Gå til innhold

BK: Gamle Mosseveien. 2 nye versjoner

Dewil

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra jobb møtte jeg tåken. måtte bare stoppe og ta "et" bilde.

7 eksponeringer med lukketider på 1/200, 1/400, 1/800, 1/1600, 1/3200, 1/6400 og 1/8000 blender 6,3 og iso 200.

Kamera Nikon D700 med nikon 24-70mm F2,8

Hdr er satt sammen i photomatix, etterbehandlet og beskjæring i lightroom og fjernet endel småtteri i sc3. Skulle vel gjerne tenkt meg å satt den sammen i CS3 men den hang seg bare.

post-26623-1235428115_thumb.jpg

Da er det bare å slakte i vei. Håper på noe positivt også da ;)

Stoppet på samme plass for ikke lenge siden og tok et temmelig likt bilde. HER

Versjon 2.

Har forsøket å dempe sola og lysne området under den. Var noen runder med layers og greier. fant ut at det var faktisk en parkeringsplass. Gården ligger lenger ned i veien.

post-26623-1235506316_thumb.jpg

ikke hdr:

post-26623-1235507044_thumb.jpg

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. Det lurte man på med det forrige bildet også... Veien er rett men stolpene står stablet som sugerør i et glass. Har prøvd å holde meg på et "normalt" nivå når det gjelder farger og kontraster. Prøvde på en versjon i sort/hvitt også som faktisk fungerer ganske greit vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette bildet sitter like godt som det du har på flickr.

Selve veien og tåken fungerer bra. At bildet muligens er litt skjevt tar jeg ikke så tungt, men den solen ødelegger for meg. Den er feil plassert, og virker for stor og utbrent. Noe som tyder på at du tok bildet for tidlig. I tillegg så ser det ut til at det ernoe under solen på høyre side som muligens hadde vært tjent med å synes bedre.

Tom

Lenke til kommentar

For egen lærings skyld skulle jeg gjerne sett et bilde uten HDR.

Jeg likte bildet men synes kanskje stolpen t.h. burde ha vært til høyre for solen, og at gården rett under sola ikke burde ha vært akurat der. Enten burde gården ha plassert annet sted dersom den er en del av historien, eller helt fjernet. Mulig å plassere kamera lenger frem og ha samme vinkel?

Lenke til kommentar

Syns det var en fin stemning jeg, øyet blir ført innover i bildet og ikke noe som irriterer meg kraftig. Versjon 1 blir for unaturlig dog i tilegg til at sola ser merkelig ut

Versjon 2, ser mye bedre ut i mine øyne, men himmelen ser nesten litt grønn ut. Her er sola mye bedre dog. Er likevel den beste av de tre (versjonene) du til nå har lagt ut i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...