stapal Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette bildet er tatt siste dag i januar på Hafjell. Jeg liker det men blir det for kjedelig? (mitt første bilde her inne) Nikon D80, Tamron 17-50 f2.8 iso 100, 1/180 sek, f/13 Pål Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Overeksponert, men ellers så det koselig og kaldt ut NB! du har dritt på sensoren din, ser umiddelbart 3 flekker på den blå himmelen. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Velkommen til BK. Det kunne vært kjedelig,men syns stavene redder det,sammen med de små granene syns jeg det blir en fin helhet.Er nok litt utbrent på midten,men ikke verre enn at det går an.I det store eg hele et fint bilde. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Ja velkommen hit:) Dette bildet er jeg enig med Rodswinger at blir reddet av skistavene, og det trengs desverre en redning, av påpekte grunner. Utsnittet er fint og landskapet nydelig! Men du ser resultatet av Dslr-kamera rettet mot sola, mye solrefleksjoner rundt der den treffer objektivet, "utbrent" snø (dvs helt fritt for farge der, bare forstyrrende hvitt-blankt), samt støv/dritt på sensor som påpekt. Men en bra entrè vil jeg påstå! Nå er jeg ikke veldig erfaren da, men har sett verre første-kritikk-bilder så defintivt og hadde noen forstyrrende førstebilder her inne selv Lenke til kommentar
stapal Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Ja velkommen hit:) Dette bildet er jeg enig med Rodswinger at blir reddet av skistavene, og det trengs desverre en redning, av påpekte grunner. Utsnittet er fint og landskapet nydelig! Men du ser resultatet av Dslr-kamera rettet mot sola, mye solrefleksjoner rundt der den treffer objektivet, "utbrent" snø (dvs helt fritt for farge der, bare forstyrrende hvitt-blankt), samt støv/dritt på sensor som påpekt. Men en bra entrè vil jeg påstå! Nå er jeg ikke veldig erfaren da, men har sett verre første-kritikk-bilder så defintivt og hadde noen forstyrrende førstebilder her inne selv Takk for det. Ser jo lett det dere påpeker men støvet på sensoren så jeg først nå. Da er det bare å jobbe videre Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Muligens også det hadde vært til stor hjelp om himmelen eller landskapet dekket 1/3 i høyden, nå er det rimelig midtstillt. Stavene litt lengre inn mot senter (1/3 fra høyrekant). Forøvrig et av de bedre førsteforsøk som påpekt tidligere. Stå på, vi venter i spenning på oppfølgingen Komposisjonstips til tross, bildet gir meg påskefølelsen. Så budskapet er formidlet. Endret 24. februar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå