope... Det funker heller dårlig...

Kan sette opp hvordan ting har skjedd sålangt...

1. Kompis bruker pc, men har litt problemer med diverse ting og tang...

2. Jeg tar den med hjem til meg... Men da har tastatur sluttet å fungere... Det fungerte fint før jeg fikk den hjem hit...

3. Jeg formaterer og innstallerer ME... Alt funker... Så kommer XP... Tastatur har sluttet å fungere... Samme gjelder 2000... Har gjort det her 3 ganger nå... Samme hver gang...

Det her er en P3 450 mHz med tilsvarende hovedkort... Dermed er det dårlig med drivere til XP... Og det har jo fungert uten før... Bare det at den ikke vil etter at den ble flyttet til meg... Det ble ikke gjort noe fra han brukte den til jeg startet den opp her og tastatur sluttet å fungere...

Lenke til kommentar

har du prøvfd å instalere drivere til keyboardet ?

Har du prøvd å rense den aktuelle PS/2 kontakten ?

Har du prøvd et annet keyboard ?

Er det et spesielt keyboard som krever spesielle drivere, som muligens ikke finnes for XP ?

Prøv dette...

Lenke til kommentar

Har prøvd 4 forskjellige tastaturer... Men jeg har oppdaget at hvis man bare bruker USB og ikke PS/2 kontakten funker tastaturet i XP og 2000... Men såfort jeg kobler inn PS/2 så funker det ikke...

Det siste tastaturet som jeg prøvde med er et logitech trådlåst tastatur... Hvis jeg bare har i USB pluggen og ikke PS/2 funker det... Men hvis begger står i går det skitt...

Og det ene tastaturet jeg har prøvd med er et std tastatur uten noen som helst form for drivere...

Lenke til kommentar

Nå kjører verken XP eller 2000 på DOS så det burde ikke være noe problem, jeg har selv USB tastatur, dog gammel versjon, og det funker brillefint i cmd.exe, så fungerer tastatuturet med en av de portene så bruk den.

Dog jeg kan ikke si å ha sett et tastatur med to kabler, en USB og en PS/2, ikke skjønner jeg vitsen heller........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...