TrashMaster Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Hei. Har vært hos NAF på EU-kontroll og fikk diverse ting som må fixes: 4.9 * Skiltlys bak - pære må byttes 2.3 * Ytre endeledd venstre og høyre side må byttes 8.2 * Målt avgass (1.01) Kjører en Opel Corsa 99-modell bensin. Noen som har peiling hvor mye en slik reparasjon vil koste, og evt. forslag til billig verksted i Kristiansand? Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Var litt lavere enn det Mekonomen ville ha. De skulle ha 6000 for å bytte endeleddene. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 23. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Nå kjeder jeg meg, så jeg skal gjøre dette litt mer nøye enn hva jeg vaneligvis ville ha gjort... Biltema 1 Biltema 2 Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. februar 2009 Fikk en anbefaling fra NAF under driftstesten om at luftfilteret burde byttes. Kan det være nok til at jeg får anmerkning på avgass? Står 1.01 bak avgass på skjemaet fra NAF. Hva betyr det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 jeg har slettet innlegg som anses som reklame. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Hei. Har vært hos NAF på EU-kontroll og fikk diverse ting som må fixes: 4.9 * Skiltlys bak - pære må byttes 2.3 * Ytre endeledd venstre og høyre side må byttes 8.2 * Målt avgass (1.01) Kjører en Opel Corsa 99-modell bensin. Noen som har peiling hvor mye en slik reparasjon vil koste, og evt. forslag til billig verksted i Kristiansand? Dette er stort sett enkelt arbeid, som du sikkert har noen kjente som kan hjelpe deg med. Med rigtig utstyr, er nok begge ledde byttet på 1-2 timer, men du må/bør ta en forstillingskontroll etter dette er gjort, ellers vil dekkene dine slites raskt om det ikke er riktig innstilt. Hadde nettop akkurat samme feilene som deg, og kom på ganske nøyaktig 1000,- å bytte endeledd, lyspærer, luftfilter og dieselfilter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Om endeledd er naglafast, kan det noen ganger lønne seg å bytte hele bærebrua så får du nye foringer der og. Dette er billige deler enten du kjøper på Biltema eller Opel. Fikses relativt enkelt selv om man ikke er helt noldus hva gjelder teknikk og bilskruing. Hayenesboka kan hjelpe en godt på vei og koster 2-300kr. Avgass kan være så enkelt som tett luffilter, og eller dårlige tennplugger. Endret 24. februar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 (endret) Skiltlyset kan du drite i. Det er bare en enerfeil og bilen blir godkjent med defekt skiltlys. Endret 24. februar 2009 av spøkelse Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Om det er bare pæra som er gått er det jo ikke akkurat noen stor investering da Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Greit å bytte lys og, selv om det ikke trengs for å godkjennes. Det er nok av biler i disse mørketider som mangler både ene og andre pæra. Sløvt rett og slett Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Om endeledd er naglafast, kan det noen ganger lønne seg å bytte hele bærebrua så får du nye foringer der og. Dette er billige deler enten du kjøper på Biltema eller Opel. Fikses relativt enkelt selv om man ikke er helt noldus hva gjelder teknikk og bilskruing. Hayenesboka kan hjelpe en godt på vei og koster 2-300kr. Avgass kan være så enkelt som tett luffilter, og eller dårlige tennplugger. Endeledda er ikke naglet, du tenker på opphengskuler på bærebro. Vil anbefale Opelkusker til å sjekke prisen på originale deler før dere går hen og handler uoriginalt. Prisen som trådstarter har fått for å bytte endeledd er sinnsyk. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2009 Om endeledd er naglafast, kan det noen ganger lønne seg å bytte hele bærebrua så får du nye foringer der og. Dette er billige deler enten du kjøper på Biltema eller Opel. Fikses relativt enkelt selv om man ikke er helt noldus hva gjelder teknikk og bilskruing. Hayenesboka kan hjelpe en godt på vei og koster 2-300kr. Avgass kan være så enkelt som tett luffilter, og eller dårlige tennplugger. Endeledda er ikke naglet, du tenker på opphengskuler på bærebro. Vil anbefale Opelkusker til å sjekke prisen på originale deler før dere går hen og handler uoriginalt. Prisen som trådstarter har fått for å bytte endeledd er sinnsyk. Du har rett, jeg som rota nå. Og det stemmer absolutt, Opel har rimelige originaldeler, og har opplevd flere ganger selv at uoriginal er dyrere (mekonomen, thorsov osv) men aldri på biltema. Lenke til kommentar
TrashMaster Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 Da var endeledd, tennplugger og lyspære skiftet. 6100 kroner og fortsatt klarte de ikke å ordne eksosen. Anbefaler nå å bytte luftmassemåler for 4000 kroner. Noen som tror det kan være vits? Lambda-verdien er visst 0.966 nå... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2009 6100kr for det der??? De kan maks bruke en time på hver side av endeledd, tviler på så mye engang. Jeg vil nesten påstå at du er lurt. LMM kan ha en innvirkning her, men om de sier det er den og det ikke er det må de betale for det. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Bytt lambdasonde Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Bytt lambdasonde Kjøp ny bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå