Gå til innhold

[Løst]ProTools, Vintage Keys og Midi ut problem

theDurkan

Anbefalte innlegg

Var heldig og fikk meg en E-mu Vintage keys til en billig penge her om dagen. Tenkte å plugge midi-keyboardet mitt inn i denne for å så sende outputen til ProTools gjennom mbox, for å videre kunne bruke denne sammen med Reason. Problemet er det at jeg ikke har strømadapter til midi-keyboardet (Edirol pcr-m50) slik at den får strøm gjennom usb-kabel. Problemet er at dette gjør at den ikke sender signaler til midi-out. Og jeg har en mbox mini 2, som ikke har midi ut.

Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøpe ett billig, eksternt midi-kort (noe som kan sende og motta midi signaler) som kan brukes i tillegg til ProTools. Slik at ProTools kan sende ut midi signaler selv om mboxen ikke har dette. Ser at jeg kan sende midi signaler via virituelle midi-kontrollere, men det hjelper ikke når jeg ikke har noe midi ut fra pcen.

Så noen som vet hvordan jeg lettest kan løse dette problemet? Enten ved å anbefale en box som kan sende og motta midi, fortelle om det er mulig å sende midi inn via usb og ut via midi kabel på midi keyboardet mitt (edirol pcr-m50) eller hvordan jeg kan sende midi ut selv om jeg har usb-kabel i.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...