frg Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har satt opp en webserver som er koblet til nettet via en annen maskin. Når jeg bruker $_SERVER['REMOTE_ADDR'] for å få tak ip-en til de som er på siden så får jeg bare opp adressen til serveren som er koblet til nettet... Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet og få tak i ip-en til de som er på siden? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 if(isset($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) { $ip = $_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']; } else { $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; } echo "<!-- $ip -->n"; feks på måten over. Lenke til kommentar
frg Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Virker fortsatt ikke. Får bare ip-adressen til gatewayen..... Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Har du prøvd akkurat slik : $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; echo $ip; Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Sitter man i et nettverk via en gateway så kan man jo ikke få frem ip adressen til en maskin på nettverket trodde jeg. Lenke til kommentar
MullaKrekar Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har brukt nøyaktig den koden som jeg skrev inn over i en liten applikasjon, til bruk av logging av IP'er. Webserveren dette kjøres på er en Windows 2000 Server som står bak en router/firewall med NAT, men jeg får tak i IP-adresser likevel. Og det er jo egentlig ikke så rart, siden forespørselen må forwardes... Det du tenker på er kanskje "andre veien" - at man ikke får tak i klientenes IP hvis de er bak en gatway? Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Koden jeg har brukt er identisk med: $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; echo $ip ; Lurer på hva som er problemet. Det skal da gå an å få ip-en fra en maskin selv om den blir routet igjennom en annen? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Lurer på hva som er problemet. Det skal da gå an å få ip-en fra en maskin selv om den blir routet igjennom en annen? Ikkje dersom du kjører det gjennom ein NAT-gateway. NAT bytter ut alle IP-addresser på eine sida av nettverket før det vert sendt ut til den andre sida, slik at ting blir routa rett. Når du då sitt på utsida av NAT-gatewayen, vil du ikkje kunne sjå dei ekte IP-addressene til PCane på den andre sida av NAT-gatewayen, men det kan du når du sitt på innsida. (Dårlig forklaring, kanskje?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå