Peders Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jeg finner ikke internett tilkoblingen. Jeg har formatert PC-en, (partisjonen) og lagt inn Windows XP home edition på nytt. MEN, et videre problem naturligvis...jeg kommer meg ikke på nettet med PC-en. Vi har trådløst internett her, og routern er koblet til en annen pc, jeg har aldri brukt ledning. Har nå funnet D LINK cd-en, som er routern. Har satt den i, kjører innstallasjon, har koblet alle ledningene korrekt (ruoter, modem, pc), men får opp følgende feilmelding når jeg tester: "error: please check the ethernet cable connection from your pc and make sure the router is powered on" Trenger jeg egentlig å legge inn routern på min pc OG? Fant forresten en LG Intelligent Update cd på 4gb som jeg legger inn nå. På forhånd takk!!! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Du trenger drivere til dit trådløse kort på pcn Lenke til kommentar
Peders Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Jøss..så kjapt og fint svar. Har du noen ide på hvor eller hvordan? Hjelper den cd-en jeg nevnte? EDIT: På enhetsbehandling finner jeg kun et "nettverkskort". Dvs, det er et 1394-nettverkskort, som etter hva jeg har lest er et "firewire"-kort. Hva i alle dager gjør jeg da? Endret 23. februar 2009 av Peders Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Jøss..så kjapt og fint svar. Har du noen ide på hvor eller hvordan? Hjelper den cd-en jeg nevnte? EDIT: På enhetsbehandling finner jeg kun et "nettverkskort". Dvs, det er et 1394-nettverkskort, som etter hva jeg har lest er et "firewire"-kort. Hva i alle dager gjør jeg da? Du bekrefter jo egentlig bare det ColdIce skriver. Årsaken til at du ikke har ditt ethernet/wireless kort i listen, er fordi du mangler driverne til kortet. Står vel gjerne i toppen/bunnen som Uknown Devices (Ethernet Controller, Wireless Controller/Wireless card) Installer driverne fra CD om du ikke har installasjonsfilen på pcen. Dersom du ikke har dette, kan du alternativt installere HK-drivere og bruke det interne LAN-kortet til å gå på nett for å hente ned de nødvendige driverne. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå